Aku pakai yang sopan sikit.Hahm...Aku senanya malasla orang nak datang rumah ni...Buat kacau.But tunang sape?Aku kan.Tak boleh nak buat apa.Ish aku harap muka dia macam Karma Akabane...Hoho.
TING TONGGG...
Oshiete!Bunyi loceng.Ye ke author?Ah lantak.Aku berlari seperti ciput.Malas kan.Lebih baok layan anime.Aku mencapai tombol pintu dan memulasnya.Hahm...Macam pernah nampak...Ey ey.Look whos here.Auntie Marina!Aku selamatkan auntie ni dari kene rompak haritu.Betul ke ni guess aku?Aku ada nampak sorang lelaki tua kat belakang.Aik.Ni suami dia kan?Atau pon tunang aku ke?Wei Syamira,jangan gila boleh tak.
Aku menyalam tangan Auntie Marina dan menjeput mereka masuk.Hahm itu je ke?Aku baru nak tutup pintu but Auntie Marina memberitahu aku sesuatu.
"Ha...Ira,janhan tutup pintu lagi ye.Anak Auntie belum masuk lagi...Masih dalam kereta.Nanti jemput dia masuk".Owh ok.Jadi aku tak kahwin dengan orang tua kan?
Aku tunggu 5 minit.Uish,dia keluar dari kereta.Si dia pandang je phone dia sampai lah ke depan pintu ni.Dia langsung tak pandang aku.Sorang lagi setan.Bagus.Eh.Ni setan kat sekolah tadi la!What the ikan?!Kalau ikutkan perasaan,nak je aku kata salah rumah.But tak baikkan?
Dia masuk selamba je...Ish mampuihla kau.Aku tutup pintu dan pergi ke dapur sebab semua orang ada kat situ.Si dia pon ke dapur.Macam mana dia tahu jalan ke dapur?Aku pon tak tahu.Mora bagitahu kot...Mora tu kucing aku yeay Mora.
Aku berdiri di sebelah ummi.Aku pandang si Syammir.Masih dengan phone dia.Oit takde adab ke setan?Ey setan mana ada adab :3.
"Ya Allah dah lamanya kita tak berjumpa...Rindu kat kau la Ina..."kata Auntie Marina kata kat ummi.Waaah...Aku tengok mereka ni terasa rindu pulak dekat Jasmin...Kawan baik aku kat sekolah lama.
"Ye la...Siapa sangka kan?Kita selalu berhubung kat phone aja...In real life langsung tak nampak batang hidung"kata ummi.Mereka tekun berbual.Ayah pulak berbual dengan ayah Syammir.Si Syammir ke ruang tamu dan duduk.Aku nak bual dengan...Syafreen?Dia layan cerita korea dia(;ω;).Dengan Mora la...Mora duduk kat atas sofa dekat ruang tamu.Tapi ada si Syammir.Alah lantak la asalkan aku bual dengan seekor mahkluk.
Aku keruang tamu dan duduk di hadapan sofa.Bukan atas sofa.Aku duduk bersila dilantai dan main dengan mora yang sedang tidur di atas sofa.Hoho bestnye kacau Mora.Aku ni main dengan Mora dah la tergelak kecil macam kucing.Si Syammir kat depan la bodo.Ala lantak la.Aku semakin leka layan Mora.Hahm dah setengah jam pon kacau Mora sampai kucing ni marah.Hoho.
"Oi dah takde kerja ke kacau kucing.Haish macam mana la kalau kita kahwin nanti.Mesti kau selalu kacau aku kan?"kata Syammir.Akhirnya setan ni bercakap jugak.Ha ah memang aku suka kacau mahkluk seekor ni...
"Hok aloh biarlah...Awak layan phone.Saya layan Mora.Saya tak kacau awak kan?Ke awak nak saya kacau awak?"kata aku.Saja nak jaga bahasa.Kang pakai aku kau tak ke kena dengan periuk kat dapur ummi tu.
"Ala kacau je la.Asalkan tak lebih lebih.Masa kita dah kahwin nanti,aku pulak kacau kau tiap tiap malam sampai kau tak boleh tidur."kata Syammir.Syammir tersengih nakal.Oi wadafuq.Oshiete...
"Eii apa la awak ni.Nakal"kataku.Boleh tahan nakal si Syammir ni.Ey ey no prob aku pon boleh nakal jugak tau...
"Nakal dengan bakal isteri takpe kan?"kata si Syammir.Ish kalau aku baling si Mora ni kat dia...
Ummi panggil kitaorang makan di dapur.Aku jerit nama Syafreen.Punyalah kuat suara aku sampai keluarga Syammir terkejut.Aku boleh dengar Auntie Marina cakap aku ni Wife Material.Ceyh ey ey.
Kami menikmati makanan.Nasib baik si Syafreen ni tak usha Syammir.Boleh perang besar siak.Syafreen ni layan mamat korea je.Ala sama la macam aku.
Selesai makan,ibu bapa kami ke ruang tamu dan berbual.Ya Allah bila nak habis berbual ni...Aku yang sedang melayan Mora(kesian mahkluk ni,asyik kena kacau dengan aku je,tak aman hidup Mora)terganggu sebab Syammir nak mintak charger.Ceyh dah tahu duduk sini lama bawak la charger.Aku lead dia ke bilik aku.Dia terpegun.Why lelol?Aku tak dye bilik aku jadi pink.Merah rock.I like Merah.
Aku cabut charger dan bagi kat dia.Yeay phone aku dah full.Aku bukak Kissanime punya website dan layan.Si Syammir pulak yang layan Mora.Haha kesian betul mahkluk tu.
Makin lama aku tergelak gelak pastu fangirling sebab anime,Si Syammir kacau aku.Ey aku tak kacau kau pon tadi.Aku kacau Mora je.
"Pahal kau tak layan aku macam perempuan lain?"soal si dia.Hah?
"What do you mean ?"soalku.Ish orang tanya kau la Syamira.Why so stupido.
"I mean,look.Semua perempuan sepatutnya cair dengan aku.Kau?Langsung tak...Kenapa?Kau lagi suka character cartoon tu ke?"kata si dia.Oi setan,ni bukan cartoon.Ni anime.
"Aku cuma suka cahracter anime ni je.Aku tak kan pernah suka kat kau la Syammir Johari..."kataku pedas tak berapa nak sweet.Muka dia nakal.Ey ey what happen
"Aku akan pastikan kau jatuh cinta kat aku pada suatu hati nanti Syamira Humairah...You will,my love"kata Syammir.Muka dia teramat la nakal sampai aku hampir terjatuh.Cinta.Kuso...
Mora pergi ke arah kami.Syammir mengangkat Mora dan mencium tangan Mora.Kau nak kena penyakit ke?
Dia menggerakkan tangan Mora ke muka aku.Ey hold-hold on.Indirect kiss.Hahm...Oshiete.Phone aku jatuh.Kuso!Oshiete!Amende ni!
Aku terkaku.Muka aku berona merah.Nacam potato tomato.Nah...Tomato je.Pastu dia tersengih nakal.Dia berlalu pergi ke arah ruang tamu.Aku masih terkaku.Mora mengusik aku.Mahkluk ni...
"Mora...Macam mana ni?Mummy dah jatuh cinta kat daddy ke?"
#_*_#
Yo bros.ni myo.sapa ship mereka.ze ship is sailed!Mora tu kucing Myo.Hayat dia tinggal lagi 1 minggu je...Nanti apa yang jadi kat Mora agak agaknye ye?
K bye
Hahm
YOU ARE READING
Cinta Si Cik Otaku
Teen FictionSyamira Humairah,yang dikenali sebagai 'Cik Otaku' di sekolah lamanya kini berpindah ke sekolah yang baharu kerana keadaan yang tak dapat dielakkan.Tetapi apabila dia mula belajar di sekolah tersebut,terus huru-hara kehidupannya dibuat oleh Syammir...