Bab 2🎨

206 11 0
                                    


    "hamboi,penat nau engkau"Jane tiba-tiba muncul menuruni tangga.

"hah?eh kau tak kerja ke?"tanya Diana kepada housematenya.

"harini hari sabtu cik kak,kau tu kerja pun sebab sekolah ganti.Aku ni setengah hari je tu pun pergi kerja nak siap kerja yang tak habis lagi kat office tu"jelasnya panjang bejelar sambil tangan membuka pintu peti sejuk.

"oh ye hehehehe lupak pulak harini hari sabtu"kata Diana sambil menggaru kepala yang tidak gatal.Suaranya dengar tidak dengar disebabkan bunyi tv yang agak kuat.

"wei Jane!!"

Jane tidak dengar.

"Jane!!"jerit Diana.

"ye!!apahal kau ni?"

"sini lah jap"sambil Diana menepuk sofa disebelahnya meminta Jane duduk di situ.

Jane menghampiri Diana.

"ha pahal?"tanyanya sambil mencicip air sejuk.

"depan tu ada jiran baru eh?"tanya Diaan sambil menunjuk rumah hadapan yang masih lagi dilindung oleh lori besar.

"entahlah,aku tidur tadi mana lah tau ada orang baru datang pindah sini hahaha"ketawa Jane dibuat-buat agaknya.

"dah tu apa yang kau tahu?"tanya Diana separuh menjerit.

"aku tahu nak makan,tidur,rehat-rehat"jawab Jane sambil kaki melangkah ke dapur.

"ish buat tinggi darah je ada housemate  macam kau J!!!"jerit Diana.

'gila punya pompuan,orang balik kerja rehat-rehat dia pulak dok terjerit terlolong kat rumah ni silap hari bulan gegendang telinga aku ni naik bocor dibuatnya'bebel Jane dalam hati sambil membasuh cawan di dapur.

_________________________

    "Assalamualaikum!!D!!"

"hah?Waalaikumusalam"jawab Diana sambil meronta-ronta apabila tersedar dari tidur.

'bum'

"aduhh!!"Diana mengaduh sambil menggosok kepalanya yang terhantuk pada pintu rumah.Lalu membuka pintu .

"eh Bad!!ada apa?"tanya Diana.

"aaa ni nak jemput buat kenduri sikit dekat rumah"

"oh house-warming?aaa yelah yelah In Shaa Allah datang"

Badrul hanya mengangguk.

"mintak diri dulu"senyum Badrul.Tangan melambai Diana sambil kaki melangkah balik ke rumah.

sorry for any typo💕najbakar

Jodoh Untuk Cik ClumsyWhere stories live. Discover now