>> Kawan <<

355 40 10
                                    

P/S; Video kat media tu senanya sesaja jeh oke. Lagipun BTS nak release new mv 13/2 nanti kan? So harini meh throwback epilogue concert. Kalau nangis mohon vote story ni HAHAHAH kk saje nak gurau. oke sambung sambung baca .

---

"Wei Suga, kenapa kau pendek ea?" tanya Jinnie tanpa berfikir dua kali. Soalan berunsurkan unsur negatif tu bro.

Suga yang berjalan dihadapan tadi terus menoleh ke arah Jinnie dengan jelingan tajam. Apa? Pikir mata sepet takleh jeling ka?

"Aku anak kucing, mestilah aku pendek! Habistu pehal kau gemuk?!" marah Suga. Bengang k tetiba nak sentuh pasal ketinggian ni.

"Eh. Aku pun anak kucing k. Tinggi jeh. Btw berapa kali aku nak cakap, AKU TAK GEMUK LAA BULU AKU JEH YANG TEBAL LAH SETAN!" Jinnie berbangga diri sambil mengamuk. Pehh Author kalau bangga diri tak sempat dah ngamuk ngamuk ni hoho .

Mentang-mentang lah bulu merah jambu, bulu kembang dan wangi, leher ada rantai emas putih. Berlagak. Suga menghentakkan kakinya berkali-kali tanda protes.

"Alolo jangan lah comel sangat" tegur Jinnie apabila kelakuan Suga tadi kelihatan sungguh comell.

Suga terus menerpa ke arah Jinnie dan mencakar badan Jinnie. Haa hambek kau. Jinnie sudah jatuh terduduk. Acah-acah pasrah dan mengalah. Tulah, mulut elok di sumbat belacan jeh tu.

"Sekali lagi kau kata aku comel, aku gigit kau!" Suga memberi amaran kepada Jinnie sebelum menepuk kepala kucing itu dengan kakinya.

Jinnie hanya memandang Suga yang sudah jauh berjalan meninggalkannya. Jinnie bangkit dari jatuhnya tadi selepas dicakar Suga.

"Aku ingat kaki jeh pendek, kuku pun pendek sama. Tak sakit langsung kena cakar. Muka comel ada hati nak ugut. Heh, gigit kang" kata Jinnie perlahan lalu mengflipkan telinganya dengan gaya teramat fab.

Setelah itu, dia berlari anak-kucing mengejar Suga.

...

"Meow! Jangan lah main kasar!"

"Alah sowi~ Tak sengaja cakar kuat."

"Woahhh sedapnyaa air milo ni." (tbh kucing Author suka air milo yall)

"Hoi pendek!"

"Woi babi!"

"Bro! Babi baru jeh mati kena langgar semalam!"

Jinnie tercengang melihat 5 ekor anak kucing yang sedang bermain di padang yang tidak luas itu.

Langkah Suga yang berjalan ke arah mereka berlima diikuti oleh Jinnie di belakang.

"Korang!" panggil Suga dengan jeritan. Uyo dasyatnya!

Jinnie sedikit tersentak. Kaki kanannya diletakkan pada dadanya umpama mengusap dada. Tanjat meow huhu~

Mereka berlima terus berlari ke arah Suga. Sesekali mata mereka mengerling Jinnie yang dianggap warga asing dari bangladesh hoho.

Tak pernah mereka tengok kucing berbulu merah jambu. Ni mesti pendatang tanpa imigresen takpun dye bulu pink kat kedai TheMEowMinShops.co .

"Siapa tu?" tanya Si Tompok. Badannya bewarna putih dan bertompok coklat perang. Matanya besar dan bulat (haha sama jeh weh XD). Telinganya pula kecil.

"Oh Hobie. Sebab ni lah aku panggil korang semua. Dia ni baru jeh kena buang. Dia kata nak jadi kawan kita" terang Suga tanpa sebarang reaksi diwajahnya. Sejujurnya, Suga The Snow adalah spesies kucing yang emotionless.

Kalau tengok cara dia bercakap tadi, hmph memang tak ikhlas langsung.

Mereka berlima mengangguk faham.

Jinnie tersenyum manis. Sekali tengok macam mak nyah pun ye. Diva tu ada lah sikit. "Hai! Nama aku Jinnie The Pink! Selamat berkenalan!" kata Jinnie teruja dengan wajah cerianya.

"Krik krik. Krik krik" sekumpulan cengkerik lalu di kawasan mereka berkumpul. Jinnie menjeling cengkerik tersebut. Biadab!

Seekor kucing berbulu lebat dan bewarna oren yang sememangnya berbaka kaki pendek tersenyum. "Nama aku Jimbo!" ramah Jimbo. Sesungguhnya Jimbo seekor kucing yang sporting lagikan peramah. k.

"Oh hai! Comellnya kau! Pendek betul!" Jinnie tersengih. 

"Anjing" kutuk Jimin. Suga menolak perlahan bahu Jimin. "Jangan seru makhluk tu lah gila" marah Suga. Ada pula kucing panggil anjing -_-

"Aku Mon" kucing berbaka seperti Suga, berbulu hitam putih menyapa Jinnie.

Jinnie terkaku. O-omg ini kucing jantan ke?! Handsome gila! (tch, sempat kucing aku seekor ni bergheii)

"Nama aku Jeon. Jeon Jebon! Aduuh--" kepala Jebon dicepuk oleh Jimbo. Jebon matanya besar dan telinganya sama seperti Hobie. Dia berbulu perang kecokelatan (lol bahasa alien alert!)

"Aku pulak Hobie!" Hobie tersengih comel dengan misainya yang sengaja digerakkan.

Seekor lagi kucing yang bakanya ekor sahaja berbulu kembang bewarna kelabu tidak memperkenalkan diri. Dia memandang Jinnie dari atas hingga bawah dengan 'judging face' nya. Matanya tertancap pada kalung Jinnie.

"Emm k-kau?" tanya Jinnie kekok. Muka garang betul kucing ni!  Nasib handsome -,-

"Taebu" kata Taebu bersama nada kuranga senang dengan kehadiran Jinnie.

"So, sekarang kita kawan?" tanya Suga kepada kawan-kawannya untuk meminta kepastian.

Mereka semua mengangguk setuju kecuali Taebu.

"Kawan korang jeh, bukan kawan aku" Taebu terus berjalan pergi.

[OG] Seven Kittens + BTSWhere stories live. Discover now