part 5

52 4 1
                                    

Sebulan kemudian

"Ara cepatt siap tu!!!" jerit kakak ku..

"Ye ye.. Siap dah nii!!" balas ku balik..

"Maaf ye han.. Mak long fikir leps solat  Subuh  tu terus terjaga ni tak tido balik.. Maaf lah menyusahkan han.. Pak long kamu busy ni, kakak kakak dia pun busy.. Maaf ye menyusahkan han.." kata Tengku Akira..

"Tak apa mak long tak menyusahkan pun.. Saya kan sama sekolah sengan dia jadi takpa lah.." kata Farhan..

"Ehh.. Salam mak.. Lambat nanti kitaorang.. Byee kak Bell.. Assalamualaikum semua.." kata Ara tanpa memandang Farhan..

"Eh Ara.. Tunggulah.. Salam mak long.. Bye kak bell Assalamualaikum" kata Farhan lalu mengejar Ara..

"Eh.. Farhan cepatlah start motor nie.." kata Ara..

"Tak nakk.." kata Farhan.

"Eh cepatlah.. Ok kau nak aku buat apa.." kata Ara tanpa berfikir panjang..

"Hihi.. Aku nak kau kiss pipi aku.." kata Farhan sambil menunjuk pipinya dan tersenyum jahat.

"Hish.. Bukan muhrim lah.. Dah kahwin baru boleh... Opps" kata Ara selepas itu menutup mulutnya.. Mata Ara terkelip kelip kerana terlepas cakap.

"Hahah.. Ok kau tengok saja nanti.. Aku suruh family aku masuk minang kau" kata Farhan menyakat Ara..

"Ya Allah!!! Apa lagi tercegat kat sana.. Cepat pergi sekolah!!!" jerit Kakakku yang kedua iaitu Kak Kamilia..

"Baik!!!" laung kami serentak..

Lalu Farhan menghidupkan motor di mana Ara di belakang.. Pakai helmet.. Di tengah nya beg.. Tak boleh duduk rapat rapat tau..

Wow serentak.. Ada jodohlah korang nii.. Hahahaha * ketawa jahat*

Diamlah kau.. Cepat sambung.. -Ara

Baik...

Di sekolah

Farhan meletakkan motornya di tempat letak motor.. Selepas saja Farhan mematikan enjin motor.. Ara dengan muka yang geram panggil Farhan..

"Farhannn!!!" panggil Ara

"Apa Ara sayang intan payung pujaan hati.." kata Farhan sambil menjulingkan matanya ke atas..

"Tolonglah aku" kata Ara sambil cebikkan mulutnya..

"Yelah" kata Farhan lalu dia pun tolong Ara turun dari motor dan mengatur tudung Ara yang senget disebabkan helmet tadi..

"Hihi.. Sayang Farhan.. Makasih" kata Ara dengan suara yang comel sambil terkelip kelip mata..

"Haha.. Cute kau buat cam tu.. Kau jangan buat macam ni dengan lelaki lain tau" kata Farhan tegas..

"Napa pulak" tanya Ara blur..

"Nanti aku jealous kau tau" kata Farhan..

"Haha.. Alolo.. Jealous.. Kesiannya cik abang kita nii 😂😂" kata Ara degan suara cute..

"Wei kau tengok tu.. Pelajar hot tengah dating ah... Sepadan jer aku tengok.. Sorang cantik sorang kacak. Sepadan kan.." kata seorang pelajar kepada rakannya sambil memerhati mereka berdua..

"Ha'ah.. Sepadan. Baikkan boyfriend dia tolong ambik dia,tolong aturkan tudung dia.. So sweet.." kata rakan pelajar itu..

Manakala Farhan dan Ara dah terdengar apa yang mereka cakap.. Dalam hati masing masing..

'Tu bisik ke jerit' kata mereka dalam hati.. Sweetnya.. Dalam hati pun cakap benda yang sama..

"Erm jom lah kita ke kelas.. Tak lama lagi kelas nak mula ni Ara" kata Farhan.. Ara hanya mengiakan saja.. Mereka berdua pun berjalan beriringan ke kelas..

Manakala ada sepasang mata yang memandang mereka dengan pandangan cemburu.. 'Hmm, jaga kau Farhan.. Kau tak kenal sapa aku. Sampai kau berani dekat dengan Ara. Ara tu hanya milik aku seorang.. Kau tunggu apa yang aku akan buat kat kau' kata orang itu dalam hati..

****************************************
Vote and comment

👇🌟

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 13, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[🆈🅾🆄 🅰🅽🅳 🅼🅴]Where stories live. Discover now