>> Permulaan <<

543 47 19
                                    

"Meow ~ Meow ~~ Meowwwwww! Hukhuk!" seekor anak kucing jantan berbulu merah jambu mengiau mengenangkan nasib. Kucing comel macam dia pun ada orang buang.

Manusia durjana!

"Kau diam laa kucing! Memekak jeh! Aku nak tidur pun susah! Aduhmakk" marah seekor lagi anak kucing jantan berbulu putih. Posisi baring mengiringnya diubah menjadi telentang.

Si merah jambu itu membuat muka geli. Buah tak besar ada hati nak tunjuk. Euw.

"Woii putih! Bangunlah weh! Jom lah jadi kawan aku ~ Aku baru jeh kena buang weh. Tak kesian ke kat aku yang comell ni? Berilah aku tunjuk ajar." ucap Si Merah Jambu itu dengan muka temboknya. 

Si Putih menguap kecil sebelum dia membuka matanya yang sepet itu. "Kena buang? Haha. Bukan masalah aku." kata Si Putih bersama nada sinisnya.

"Kau jangan berlagak laa! Cubalah bantu kucing sebangsa kau ni! Dah lah buah tak besar! Sekali aku pijak, mandul kau sampai mati!" Si Merah Jambu juga berkata dengan sinis.

Si Putih terus bangkit dengan amarah. Sesedap dia jeh nak sentuh pasal buah orang! Macam lah buah dia tu besar sangat. Huh!

"Kau ni nak minta tolong ke nak cari gaduh hah?! Kalau nak gaduh, meh lah! Kucing bandar jenis parsi macam kau ni takkan lama hidup dekat kawasan pinggir jalan macam ni! Sekali kena jerkah dengan anjing, gugur bulu satu badan! Yaish!" marah Si Putih dengan berangnya. Sungguh dia tak berpuas hati.

Si Merah Jambu mencebik. "Alah sorry laa. Aku emo tadi. Jangan laa marah. Aku nak jadi kawan kau jeh. Emm" Si Merah Jambu menundukkan kepala.

"By the way, nama aku Jinnie. Bekas tuan aku yang bagi" ucap Jinnie dengan nada rendah diri. 

Si Putih menggulingkan matanya. "Tak payah nak ber- on the way dengan aku lah. Aku Suga the White" jawabnya acuh tak acuh. Suga terus berjalan pergi.

"Wei Sugar! Tunggulah!"

"Aku Suga lah bangang! Bukan Sugar!" 

"Alah sama jeh laa. Tunggu aku wehh"

"Cepat jeh laa ikut! Aku nak kenalkan kau dengan yang lain ni! Takkan kucing gemuk macam kau lembab sangat?"

"Aku tak gemuk laa setan! Bulu aku jeh kembang!"

"Heh. Aku kucing bukan setan, bodoh."

-

Hello~ Ayye new story ^^ Original story idea by jdopes

Tagging ; - 

blxnkqxxh
nrqh17
reniekook

Mochisyeul_

[OG] Seven Kittens + BTSWhere stories live. Discover now