"Ara!!!!! Cepat bangunnn!!! Dah pukul 6 dah ni... Kamu tak nak pergi sekolah ke!!!" jerit wanita berumur awal 20-an itu. "Akak tak yah lah jerit sampai keluar ank tekak... Ara nak gi mandi lah nii... Bising lah akak ni"blas gadis itu sambil bangun dari baring nya." Ish, akak aku ni tak sakit tekak ke. Setiap hari menjerit jer kerja. Silap hari bulan boleh pekak aku..."gumam gadis itu sambil menuju ke bilik mandi. Itu lah yg terjadi setiap hari... Kalau rumah tu tak bergegar kerana jeritan memang tak sahh....
Memperkenalkan diriku... Nama ku Nurul Ara Aqilah dan yg menjerit itu ialah kakak ku yg sulong... Nurul Nabilah Nasuha tapi panggil Bella jer... Aku mempunyai seorang lagi kakak... Namanya Nurul Kamilia Najiha, Lia jer...Dan Tak lupa juga Babah mama kita orng Encik Japar dan Puan Akira...
"Ara sayang lamanya nak siap... Cepat turun kita sarapan sama-sama" panggil mama... 'Ish mama ni.. Tak bagi chance betul kat orng' "yer ma.. Ara nak turunlah ni" Ara pun dengan kelam kabut mengemas beg dan bukunya...
Skip
"Good morning,mama ku syang" ujar Ara sambil turun dari tangga. "Hah Ara dah siap dah?" tanya kakak." Opcos lah dah siap. Takkan tak nampak." Blas Ara dengan selmbar nya... "Sudahlah mals akak nak layan Ara...Loyar tak habis²... Cpt sarapan nanti lambat pulak" kata kakakku "Erm ok lah, jomlah kita gerak bah... Nanti orng kena hukum dengan tunang akak pulak " kata Ara sambil berlari meninggal Bella dlm keadaan marah..." Woi dik,nanti time balik siap kau aku kerjakan... Nanti tiada lagi maaf bagi mu tau..." "Orng tak kisah pun..." jerit Ara dari luar "Ma tengok lah adik tu" adu Bella "dah lah tu kakak..."
Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Kubong (hantam jelah nak 😂😂😂)
"Ara ingat pesan babah ni tau, belajar kat sekolah rajin-rajin, jangan lawan ckp cikgu dan jangan cari musuh dengan orng yer" pesan babah... Babah memang macm tu tiap kali nak pergi sekolah mesti abah pesan macm tu kat aku... Hmm...Mungkin aku ni nakl sangat kot..
"Baik bah, Ara ingat pesan babah tu.. Babah jangan risau, Ara akan belajar bersungguh-sugguh... Pergi dlu yer bah"kata Ara sambil salam tangan tua itu...
***************************************
Tak minta banyak,cuma minta vote and comment jer 👉👈👇 TEKAN JER AND 🌟 MENYALA