37 7 6
                                    

【Jungkook】

Aku masuk bilik. Niat di hati nak baca buku.

HAHAHHAHAHA RAJIN SEH AKU.

K tak jadi. Baik aku main game lawan zombie lagi baik muahaha.

Aku capai fon aku.

Eh eh?

Dehekk, bateri habis. Inilah dia contoh yang baik. Dah pakai tak reti nak cas. Wow good.

Aku cari charger aku. Mana menghilangnya? Aish, mesti namjoon hyung yang rembat lagi ini. Jangan cakap dia rosakkan lagi ;-;

Aku bangun dari melangkah keluar dari bilikku. Bilik namjoon hyung ditujuku.

Kring! Kring!

Langkahku terhenti. Bunyi apa itu? Langkahku bertukar arah mencari bunyi asing itu. Sejak bila rumah aku ada telefon rumah?

Curious gila duh.

Eh? Sejak bila rumah ini ada bilik ini? Aku tolak pintu bercorak bunga padanya dan masuk.

Kring! Kring!

Ada telefon yang ada di tepi tingkap. Wow, oldschool gila duh. Tapi lawa.

Patutkah aku jawab?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Patutkah aku jawab?

Okay, apa salahnya.

❝ Melodies that shall put you to an end,
Trust no one including all of your friend.
Catch me if you can,
Dont you wanna know who I am? ❞

"YAH JEON JUNGKOOK IRREONARA!"

KEBUK!

Aku yang masih mamai tambah lagi bengung bila hoseok hyung hempuk muka aku dengan pandai.

Dah pagi ke?

Aku menggosok mataku lalu menguap sambil menggeliat. Huwarghh, mengantuknya.

❝ Melodies that shall put you to an end,
Trust no one including all of your friend.
Catch me if you can,
Dont you wanna know who I am? ❞

Tiba tiba ayat ayat itu bermain dalam otakku. Oh, aku mimpi rupanya. Ha, eloklah bahasa inggeris.

Tahulah aku pandai en bab english ini.

Ehhh.

Mungkinkah itu petunjuk?

Masalahnya, petunjuk yang baik atau buruk?

Kalau sebelum ini, petunjuk buruk dan baik juga. Aku pun tak tahulah weh. ;-;

Aku pernah mimpi dapat satu sticky note terlekat kat atas meja belajar aku. Macam ini ;

Aku tak tahu kenapa dalam mimpi itu meja aku ada berbalut alas gambar biskut macam itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aku tak tahu kenapa dalam mimpi itu meja aku ada berbalut alas gambar biskut macam itu. Tahulah aku tengah mengidam biskut.

Aku ingatkan hyung hyung aku nak belikan beg baru untuk aku or aku terjumpa beg penuh emas ke apa. Rupanya ada perompak rompak beg aku.

Tapi yang pelik, tak sampai sehari lepas beg itu kena samun, beg itu elok ada dalam bilik aku tanpa calar sikit pun.

Wow, beg boleh calar weh.

K.

Paling tak boleh blah, dalam beg itu siap ada sepeket biskut.

Tak lama itu, aku terdengar satu suara. Suara perempuan. Agak menyeramkan sampai aku ingat aku ini ada saka kau tahu?

Dia kata ;

"Kan aku dah bagi amaran. "

Then hilang. Adakah itu petunjuk dalam part catch me if you can, dont you wanna know who i am itu tak?

Maksudnya ada sesuatu yang sentiasa jaga aku? Woi serius ar. Takkan ar aku ada saka kot ( ;∀;)

Doraemochi-
❝ Imaginations can be very creepy at times. ❞

;
Kookiecicahtae_
aliana_yuu

Dream Catcher » j.jungkookWhere stories live. Discover now