Bab 3🎨

187 10 0
                                    

"J,okay tak aku pakai baju ni?"tanya Diana sambil membelek-belek baju di atas anak tangga.

"eh okaylah tu,kau ni depan rumah je pun takyah nak cantik sangat lah ergh bukan kita memang semula jadi cantik ke D??"

Dua-dua diam.

"AHAHAHAHA"Jane ketawa kuat lalu menekup mulut."ish kau ni,diam lah!cepat!dah ramai tu"

"ha jom jom jom"kata Diana menjulingkan mata ke atas sambil meniup-niup muncung tudungnya.

________________________

"kau bagi salam"suruh Jane.

"Apa aku pulak?kau tua kan?kau lah dulu"Diana tak nak kalah.

"kau kenal dia dulu kan?kau lah bagi salam"pinta Jane keras.

huh Diana menarik nafas lalu mengembusnya lembut.

"Assalamualaikum"Diana dan Jen memberi salam serentak.Mereka saling berpandangan.

"Waalaikumsalam,masuklah"jawab wanita tua yang sedang duduk di ruang tamu bersama ahli keluarganya mungkin."Bad!!sapa ni?jemputlah masuk"jerit wanita tua itu.

"masuklah gila!"suruh Jane pulak.

"kau lah masuk dulu"

"apa aku pulak?kau kenal dengan mamat ni dulu kan?kau lah masuk baru aku ikut kat belakang ergh"kata Jane sambil menolak kepala housematenya.

"ye mak?!!"jawab Badrul yang masih lagi matanya tidak melihat Diana di depan pintu.

Terus matanya mengerling ke arah pintu.

"Eh D!!masuklah,sila sila buat macam rumah sendiri"jemput Badrul.

Diana terus masuk ke rumah.

'malu-malu konon nak cakap kau sopan lah?huh orang belum tengok lagi perangai kau dekat rumah D'bisik hayi Jane membuat muka meluat.

"Makcik"kata Diana sambil menghulurkan tangan kepada wanita tua tadi.

"ni sapa Bad?"

"ni jiran depan rumah tu je"

"oh sopan orangnya."

Amboi bukan setakat hidung je kembang,badan Diana pun naik kembang kena puji macamtu.

"ni housemate dia mak"Badrul memperkenalkan Jane pula.

"Makcik"Jane bersalaman dengan wanita tua tadi.

"Ni,my mum Hajjah Kalsum"Badrul memperkenalkan ibunya kepada Diana dan Jane."panggil aunty som je"potong mamanya.

Mereka berdua hanya senyum.Lalu Badrul menjemput mereka makan.

Jodoh Untuk Cik ClumsyWhere stories live. Discover now