Bab 5🎨

164 9 0
                                    

Seperti biasa,Diana akan memulakan paginya dengan mengangkat buku-buku latihan anak-anak muridnya ke dalam kereta.

"Jane!!!aku pergi dulu!!Kau jangan lupa kunci pintu nanti!!"jerit Diana.

"Kau pergi jelah ish takyah jerit-jerit,aku tau apa aku nak buat.Macam tak biasa huh naik rimas aku kalau kau hari-hari pesan benda yang sama dan benda yang aku dah tahu."

"hehehehehe aku bagitau je kut-kut kalau kau kena amnesia ke kan?"kata Diana sambil menunjukkan barisan giginya yang putih bersih.

"errr  lah pergi dulu bye!!jangan lupa tau!"kata Diana sambil kaki melangkah menuju ke pintu rumah.

"tau lah!!"jerit Jane sambil menolak Diana keluar dari rumah.

'bum!!'

"Adoiii!!"Diana mengaduh."Apa kau ni Jane ish"kata Diana sambil mengosok kepalanya yang benjol mungkin dek hantukan di pintu.

Rupa-rupanya pintu rumah belum buka patutlah kepala Diana terhantuk.

"AHAHAHA yang kau tak bukak lagi pintu ni kenapa?dasar clumsy lah kau ni Diana."kata Jane dengan ketawa yang masih bersisa.

"aku pergi dulu lah"kata Diana sambil tangannya menguak pintu rumah lalu melangkah keluar.

'tuk'
"ish apa ni kalau tak kaki kena hempap dengan buku mesti kepala terhantuk kat mana-mana,kalau tak jatuh"kata Diama dengan suara yang sudah berubah.Tidak mengaduh sebaliknya sabar dengan dugaan yang dia hadapi.

Jane yang tadinya ketawa terus berubah muka lalu menghulurkan tangannya kepada Diana.

"sakit doh"kata Diana sambil menggosok punggungnya yang terentak pada lantai depan pintu.

"eh apa ni D?"tanya Jane menunjukkan sampul surat yang sudah renyok dek henyakkan punggung Diana.

"hah?"kata Diana sambil mengambil sampul surat itu.

Jodoh Untuk Cik ClumsyWhere stories live. Discover now