Bab 2

87 6 3
                                    

Syamira tercari cari di manakah tapak perhimpunan.Ish author ni,bahasakan la diri tu kau aku.K fine.Aku tercari cari di manakah tapak perhimpunan.Jalan jalan...Ke Utara,Ke Selatan,Ke Timur,Ke Barat,Ke Barat Laut,Ke...Author steph plis.Kk...Aku dah lama berjalan pahal tak jumpa jumpa ni?Takdek tapak perhimpunan ka?Jalan jalan lagi...Ada ternampak seorang perempuan yang sedang dibuli dengan sekumpulan budak perempuan.

"Hah,tahupun sakit.Lain kali kalau aku suruh buat kerja tu buat lah dengan elok!"jerit salah sorang dari pembuli-pembuli disitu.Gang leader kowt.Free hair thooo.Aik,sekolah ni benarkan orang yang rambut berkarat masuk ke?

Budak perempuan tu diam je.Tak lawan pon.Hahm...Now that is my friend material.Aku pon pergi ke arah mereka dan...

Pakkk!Satu penampo hinggap kat gang leader diorang.Author tak tahu bunyi penampo macam mana.

"Auch!Hoi pompuan!Apa masalah kau?!"tengking salah sorg dari mereka.Gang leader sakit sangat sampai suruh org lain tengking org ka...

Aku berdiri diam je.Bukan takut kene tengking.Tengah nak ajar tangan ni,jangan nak sampai ke muka orang je.Aku pon bukak mulut akhirnya.

"Hoi setan setan sekalian,kalau nak membuli orang pon jangan ah buli orang yang pendiam cenggini.Memang takkan puas ah.Membuli pon nak kene guna otak tau."kata Syamira.Eh jp.Dafuq.Pahal aku ajar diorang cara cara nak membuli?!Author?!Dafuq gurl?!

"Kurang ajar!"Oit Oit.Gang leader dah angkat tangan dahhh.Apa lagi.Aku ngelak la.Takkan nak tengok tangan tu naik ke muka.Hancur muka aku nanti hahm...

"Oii!Yang disana tu!"jerit seseorang dari jauh.Heh...Baru nak mulakan pergaduhan...

Yang pembuli pembuli tu lari.Ceh pengecut gila.

Aku pon pergi ke arah budak yang dibuli tadi.Aku membantu dia bangun.Wow,berdarah darah hidung dia.

"Yo bro,kau okay?"aku soal dia.Aku memang macam ni.Jumpa je orang baru terus buat macam BFF sendiri.Perempuan tersebut senyap.Budak yang jerit dari jauh tadi datang.

"Apa dah jadi ni?!"budak tu tanya.Budak tu pengawas and lelaki.Lupo nak mention.

"Kawan saya tercedera,mana bilik rawatan?"aku soal dia.Budak tu pon lead kitaorang ke bilik kesihatan,bilik rawatan or wateva...Aku rawat budak ni.Budak pengawas tadi dah pergi.Lupa nak berterima kasih pulak hahm...

Aku dengan bersungguh sungguhnya merawat budak tu.Budak tu diam pastu macam nak nangis.Ish,k Syamira,ko kene bawak berbincang dengan dia.

"Emm,bro,nama kau apa?"soal aku.

"Trisyi...Uwaaaaaaaahhh!!!"

Oshiete!Dia nangis pulak,Kuso!macam mana niiii.Hahm...

"Wei bro!Aku tanya je...Jangan la nangis!"aku kata kat si dia.Tangisan dia mula reda perlahan-lahan.

"Trisyi...Syia...Ma...Mama!!!"wadahell...Nak bagitahu pastu panggil mama nye pulak...

"Oit dah la tu,mata tu bengkak nanti susah pulak."aku kata.Aku lap mata dia.Dia terkejut.Pahal terkejut pulak nih?

"Nama aku...Trisyia...Maria...Kelas 5 Ceria..."

"Habistu,apa pasal tak ceria?"saja usik dia.

"Eh,wajib ke orang yang duduk kelas yang nama ceria kene ceria?"dia kata pastu kami tergelak.Hahm...Aman rasanya.Dah lama tak gelak macam ni dengan kawan kawan.

"Eh mestilah,ceyh gurau je.Nama aku Syamira Humairah.Guess what bro...Aku sama kelas dengan kau."aku berkata dan tersenyum sinis.Saja je.Kelas Ceria tu kelas ketiga dalam sekolah ni.

"Fuh nasib baik aku ada kawan..."Trisyia menghelakan nafas.Kami pon dah Official jadi kawan.Yeay.

"Err wei,pahal kau kena buli tadi?"aku soal dengan nada perlahan.Tak nak la dia nangis lagi.Susah gila nak pujuk.Itu pon kene guna lawak hambar.

"Aku kena spy boyfriend dia.Boyfriend dia tu playboy sekolah ni.Tak naklah aku terlibat."kata Trisyia.Pendek je caption tu.Aku faham la...

"Owh ye ke.Kk jom ke dewan."aku ajak dia.

"But bro,hari ni hari Rabu."

Owh...Hahm...

#_*_#

Yo bros,ni Myo.Best dak?comment la...Jangan segan segan.K author terangkan apa maksud Oshiete dengan Kuso.

Oshiete tu maksudnya 'tell me' tapi author suka guna sebagai curses.Sebab bunyi dia macam "Oh Sh*t!*
Haha lololol.

Kuso pulak bermaksud 'F*ck'.
Syamira memang suka swearing macam author dia

K

Hahm...

Cinta Si Cik OtakuWhere stories live. Discover now