Balik Sekolah
"Farhan, kau nak tak singgah rumah aku nanti???" tanya Ara
"Napa tanya Ara??" tanya Farhan blik
"Hish, macm ni, aku tahu kau pandai jadi boleh tak kau tolong aku tentang kerja rumah tadi" kata Ara dengan lancar.
"Owh.. Okey tengoklah nanti. Kalau aku tak busy aku datang lah ke rumah kau." balas Farhan
"Eh Farhan, kau tukar nombor eik??" tanya Ara sambil tunggu babah datang.
"Eh taklah!!? Kenapa kau tanya. Kau jangan cakap yang kau dah hilangkan nombor phone aku" kata Farhan sambil memandang Ara disebelah.
"Hihi.. Kalau aku cakap aku terdelete nombor kau.. Kau nak buat apa??" kata Ara sambil tersengih dengan tangan macam ni 👉👈
"Ish kau ni kan.." Farhan mengambil nafas lalu berkata "okey aku akan bagi nombor aku kat kau tapi promise kat aku yang kau takkan delete or hilangkannya lagi" kata Farhan.
"Yes!! Okey Farhan aku janji yang aku takkan hilangkan kau punya nombor lagi" kata Ara sambil angkat tangan kanannya..
"Yelah tu" kata Farhan.
"Yelah!" kata Ara
Pin pin pin
"Eh babah dah datang tu. Aku gi dulu tau.. Bye han... Sampaikan salam aku kat Mak ngah pak ngah tau.. Assalamualaikum" kata Ara sambil berlalu ke kereta babahnya.
'Waalaikumusalam' jawab Farhan dalam hati sambil melihat Ara yang semakin jauh.
Dalam kereta
"Assalamualaikum bah.." kata Ara sambil menyalam tangan babahnya.
"Waalaikumusalam. Ara tu bukan Farhan ke?" tanya En. Japar sambil melihat budak lelaki yang duduk di sebelah anaknya tadi.
"Ha'ah bah. Han lah tu.. Kenapa babah tak gitau yang Han dah balik" tanya Ara selepas menjawab soalan bapanya itu.
"Owh babah lupa lah" kata En. Japar sambil memandu kenderaan.
"Erm yelah" balas Ara.
Skip
Pada petang itu, Farhan tidak jadi untuk datang ke rumah Ara. Dia cakap dia kena jaga rumah kerana ibu bapanya tiada di rumah. Jadi mereka belajar melalui WhatsApp saja..
Skip
Malam tu Ara kesunyian jadi dia pun pergi chat Farhan kat WeChat
FarhanHandsome 💕
"Apakah.. Suka hati dia jer letak nama dia macam tu" kata Ara dengan nada tidak puas hati. "Takpalah.. Lain kali aku tukar"
FarhanHandsome 💕Han!!!!
Assalamualaikum
😂😂😂
Waalaikumusalam
Kalau gila simpan sikit yer
Cik adik
Ye lah han
Sapalah aku di hatimu
😞😞😞
Ele kau
Nak buat drama sebabak
tak jadiYe lah
Aku just nak wish good night kat
kau tu jerlah ngekOk ngok..
Bye goodnight
Mimipi aku tau nanti
😘😘😘
Hahahahaha
Ngok kau.. Nite 😝😘💕
Perbualan itu pun tamat setelah sekian lamanya..
***************************************
Tekan and comment please 😄😄😄
👇🌟