Body Talk

42 2 0
                                    

Idea: dari lagu Red Velvet - Body Talk. My new fav rnb track!

Cast: Seulgi Red Velvet, Wonwoo Seventeen

Tarikh tulis: 5/2/2017

Rintik-rintik hujan yang turun di luar bagaikan irama sendu yang berulang-ulang. Tik. Tik. Tik. Serupa gemanya dengan detikan waktu. Wajah mulus Wonwoo dipandang sayu. Begitupun setiap gerak geri diperhatikan tajam oleh anak matanya. Suhu di dalam kafe beransur sejuk. Jaket yang membalut tubuh di tarik rapat. Dia menunggu Wonwoo untuk bertanya kalau dia kesejukan atau tidak. Namun pemuda itu hanya membisu dengan wajahnya yang sering tertunduk ke meja. Straw minuman dikacau.

"I'm going next week."

Tiada respons. Seulgi mendesah dalam diam.

"Dan saya takkan kembali dalam masa setahun ni."

Kali ini barulah Wonwoo mengangkat kepalanya. Raut wajah Seulgi direnung dalam. Pandangan mereka bertikaman.

"Let's put an end."

Terasa jantung bagai berhenti. Terasa pandangan berpinar. Terasa tubuhnya kaku.

Bersama semangat yang terkumpul, Seulgi berusaha mengukir senyum. Plastik. Palsu. Hambar.

Woonwoo menjilat bibir sebelum menyambung, "I can't bear the thought of you going away from me. Susah Seulgi. Semua tu sukar untuk saya. Saya tak boleh halang awak pergi. Ini impian awak. Go for it. Saya hanya mampu doakan awak berjaya dalam apa jua yang awak lakukan."

Air mata menitik. Tik. Tik. Tik.

"Saya akan tunggu awak. Saya nak tengok awak berjaya gapai impian awak. Dalam masa setahun ni. Tolong lupakan saya." Wonwoo kelihatan resah melihatkan butir jernih menuruni pipi mulus Seulgi. Namun, tiada tanda untuk dia sekakan air mata itu.

"Apa yang awak cuba sampaikan ni? Kenapa kita tak boleh bersama walaupun kita berjauhan? Susah sangat ke bagi awak untuk mesej saya? Call saya? Semua kemudahan dah ada. Kenapa awak berikan alasan yang lapuk?" Desak Seulgi meski bicaranya tertahan-tahan dek sedu sedan.

"I love you, Seulgi. I really am. Tapi kita tak boleh teruskan hubungan ni tanpa awak di sisi saya. Saya akan jadi tak tentu arah tanpa awak. Setahun tu adalah masa yang sangat lama bagi saya. Dalam masa setahun tu macam-macam boleh jadi."

"Dusta. Cakap je awak dah ada pengganti. Senang. Tak perlu berikan alasan."

Seulgi bangkit dari kerusinya. Pipi yang masih basah diseka kasar. "If this is what you want, let's do it. Lepas setahun ni, saya akan cari awak semula."

Rintik-rintik hujan semakin lebat. Pintu kafe ditolak bersama sendu yang belum padam. Hujan diredah. Kepala berpaling semula ke belakang. Wonwoo tidak mengejarnya.

A/n: actually 50% of it was my own feelings on that day. I know no one cares anyway. 😂

Random Malay FF Where stories live. Discover now