"Perkenalkan nama saya Tengku Mohd Farhan Daniel Bin Tengku Mohd Izwan. Dulu saya bersekolah di St. John. Dan saya menetap di area sini. Urm tu jelah... Owh, dan saya berharap agar kita dapat menjadi kawan" Farhan tersenyum sambil meneliti satu persatu muka rakan sekelas barunya sampai lah ke muka...
'Ehh?! Tu bukan kah sepupu kesayangan aku ke??? Dia sekolah sini jugak ke??? Kalau macam ni,ada canlah aku nak kacau dia ni nampak gayanya.. Siaplah kau nanti..'kata Farhan dalam hati...
"Baiklah Farhan, kamu boleh duduk sebelah Ara. Ara sila angkat tangan" kata cikgu Ilma. Ara terkejut apabila namanya disebut...
'What!!!! Alaaaaa cikguuu,kenapa dia pulak duduk sebelah aku ni?!' Ara dengan tak relanya mengangkat tangannya.
"Okey Farhan kamu boleh duduk di sebelah Ara" kata Cikgu Ilma.
Farhan pun pergi ke tempat Ara lalu duduk disebelahnya..
"Hai cousin, long time no see hah" kata Farhan ketika duduk di sebelah Ara...
"Kau!? Nanti kau masa rehat nanti. Aku akan soal selidik kau sampai kau rimas" kata Ara sambil membuat muka seram dekat Farhan.
"Erk.. Matilah nak" gumam Farhan.
Masa Rehat
"Hah Farhan.. Anything that you want to say with me?!" Kata Ara. Ketika itu hanya tinggal mereka berdua sahaja manakala kawan kawan Ara telah pun keluar rehat sebab Ara kata "Aku nak dietlah, korang pergilah makn dulu". Selepas sahaja kawan kawan Ara keluar. Ara pun menahan Farhan dan bawa ke taman bunga sekolah kerana di sana hanya tempat yang terbuka tetapi jarang orang lalu.
" Ala kau ni Ara.. Manalah aku tahu kau sekolah sini dan aku fikir pak long dan mak long dah bagitahu yang aku dah balik kesini" kata Farhan.. Dulu Farhan ni sekolah kat tempat yang jauh sebab pak ngah yang hantar. Katanya nak anak lelaki dia hidup berdikari. Dan aku bersyukur sebab aku tak payah..
"Hmmmm... Yelah tapi aku rindu kau meh salam sikit" kata Ara sambil salam tangan Farhan.. Farhan ni tua sehari jer dari Ara sebab tu Ara hormat sikit kat Farhan. Kesian dia sebab takda abang yang jadi mangsa si Farhan jugak...
"Alalalalala.... Rindu aku eik??? Takkan salam jer.. Peluk, cium tak nak?" kata Farhan.
"Kau memang menempah maut dengan aku nampak gayanya ni" kata Ara sambil jeling dekat Farhan...
"Ala gurau jer..." kata Farhan sambil kelip kelip mata..
"Taktik kau tak akan menjadi jikalau kau buat benda tu kat aku... Kalau perempuan lain cairlah.. Tapi Nurul Ara Aqilah tak akan cair" kata Ara dengan bongkak...
"Bongkak gila kau Ara.." gumam Farhan
***************************************
Vote and Comment
👇🌟