Bab 6

74 5 0
                                    

Akhirnya...Sampai jugak ke rumah.Aku berlari sepantas Ruby Rose dari cerita RWBY ke bilik aku.Tapi takde la keluar rose bagai.Aku mencapai phone aku dan bukak cerita Anime.Setiap hari itu la rutin aku.Hoho.Aku tengok cerita RWBY.Aku usha Uncle Qrow.Uish walaupon dah tua but handsome.Thats why aku suka Anime.

Aku yang sedang melayan Anime ni terganggu kerana Syafreen memanggilku dari ruang tamu.Haish apa lagi yang dia nak ni.Aku membawa phone ku sekali ke ruang tamu.Aik.Ey ey macam serius je.Baik aku matikan phone aku dulu.Ummi dan ayah pon ada tu...

Aku duduk di sebelah Syafreen.Syafreen nampak cam risau.Dik,kau kenapa.

"Ira...Ummi nak bagitahu sesuatu boleh?Tapi kalau ummi bagitahu jangan marah tau."kata Puan Ina.Apahal ni?Aku mengangguk.K set kat kepala kau jangan nak gaduh.

"Ummi nak bagitahu yang...Kamu dah ada tunang."kata Puan Ina.Hahm...Itu je ke.Aku baru je nak bukak phone tapi langkahku terhenti.Aku berfikir sejenak.Ey ey.Ummi kata aku dah bertunang.Aku buat muka terkejut anime aku.

"Nani?!!!"jerit ku.Nani tu maksudnya 'apa'.Wei aku masih muda.Nuuu.Cerita Live action Gintama pon belum keluar lagi la!Nu nu...Aku nak kahwin dengan Karma Akabane dari Ansatsu Kyoushitsu aje...Dia lagi hensem dan psychotic...

"Maaf Ira...Mak terpaksa...Kerana kita berhutang dengan keluarga mereka...Keluarga mereka pon berkenan dengan Ira...Maafkan ummi ye nak..."kata ummi.Senanya aku tak kesah.Asalkan budak tu tak bengis sangat.Macam si Syammir tu jangan harap le.

"Siapa dia ummi?Ira akan pertimbangkan.Lagipon Ira takdek boyfriend.And takde siapa nak kat Ira huhu.What a Sad Laifu..."kataku.

"Nanti Ira tahulah siapa si dia.Malam ni keluarga dia datang rumah kita.Ummi yang ajak mereka makan malam."kata ummi.Hahm yela...Macam cerita novel.Ni memang novel pon.Nak buat macam mana kan?

"Kalau dah takde apa apa lagi Ira nak atas ye?Mereka sampai pukul berapa?"soal aku.Ye la nanti kang kalau sekarang sampai tak ke terkejut kucing?Dah la aku pakai baju tidur dah.

"Pukul 9.30 malam nanti.Pakai yang sopan sikit ye Ira."ummi bagitahu.Aku mengangguk dan naik ke atas.Sambung cerita anime la...Apa lagi.

•••

Syammir P.O.V

Aku yang baru sampai rumah dari sekolah terus merebahkan badan ke atas katil.Haish penat dan stress.Mana taknye.Gaduh dengan minah gila walaupon 1 minit je.Dah la kata orang setan.Aku membersihkan diri dan duduk depan tv.Layan cerita orang putih.Ye la.Aku layan bende bende cenggini.Aku yang sedang tekun tengok tv terganggu dengan kehadiran mama dan papa.Muka mereka serius.Salahke aku tengok tv?

"Mama ada bende sikit nak cakap dengan kamu.Jangan nak melawan.Dengar dulu apa mama nak cakap."kata mama.Eh,nampak macam penting la.Aku offkan tv dan pasang muka serius.Kang diingatnye main main pulak.

"Malam ni kita ke rumah tunang kamu,rumah Auntie Ina.Kita makan malam disana."kata mama.Dafuq?Aku dah ada tunang?

"Mir dah bertunang ke mama?Kenapa Mir tak tahu?"soal aku.Jujur aku confused gila.

"Masa kecik dulu.Kamu mana tahu apa apa."kata mama.Memang la aku tak tahu apa apa.Dah aku masih kecik.Apolo.

"Habistu kita gerak pukul berapa?"soalku.

"Pukul 9.00 malam.Pakai handsome handsome sikit anak mama ni ye."kata mama.Ceyh kalau aku pakai selekeh pon aku tetap handsome.Hahm...Tapi siapa si dia ye?Ala malas nak fikir.Malam nanti la.

Aku ke atas untuk memilih pakaian.Aku nak buat si dia cair.Tapi kan...Kalau dia tak cair macam mana?And siapa dia?

Tapi kalau aku bertunang dengan minah gila tu aku tak nak la...

#_*_#

Yo bros ni Myo.Dah start dah P.O.V ni.Ey ey.Get ready.Its just the beginning.

K bye

Hahm

Cinta Si Cik OtakuWhere stories live. Discover now