04

735 82 0
                                    

Selepas makan di kantin.
Hyo dan Jungkook kembali bertugas seperti biasa.

Kali ni sudah kerap Hyo menggantikan tempat V. V telah di bedah dan masih belum jumpa pekerja baru untuk menggantikan tempat V yang sedang sakit.

Hyo terberhenti seketika di hadapan bilik V.

Dia terkenangkan perangai rakan karibnya yang suka menggunting baju sendiri.

(Flash back)

Hyo datang ke rumah V. Di lantai rumah bersepahnya dengan baju, gunting dan kain yang dah di potong.

Hyo mencekak pinggang. Tiba-tiba V keluar dari biliknya sambil menggunting baju melangkah ke ruang tamu untuk melihat siapa yang datang.

Rupanya Hyo datang. V hanya sengih apabila nampak Hyo tercegat di ruang tamu.

(End flash back)

Tiba-tiba Hyo tersengih sendiri di hadapan pintu bilik V.

Dan air mata Hyo telah turun membasahi pipinya. Hyo tunduk dan menghentak kepalanya di pintu yang amat perlahan.

"I miss You hyung.." kata Hyo sendiri.

_____

Di bilik Jungkook.

Dia melihat ke arah jam tanganya, tidak lama lagi masa untuk pulang.

Dia ingin ke kantin untuk membeli air kopi sebelum pulang. Ketika melalui bilik V. Kelihatan pintu bilik tidak di tutup dengan rapat.

Jungkook melihat di celah pintu yang terbuka. Kelihatan Hyo sedang termenung, merenung nasib yang akan datang.

Di atas meja Hyo terdapat sebuah buku. Seperti buku diari.

(POV Jungkook)

Buku diari lah tu.

Biasalah perempuan kan mesti ada buku diari

Apa agaknya yang dia tengah tulis kan.
Rasa macam nak tengok lah pula.

Tapi macam mana?

Tiba-tiba pintu bilik Hyo berbunyi. Hyo tersedar dari lamunan.

Hyo memandang ke arah pintu. Di pintu tiada sesiapa.

Hyo menghiraukan dan mengambil sebuah buku yang berdekatan denganya.

_____

Jungkook berasa lega kerana Hyo tidak melihatnya. Dia melepaskan nafas leganya di hadapan pintu.

Tiba-tiba Namjoon datang dari biliknya berjalan ke arah Jungkook. Namjoon memandang  Jungkook pelik.

Jungkook terkejut. Nafasnya tidak stabil.

Namjoon memandang ke arah pintu terlihat Hyo di dalam dan memandang ke arah Jungkook berkali-kali.

"Kenapa awak ada di sini?" soal Namjoon.

"Erkk...." Jungkook tiada jawapan. Dia hanya menelan air liurnya kerana takut.

"Hah.. Mengendap orang buat kerja ye" kata Namjoon.

"Hahahaha mana ada" ketawa Jungkook yang di sengajakan.

_____

Di bilik Hyo pula. Hyo tidak berasa tenang ingin membuat kerjanya. Akibat di hadapan pintunya sedikit bising dengan orang berbual. Hyo mengambil keputusan untuk ke hadapan.

Dia berjalan ke hadapan dengan perlahan. Tiba di pintu. Hyo menarik pintu. Dan tiada sesiapa.

'Mereka dah pergi?' bisik Hyo.

'Baguslah kalau dah pergi'

Hyo menutup pintu dan kembali ke mejanya.

"Bila nak balik ni?" kata Hyo sendiri.

"Bosannya" sambungnya.

"Dah tak ada pesakit ke?"

Hyo terasa ingin tahu. Dia keluar dari biliknya dan terdapat beberapa nurse di situ.

Hyo bertanya ke beberapa orang nurse itu.

"Pesakit dah habis ke?"

"Sebenarnya Cik Hyo dah boleh balik sekarang"

"Hah.. " terkejut Hyo dan memandang ke arah jam tanganya.

"Yelah dah balik" seronok Hyo sehingga dia berkata seorang diri. Nurse yang lain sambung buat kerja.

Hyo bergegas kembali ke biliknya dan mencapai beg tangan. Dia keluar dari bilik itu dan melangkah ke lif.

Apabila tiba di lif. Lif hospital akan selalu penuh. Dia mengambil keputusan untuk menggunakan tangga.

Dia berjalan perlahan menuruni tangga. Beberapa orang di bawah ingin naik. Dan beberapa orang di atas ingin turun.

'Ramai juga orang yang menggunakan tangga' bisik Hyo.

Sampai dibawah dia menunggu di tempat mengambil penumpang sebentar sebelum pulang.

Tiba-tiba sebuah kereta berhenti di tempat mengambil penumpang.

______

Manakala Jungkook.

Dia berlari menuruni tangga. Sampai di bawah dia sambung berlari dan terlanggar dengan seorang perempuan. Ah... Itu Hyo.

"Aduhhh... Sakitnya" ngeluh Hyo.

"Sorry sorry sorry sorry" kata Jungkook laju.

Bersambung..

Vote( )
Read( )

AfIqAh_RoSnI

Mr. Arrogant my husband [J.J.K x Ji Hyo] [C]Where stories live. Discover now