Pov Asena
6 maanden later, (nu):
Ik ben nog steeds in de rauw. Ik mis mijn ouders zo erg. Ik leid nu de volk in mijn eentje, natuurlijk heb ik een beta die mij helpt. Ik heb alleen nog geen Alpha. Ik zal voor altijd een Luna zonder een Alpha blijven. Altijd eenzaam. Ik haat The Dark Moons. Ze mogen allemaal de pot op. Opeens gaat mijn kamer deur open.'Mevrouw, uw ontbijt staat klaar.''Ik kom er zo aan Haily.' Ze knikt ter bevestiging en loopt weg. Dat was dan alweer een verloren nacht. Ik ben nu 16 jaar, maar ik durf niet meer te slapen. Ik ben bang om elke keer als ik wakker word, dat ik dan mijn ouders steeds minder goed herinner. Ik mis ze zo erg. Ik doe mijn kleren aan en doe mijn haar in style en loop dan naar beneden. Beneden praten ze al over vanavond, dan is er een roedel feest.'Luna.' zegt mijn beta als hij mij ziet. Hij is mijn rechterhand, mijn beta en mijn goede vriend. Hij heet Jimmy.'Hey.' zeg ik als ik aan tafel zit.'U komt vanavond toch wel naar het feest mevrouw?' vraagt Jimmy.'Ik weet het niet i-''Mevrouw, u zit al 6 maanden in uw kamer, u hebt afleiding nodig. U bent niet, alleen wij zijn er ook. En u kunt uw roedel dan ook leren kennen.' onderbreekt Jimmy mij.'Goed, ik kom ook.' Hij heeft gelijk. Ik heb afleiding nodig, ik moet weer aan het werk. Ik moet mijn ouders trots maken. Ik draag hun eer, en dat moet ik niet verpesten. Na het ontbijt loop ik naar mijn kamer en zoek een leuk setje kleren uit. Daarna ga ik naar buiten, onze bloemen tuin in. Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. Dit is, naar mijn mening, de mooiste plek in onze territorium. Ik ga in een boom zitten met mijn tekenboekje en een potlood in mijn handen. Ik houd van tekenen, ik teken altijd al op deze plek. Het is rustgevend. Ongeveer een half uur later word ik gestoord door mijn beta Jimmy.'Mevrouw, er zijn indringers van The Dark Moons in het Noorden van ons territorium.''Hun!' roep ik boos.'Jimmy, roep de leger, we gaan ze betaalt zetten!' en ik loop naar mijn kamer. Hun moeten boeten voor het vermoorden van mijn ouders!'Jongens schiet op, straks zijn ze weg!' roep ik terwijl ik in mijn wolvenvorm verander. De rest doet mij na en we rennen als de razende door de bos naar het Noorden. Eenmaal aangekomen zie ik hun roedel leider al staan.'Wat doen jullie hier.' grom ik naar hun toe.'Wij komen hier vrede sluiten, wij zijn vijandschap zat.' zegt hij. Ik ontbloot mijn tanden.'Luister, het spijt me voor wat er is geb-''Met spijt haal je mijn ouders niet terug.' onderbreek ik hem en ik grom harder. Hij kijkt droevig, je ziet de spijt in zijn ogen.'Het was nooit onze bedoeling hun te doden, zij waren ook vrienden van ons, dat weet jij ook Asena.' Hij zet een stap naar mij. Ik grom.'Nog 1 stap en je bent nog lang niet jarig.' grom ik. Hij zet gelijk een stap terug.'We moeten onszelf bewijzen he?' zegt hij na een lange tijd stilte.'Dat gaat jullie niet lukken als jullie zomaar onze territorium bedringen.' grom ik terug.'Als leider van The Dark Moons sluit ik hierbij een deal, als wij onszelf bewijzen dan is de vijandschap voorbij. Deal?''En zo niet dan gaan jullie naar een ander land en verbreken wij de contact.' voeg ik eraan toe.'Deal, maar wel real blijven.' zegt hij.'Deal. En nu van onze territorium af.' Hij knikt ter bevestiging en loopt terug. Ik kijk hun na totdat ze zijn verdwenen, daarna ren ik ook terug. Vriendschap met The Dark Moons ha laat me niet lachen. Ik heb mijn ouders beloofd hun te haten, en ik zal mij aan mijn belofte houden. Mijn moeder zei: 'Asena lieverd, beloof me dat jij The Dark Moons na dit dag zal haten, tenzij er iets heel speciaals is. Bijvoorbeeld als je ECHTE mate daar is of andere belangrijke dingen. Beloof me dat Asena''Beloofd.' zei ik. En sinds die dag haat ik hun. Over 1 maand ben ik jarig, dan word ik 17 wat betekent dat ik dan mijn mate kan ontmoeten. Asena, heb je echt nog zin in een mate na wat er is gebeurd? 'Ik wil niet derest van mijn leven alleen blijven Juliet.' Ik verbreek de verbinding met mijn innerlijke wolf Juliet.
Het is nu 17:00, straks is de roedel feest. Ik heb er niet echt bepaald veel zin in, maar ik moet afleiding hebben en daarna moet ik weer aan het werk. Ik heb te lang niks gedaan voor mijn roedel. Ik ga naar mijn kamer en zoek een mooi jurkje uit. Het wordt een rode lange jurkje. Mijn blonde haren laat ik langs mij hangen. Daarna doe ik mijn make up op en vervolgens ga ik naar beneden.'Omg Asena, je ziet er echt super mooi uit.' zegt Haily.'Dankjewel Haily.' en ik loop door naar de woonkamer. Daar zie ik Jimmy op de bank zitten. Als hij merkt dat ik er aan kom verstopt hij gelijk iets.'Wat heb je daar?' vraag ik liefjes.'Niets hoor. Zo u ziet er mooi uit.' zegt hij vervolgens.'Dank, gaan we alvast? Het feest begint zo.' Hij knikt en we lopen samen naar buiten. Hij verstopt iets voor mij, en ik zal er achter moeten komen wat. Ik ben nou eenmaal te koppig.
JE LEEST
The battle between 2 packs (de strijd tussen 2 roedels)
Hombres LoboHey, ik ben Asena en ik ben een Luna, een roedel leider. Nu denk je vast, hoe kan een kind van 16 nou een roedel leiden? Nou het antwoord is makkelijk. Mijn ouders zijn overleden in een strijd tussen 2 roedels. Asena is vroeger bedrogen door haar "...