Sekumpulan berjalan masuk ke perkarangan sekolah dengan penuh bergaya.Mereka dikelilingi oleh peminat-peminat mereka.Jeritan para yeoja itu memecah kesunyian pagi itu.Sekumpulan namja itu hanya menayangkan senyuman tidak ikhlas.
"Yoongi oppa marry me!!"
"Taehyung oppa,be my namchin!!"
"Jung Kook oppa,you are so handsome today!!"
"Baekhyun oppa,I love you!!"
"Shut up your mouth bitch!!"tengking Suho dengan marah.
Semua pelajar yang menjerit terus terdiam.Yelah siapa tak takut bila Suho marah lagipun susah nak tengok Suho marah.
Siapa yang tengok Suho marah memang yang paling 'bertuah'.Tiba-tiba sebuah kereta limousin masuk ke perkarangan sekolah.
Keluar 4 orang yeoja dari kereta itu.Mata semua pelajar terus tertumpu pada mereka.
"Jungyoon,kau keluar sekarang sebelum aku pecahan cermin kau tu.Hyoyoon bangun sekarang sebelum aku humban kau keluar dari kereta tu."
"Hyora berhenti sentuh benda alah tu.Aera berhenti layan Yoon."kata Hyori dengan tegas.
Namun kata-katanya langsung tidak dihiraukan.Dia mengetap bibir menahan geram.
"Hoi korang tunggu apa lagi turunlah!!"kata Hyori dengan marah.
Kelam kabut mereka berlima turun dari kereta.Muka masing-masing jangan cakap,pucat lesi.
"Pagi-pagi buta dah nak buat aku marah."kata Hyori sambil menjeling mereka tajam.
"Korang tengok apa!?Tak pernah tengok pelajar baru!?"tengking Hyori kepada pelajar-pelajar yang melihat kejadian itu.
"Kau ni period ke apa?Kerja nak marah je?"soal Ris dengan selamba.
Shi menjongket keningnya untuk mendengar jawatan dari Hyori.Manakala pelajar-pelajar yang ditengking tadi terus membuat hal masing-masing.
"Jangan nak merepeklah."bidas Hyori dengan wajah merah.
"Atau kau bergaduh dengan mangkuk jamban tu lagi?"soal Hyunbin dengan penuh sempoi.
"Mangkuk jamban tu mana ada dekat Korea."balas Hyori dengan malas.
"Mangkuk jamban?Siapa?"soal Hyora dengan wajah blur.
Aera terus menepuk dahinya dengan kuat sebaik mendengar pertanyaan Hyora.Shi hanya mengelengkan kepalanya.
"Harabeoji kau!"kata Hyunbin dengan wajah tidak bersalah.
"Harabeoji aku?Tapi Harabeoji aku dah tak ada."kata Hyora lalu menundukkan kepalanya.
Kali ini Yoon,Shi dan Jungyoon pula menepuk dahi mereka.Hyori mengurut dahinya perlahan.
Pening kepala dia nak layan minah tu sorang je.Ris menepuk bahu Hyora dengan kuat.
"Kau nak makan penampar or kaki aku?"soal Ris dengan nada berbisik di telinga Hyora.
"Makan?Penampar boleh makan ke?Kaki pun boleh makan ke?Kenapa aku tak tahu?"soal Hyora dengan naif.
"Ya Tuhan tolonglah bagi kesabaran dekat aku.Aku rasa nak lepuk-lepuk kepala budak ni."kata Shi dengan wajah menyampah.
"Hyora,kau nak strawberry ke blueberry?"soal Aera secara tiba-tiba.
Terus berkerut dahi Jungyoon,Yoon,Hyoyoon,Ris,Hyori dan Shi dengan pertanyaan Aera.Hyunbin tersenyum sinis.
"Err strawberry maybe."kata Hyora dengan teragak-agak.
YOU ARE READING
SPY A.F [CLOSE]
Fanfic×Apabila 18 orang yeoja perlu bergabung dengan 18 orang namja untuk menyelesaikan satu kes besar. 18/18