"nak call ke tak nak call ke tak huh call je lah"
Diana terus mendail nombor yang ada di surat Badrul.
"hello?"
"yea?who is this?"
"ermm D"
"oh hi D!!what's up?so kenapa call ni"
'ish dia ni lupa ke buat-buat lupa'bisik hati Diana.
"err yang hal dinner haritu i join.Bye!"kata Diana lalu meletak telefon.
"huh!gilalaaaa!!"jerit Diana lalu menutup muka dengan bantal.Jerit lagi.
_______________________
Pagi tu,rutin Diana tetap berjalan seperti biasa.Tapi fikirannya,lain.Lain sangat kalau dah sepanjang perjalanan ke sekolah asyik dengar lagu jiwang-jiwang je.
Beli sesi pembelajaran pun senyum-senyum nasib anak murid tak cam something lain dekat teacher diaorang tu.
Setelah habis mengajar,dalam perjalanan ke kelas,"hm nak pakai baju apa ek,hmmm"bisik Diana sambil jari mengusap dagu.
________________________
"Jane!!aku nak pakai baju apa ni beb!!Aaaa!!nervouslah"jerit Diana menggelabah mencari baju yang sesuai.
"apahal kau ni?Subhanallah!!apa kau buat ni D!!omg!"jerit Jane sebaik sahaja berdiri di hadapan pintu bilil Diana.
"aku tak tau nak pakai baju apa hmm atau aku takyah pegi je aku cancel eh?"
"ehhhh!!jangan jangan jangan,ni ni aku tolong kau"pujuk Jane lalu membantu Diana mencari baju yang sesuai.
"ni first thing first,kau kena relax sebab apa kalau kau nervous benda yang kau plan nak buat takkan jadi contohlahkan lets say kau nak makan sopan-sopan depan dia sopam santun sangat,tiba-tiba tumpah kena baju kau sebab kau nervous sangat sampai pegang sudu pun shaking haa tu contoh jelah so kau kena relax hmm huuu"pesan Jane panjang sambil menunjukkan demo tarik dan hembus nafas.
"okay okay okay"jawab Diana selamba.
Setelah hampir sejam mencari baju yang sesuai mix and match akhirnya Diana pun siap.
Berseluar slack navy blue,blouse putih dan tudong bokitta warna navy blue jugak serta black heels dan natural makeup.
"okay dah siap!kau kena relax okay?im sure everythings gonna be fine.dah pegi pegi orang dok tunggu kau tu bye take care!!"
"okay"
Sepanjang perjalanan ke restoran yang ditempah oleh Badrul,Diana memang bebel sorang-sorang.Nak hilang nervous lah katakan.
Bila sampai je dekat restoran,Badrul tunggu sambil main phone.Bila dah tengok kelibat Diana,dia terus berdiri menyambut kedatanganlah konon.
'dia ni asal berdiri ni?'bisik hati Diana pelik.
"Have a sit"kata Badrul sambil melemparkan senyuman kepada Diana.
"thank you"
Sebaik sahaja Diana duduk,pelayan terus datang.Servis restoran tu memang cenggini.👍
Habis memesan makanan,pelayan terus beredar.
"So,thank you for coming"
Diana hanya senyum.
Bila Badrul mendapati Diana sedikit kekok,dia terus memecahkan keheningan antara mereka."you know what,luahan rasa dalam surat haritu ada sambungan lagi tau"
"really?"
"yup"
"so whats next?"
"actually tonight i nak kenal-kenal dengan u lebih rapat lagi because you know kita jiran but didnt know each other so for me its not a good attitude so how?Should we?"
"Sure"kata Diana separuh menjerit tanpa berfikir.
Sepanjang mereka berborak,Diana yang tadinya kekok sekarang dia pulak yang lebih kalau part ketawa memang tak ingat dunia.Sampai orang tengok pun dia tak kesah,Badrul pulak yang malu.Sikit-sikit,perasaan Diana berubah terhadap Badrul.Perjalanan Diana pulang ke rumah ditemani denan senyuman yang tak lekang dari bibir.Sebaik sahaja sampai dekat rumah,hairan tengok kereta Badrul belum lagi ada.
"busy kot"kata Diana lalu masuk ke rumah.Sunyi.
"mana Jane ni?dah tidur ke?huh esok jelah aku cerita"kata Diana terus masuk bilik,tukar baju cuci muka gosok gigi terus tidur sebab esok pagi nak kerja.
YOU ARE READING
Jodoh Untuk Cik Clumsy
RomanceJane memang tak tahan dengan perangai clumsy Diana setiap pagi. wanna know more?do read tq🎨