Aku pon apa lagi...Ikut je la Si Trisyia ni ke kelas.Alang alang sama kelas kan...Hoho.
"Ok,dah sampai.Jom masuk kelas."Trisyia bagitahu aku.Hati aku berdebar debar.Nervous.Sebab apa?Aku kan budak baru...
"Assalamualaikum"kami bagi salam serentak.Aku cuba nak cover belakang Trisyia but cikgu tahan aku.Why sensei?
"Ehem,Miss Syamira Humairah.Why are you hiding behind Miss Trisyia?Come to the front please.Introduce yourself to the class.Dont be shy."Puan Suraya berkata.Owh masa Bahasa Inggeris rupanya...Eh macam mana aku tahu nama teacher tu?
Aku pon tanpa melengahkan masa,aku kedepan dan intro.
"Assalamualaikum for the muslims and good morning for the non-muslims.My nama Syamira Humairah binti Syamsul Ahmad.You can call me Syam or Syamira only.
I am a new student.I am pleased to work with all of you."dan sorang pon tak pay attention kecuali Trisyia.And sedangkan masa ni mata pelajaran Bahasa Inggeris,aku berspeaking la.Aku ni tak lah cantik dan ayu mana,thats why tak de yang care sangat."Okay guys,do you have any questions for her?"Puan Suraya.Kk semua orang diam.Bagus.Kalau ada yang tanya aku nanti aku bagi penampo.
"Okay you may sit anywhere that is empty."Puan Suraya kata kat aku.Pastu ada sorang budak laki ni jerit.
"Duduk kat atas bumbung la!Takde sapa nak kesah pasal kau!"Cis,semua orang gelak.Takpe.Aku berdiri diam untuk mencari spot aman.Sebelah Trisyia semua dah penuh.Jadi aku duduk belakang sekali tepi tingkap.Boleh la aku fikir nak tengok anime apa balik nanti.Macam character anime gitu.
Takpe classmates,korang akan tahu sapa aku nanti.
Pastu Puan Suraya tekun mengajar.Ada yang tak pay attention.Ada yang flirting.Ada yang bercumbu?Dafuq mate...
"Class dismiss"Puan Suraya jerit tapi dalam nada yang tak marah la.
Aku kemas meja aku.Baru nak pergi jumpa Trisyia,ada budak sibuk.Oshiete...
"Hoi pompuan.Kelas ni,kami punya.Kau jangan nak buat macam rumah sendiri pulak"budak perempuan tu kata.Maksudnya aku tak boleh duduk bersila dalam kelas macam selalu la ni?
Budak ni marah marah pahal.Kelas aku jugak kan.Aku cuba nak lari pastu ada orang tarik tangan aku.Aku tepis dengan sekasar Level 1.Kalau aku ada levels nak balas kekasaran.Kalau aku mencecah Level Maxima...Bersedialah.
"Hoi pompuan,dengar tak?!"
"Aku tak pekak lah setan"
Aku berlalu pergi.Mereka tercegat macam orang gila kat situ.
Salah ke aku duduk bersila dalam kelas tadi?
#_*_#
Yo bros.Ni Myo.Author memang suka duduk dalam keadaan bersila pon dalam kelas.Walaupon atas kerusi.HoHo.
Sensei bermaksud 'cikgu'
K
Hahm...
YOU ARE READING
Cinta Si Cik Otaku
Ficção AdolescenteSyamira Humairah,yang dikenali sebagai 'Cik Otaku' di sekolah lamanya kini berpindah ke sekolah yang baharu kerana keadaan yang tak dapat dielakkan.Tetapi apabila dia mula belajar di sekolah tersebut,terus huru-hara kehidupannya dibuat oleh Syammir...