×3×

63 6 9
                                    

"Teh?"

Ok bagus.Mimpi lagi.Sekarang aku berada di sebuah rumah ala-ala perancis dan lagu mendayu kedengaran kuat di sekeliling rumah ni.Mimpi apa ni?Rumah perancis?

Aku pandang manusia sebelah yang tanya order tadi.

Pfft!

Rapmon hyung dengan rambut kuning berikat dua,baju uniform sekolah berwarna biru putih dengan dulang kecil di tangan.

Rapmon hyung dengan rambut kuning berikat dua,baju uniform sekolah berwarna biru putih dengan dulang kecil di tangan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Omg,comell gila💕

"Nak minum apa?Teh atau kopi?"Aku terbelahak sekejap mendengar suara jantannya.Rapmon hyung senyum sebaris menampakkan lesung pipit dia yang dalam tu.

"Ttteh!"Gagap sudah Jeon Jungkook.

"Okay!"Rapmon hyung bagi aku wink yang boleh buat aku muntah.Kemudian dia berlalu ke belakang,dapur mungkin.

Aku pula bangun perlahan-lahan dari sofa kecil dan melalui pintu yang berwarna merah jambu.

Aku masuk tempat baru.

Oh dammit!Tempat apa ni?

Perempuan,maksud aku,perempuan-perempuan bermuka serupa,berbaju sebiji,berkain putih di atas kepala dan berambut panjang menutupi muka,membelakangi aku beramai-ramai.Ramai weh.Nak dekat 100 lebih.Baju pula mereka pakai baju...aku?Ni...baju yang aku pakai semalam masa pergi kelas.

Wow,ni dah dekat 2 kali aku jumpa dengan perempuan yang sama.Kalau dalam mimpi sebelum ni,dia kejar aku dengan lagu Fire.And now what?Lagu butterfly versi seram mendayu-dayu keluar serentak dari mulut mereka semua.

Seram do.

Baik aku chau!

Gerak lu pape roger!

Bila aku pusing,Suga hyung dengan pakaian hitam berada di hadapan mata.Laa...mana pintu pink tadi?Jin hyung bawa lari ke?

"Kau pun nak masuk mimpi aku juga?!"Aku buat muka derp depan Suga.Selamba badak je guna kau aku,tak apalah,dalam mimpi.Kalau realiti,kompem aku dah disumpah seranah oleh manusia ni.

Dia capai tangan aku,dan kami bersalam.

"Yeoseohajulge"

"Jungkookie bangunnnn!!"

Pap!

Fuh sedap gila dapat tamparan free hari ni.Siapa lagi yang tampar aku kalau bukan manusia yang tiba-tiba ber'yeoseohajulge' dengan aku tadi dalam mimpi.

Mamai.

"Dah pagi ke?"

Pap!

Aduh aku kena tampar lagi.

"Jungkookie kelas dah habis baru bangun,kalau tak sampai esoklah kau tidur ya?!"Suga hyung dah marah-marah sambil menggalas beg berjenama Puma pada bahu kirinya.Hobie hyung tepuk bahu Suga hyung.

"Macamlah hyung tak tidur!"

Tergelak kecil aku mendengarnya.Ya,semua tidur.Maklumlah kelas sejarah,tak payah dengar bercerita,balik rumah baca sendiri melalui buku.Memang sepanjang kelas kami tidur pun,kadang tu Suga hyung siap bawa kumamon dalam beg sebab nak buat peluk masa tidur waktu sejarah.Cikgu sejarah?Dia mana kisah.

"Kaja!Canteen to go!"Rapmon hyung berlari berlebih-lebihan.Aku ditolak kasar...dan tak semena-mena terpijak kasut Suga hyung.

"Yah!Rapmon hyung!Hati-hati sikit!"Marahku bila tengok kasut hitam Suga hyung dah belang-belang coklat.Aduh...ni confirm kena marah!

"Mianhae hyung ah.Rapmon hyung aish!Jinjja?!
Dia blah camtu aje?!"Aku nak tunduk bersihkan kasut dia,tapi bahu aku ditahan daripada menunduk.

Okay,apa ni.

"Yongseohajulge"

Ah tak guna.

Ini bukan Suga hyung yang aku kenal,dia takkan...takkan maafkan aku macam tu aje ;-;.

Kemudian Rapmon hyung datang dengan dua cawan di tangannya.

"Kookie ah,teh ke kopi?!"

"Ttteh!"

"Nah!"Aku sambut dengan tangan menggeletar.Fuh apakah ini?!Aku benci situasi macam ni.Aku pernah laluikan benda ni?Mimpi tadi?

Ok elok...jangan cakap perempuan nyanyi lagu Butterfly tu keluar sudah.Memang aku lari pecut juara 200 meter tempat pertama teruslah.Seram weh.

"Eh,sana ada pasukan koir sekolahlah.
Diorang tengah practise,nak tengok tak?!"Tae hyung lompat atas bahu aku dan menepuk punggung aku sekuat yang dia mampu.Habis tumpah teh di dalam cawan ke atas lantai.Aku tak kisah sangat...yang aku kisahkan...sekolah aku ada pasukan koir?Bila masa?

Gigih aku berfikir sambil tangan erat pegang V hyung di belakang.

"Butterfly~"
"Like a butterfly~"
"Machi butterfly,bu butterfly"
"Chereom"

Naik tegak bulu roma aku mendengar suara mereka yang mendayu-dayu walaupun bersemangat.Kami dekat kantin,diorang dekat dewan...sampai ke kantin aku dengar suara diorang.Kuat gila!Pakai mikrofon ke apa?!

Aku jatuhkan Tae hyung dan bergegas berlari ke dewan.

"Aduh kurang ajar punya Kookie lembik!"

Yesh,100 lebih ahli pasukan koir,berbaju kemeja putih,berseluar slack hitam.Macam dalam mimpi aku.

Mimpi aku,jadi realiti lagi?

--
Hello,its meh.

Kookie cicah tae first collaboration with senior i-

Terharu ;-;

Mohon vote and comment yaaa.
Thanks😘

©Kookiecicahtae_

With- Doraemochi-
aliana_yuu

Dream Catcher » j.jungkookWhere stories live. Discover now