Prolog🎨

433 13 0
                                    


'buk'

"aaaaaaaaaaaaa!!Aduh manalah aku tahan kalau macamni,ish silap hari bulan boleh jadi kaki gajah kaki aku ni"

Diana,seorang guru Bahasa Inggeris sekolah rendah memang terkenal dengan perangai melalak awal pagi setiap hari.

"D!!!kau ni kan tak boleh ke buat kerja slow sikit?kalau kopi ni tertumpah tadi memang aku curah air ni kat kau hidup-hidup biar melecur satu badan"bebel Jane housemate Diana yang mulut macam tempayan.Tempayan tempayan pun banyak jugak yang Diana belajar dari dia.

"mana nak slow beb,kau tengok jam ni dah pukul berapa aku ni bukannya kerja dekat supermarket cik kak oi nak pegi kerja pukul 10 pagi"

"jadi kau nak salahkan akulah yang kau lambat?"marah Jane sambil mencicip kopi di meja makan.

"yelah"balas Diana selamba sambil mengambil buku yang berterabur di atas lantai.

"hak alah lambat konon,aku dengar kau dok 'hek hek' macam hantu gila malam tadi oncall dengan cik abang kau tu.Pukul berapa entah tidur tu yang kau lambat bangun kan?ni aku nak tanya kau ni,celah mana pulak aku penyebab kau lewat harini?"tanya Jane.

"alah,sukahati lah nak call cik abang pon,kau tu jealous sebab takde cik abang sendiri"ejek Diana sambil menjelirkan lidah ke arah Jane.

"eh kau jangan biadap D,memang pantang nenek moyang cucu cicit aku kalau cakap hal jealous ni"

"malaslah aku dengan nenek moyang kau ni,aku pegi dulu.bye"kata Diana lalu beredar keluar dari pintu rumah.

"hey D!!aku belum habis cakap lagilah!!"jerit Jane di meja makan.

Diana menghidupkan enjen kereta terus kereta Harrier miliknya meluncur laju keluar dari kawasan rumah.

"banyak kau punya nenek moyang Jane malas aku nak layan,ingat nenek moyang kau sorang je berpantang huh"cakap Diana sendiri lalu menghidupkan radio sambil memandu ke Sekolah Kebangsaan Bukit Cindai.

"ish!!tunggu kau balik nanti D memang aku cincang kau habis-habis"marah Jane

Jodoh Untuk Cik ClumsyWhere stories live. Discover now