Satu bom asap dilempar kearah sekumpulan namja yang berpakaian serba hitam.Seorang yeoja tersenyum sinis sebaik mendengar namja-namja itu terbatuk-batuk.Tangannya menimbang-nimbang satu pendrive yang berwarna hitam.Senyuman sinis terlakar dibibir.
"Itu dia,kejar!!"jerit salah seorang dari sekumpulan namja itu.
"Woi jangan lari!!"jerit namja itu lagi.
Yeoja itu tersenyum sinis.Dia berlari kearah satu lorong yang gelap sebelum menghilang.
"Mana dia?"soal namja itu dengan nafas tercunggap-cunggap.
"Dia dah hilang boss."kata namja yang agak kecil dari namja itu.
"Shit tak guna.Apa kita cakap dengan boss besar nanti,hah?"soal namja itu dengan marah.
Matanya memandang sekeliling untuk mencari keberadaan yeoja itu.Dia mengigit bibir menahan marah.
"Argh aku tak kira,aku nak korang cari yeoja tu sampai jumpa!"jerit namja itu dengan marah.
Kelam kabut namja-namja itu berlari mencari yeoja itu.Dia menyepak botol kaca yang terdapat disitu.
Tanpa dia sedar,seorang yeoja melihat tingkah lakunya bersama senyuman sinis.Dia mengosok rambut hadapannya.
"Dasar namja bodoh."kata dia lalu berlari keluar dari tempat persembunyiannya.
____________________________________
"Nah!!"kata Suho sambil melemparkan beberapa file yang berlainan warna.
"Apa benda ni?"soal Jung Kook sambil mengangkat sebelah keningnya.
"File partner korang untuk misi kali ni."kata Suho sambil berdiri dan meletakkan tangannya diatas meja.
"Selama ni kita jalankan misi secara berkumpulan,berjaya je.Sekarang wae kena berpartner pula?"soal Taehyung dengan wajah pelik.
"Misi apa?"soal Namjoon dengan makanan penuh didalam mulut.
Makanan yang berada didalam mulutnya tersembur keluar dan terkena tepat pada muka SeungCheol yang sedang melihat isi file itu.SeungCheol tergamam.
Taehyung dan Jung Kook menekup mulutnya menahan ketawa.Namjoon meneguk air liurnya dengan kesat.
SeungCheol memandang Namjoon dengan pandangan you-dead-Kim-Namjoon.Mulut Baekhyun ternganga melihatnya.
"Sorry wei!!"kata Namjoon dengan wajah cemas.
"Sila naik lori Kim Namjoon."balas SeungCheol dengan pandangan tajam.
Dia mengesat mukanya dengan tisu yang dihulurkan oleh Jin.Sesekali matanya menjeling Namjoon.
"Dah habis?"soal Suho dengan wajah tidak terkesan langsung dengan apa yang berlaku.
"Jangan hiraukan badut-badut tu,Suho.So apa misi kali ni?"soal Yoongi dengan wajah tidak berperasaan.
"Korang kenal Gold Dragon?"soal Suho dengan wajah serious.
"Siapa je yang tak kenal dia orang."kata Jimin bersama ketawa kecil.
Ketawa Jimin terus mati sebaik mendapat pandangan tajam dari Suho.Jin mengosok dagunya dengan wajah penuh curiga.
"Jangan cakap kita kena siasat siapa ahli-ahli Gold Dragon."kata Yoongi dengan wajah serious.
Suho hanya menganguk kepalanya.Jung Kook,Jimin dan Taehyung saling berpandangan.
"Siasat siapa ahli-ahli Gold Dragon tapi bukan secara berkumpulan.Kali ni korang kena siasat bersama partner masing-masing.Profile pasal partner korang ada dalam file tu.Tinggal korang buka,tengok dan baca je."kata Suho panjang lebar.
YOU ARE READING
SPY A.F [CLOSE]
Hayran Kurgu×Apabila 18 orang yeoja perlu bergabung dengan 18 orang namja untuk menyelesaikan satu kes besar. 18/18