Yine sıradan bir yaz günü
Ve yine ben balığa gitmek için sabırsızlanıyorum.ilk işim balkona çıkıp havanın nasıl olduğunu kontrol etmek. Balkondan baktığımda liman içini ve arka denizi görebiliyordum. Balık tutmaya elverişli oldukça güzel bir hava vardı.Kalabalığı sevmediğim için ben arka denize gidiyordum çünkü orası herkesin bilmediği ıssız biryerdi. Kötü tarafı çok uzak olmasıydı.Çantamı hazırladım oltamı aldım ve yola koyuldum. Sıcak hava sırtımdaki çantayı daha da ağırlaştırıyordu 3 km yol yürüdükten sonra vardığım yer denizin kıyısındaki kayalıkların üzeri. Çantamı yere koydum Oldukça güzel bir manzara eşliğinde oltamı açmakla uğraşıyorum. Oltamıda açtım ve kovama su almak için kayalıklara tutunarak aşağı inmeye çalışırken bastığım yerdeki yosunlar ayağımı kaydırıp beni aşağı sürükledi.
Okadar büyük bir sürüklenme değildi sadece 1 metre sürüklendim ve ayaklarım suyun içine girdi. Zaten herşey bundan sonra başladı. Ayağı kalkmaya çalışırken bir kızın Gülme sesini duydum...
Evet tatlı bir ses tonuyla bir kız gülüyordu. Kafamı çevirdiğimde onu gördüm. Öyle güzel bakıyorduki gözlerimi gözlerinden alamadım. Daha önce yaşamadığım duyguların içerisinde buldum kendimi. Yosunlara basıp denize düştüğüm gibi, gözlerine bakıp sevdaya düşmüştüm. Peki ya busefer düştüğüm yerden kalkabilecekmiydim...
Tebessüm ederek " iyimisin?" diye sordu. İyiyim dedim ve kayalıklardan yukarı çıktım. "Çok mu komikti?" diye sordum, bu soruyu ona kızdığım için sormamıştım ve oda hemen "Özür dilerim bian kendimi tutamadım" dedi.
"Yo yo özür dilemene gerek yok gerçekten komik bir durumdu aslında". Buraya yalnız gelmediğini tahmin ediyordum çünkü burası ıssız ve tehlikeli biryer. Utangaç biri olduğum için ne diyeceğimi bilmiyordum ve oda sanki benim birşeyler söylememi bekliyordu ama ben sustum. Bekledi bekledi ve" Rasgele"deyip ilerideki kayalıkların arkasına doğru yürümeye başladı. Ben hala ne yapacağımı bilmiyordum. Daha önce birini sevmemiştim ve aşk denilen şeyin sadece adını biliyordum oyüzden içirisinde olduğum duygulara anlam veremiyordum. Oltamı alıp onu görebileceğim biryere geçmek için ilerledim ve gördüm ki babası ile beraber balığa gelmiş. Uzaktan beni görünce gülümsedi içim eridi, sarhoş olmuştum sanki. Ne yapmam gerektiğini bilmiyordum ve zaman akıyordu akşam olmadan ondan enazından telefon numarası almam gerekiyordu ama bu benim için çok zor birşeydi çünkü daha önce böyle bişey yapmamıştım. Çaresizlik içimi kemiriyordu. Oltamı denize atıp çekerken biyandan da onu gözetliyordum, tabi babasınada çaktırmamam gerekiyordu. Ona bakıcam derken oltamı dibe taktım ve oltam koptu. O yine gülümsüyordu yine komik duruma düşmüştüm. bakışlarmız kesiştiği an içim eriyordu. Vakit böyle geçiyordu ve akşam yakındı. Bişeyler yapmam lazımdı ama elimden birşey gelmiyordu.
Babası oltasını toplamaya başladı
Bende içimden"Allahım bana yardım et" demekten başka birşey yapamıyordum. Babası malzemelerini topladı ve geri dönüş yoluna koyuldular. Benim yanımdan geçeceklerdi bende hemen oltamı toplamaya başladım. Onlar yaklaştıkça heyecanlanıyordum.
Babasının arkasından yürüyordu ve önce babası "iyi akşamlar" diyerek geçti yanımdan. Kızın gözlerine baktım ne diyebilirdimki babası varken elimden ne gelirdi. Oltamı topladım peşlerinden yürümeye başladım. Araba ile mi geldiler acaba diye düşünüyordum çünkü burası uzak biryerdi. Tepeyi çıkıp yola vardığımda gördümki arabanın bagajına malzemelerini yerleştiriyorlardı. Şimdi elimden ne gelirdi boşlukta gibiydim. Arabaya bindi ve gidiyordu uzaklaşıyordu benden, belkide birdaha hiç göremeyecektim. Canımı en çok yakan şey bu düşünceydi zaten. Araba gözden kaybolduğu an durdum ve dizlerimi kırıp olduğum yere çöktüm. Ellerimle yüzümü kapatıp " ben şimdi napıcam" diye düşündüm, çaresizdim ama"Yarın yine balığa gelir" umudu ile ayağı kalkıp yavaş adımlarla eve doğru yürümeye başladım.
Hava kararmıştı ama benim içim havadanda karaydı kayboluyordum düşüncelerin içinde. Ama bir umudum vardı oda " yarın yine balığa gelebilir" düşüncesiydi. Bu düşünce biraz olsun içimi rahatlatıyordu. Bu düşüncelerle yolu bitirdim ve evin kapısına geldim. Kapıyı açan babamdı ve " balık varmıydı ? " diye sordu ben balıktan geldiğimin farkında bile değildim. " Balık yoktu " deyip girdim içeri. Tabi babamın tek sorusu bu olmicaktı.
" kimse tutamadı mı? "
-Tutamadı
" ne diye buzama kadar bekledin? " sorusunun cevabını vermeden lavaboya gittim. Kafamda onca soru varken birde babamın sorularıyla uğraşamazdım. Elimi yüzümü yıkayıp odama geçtim yatağımın üzerine uzanim derken annem akşam yemeği için beni mutfağa çağırıyordu. İştahım yoktu ama kimseye birşey çaktırmamak için sofraya oturmam gerekiyordu çünkü yemek yemeyeli 8 saat olmuştu. Neşeli biriydim yemek yerken bile annemle babamla şakalaşırdım, oyüzden üzerimdeki durgunluğun dikkat çekmesini istemiyordum biran önce yemeğimi yiyip odama geçmek istiyordum. Sofraya oturdum zar zor bişeyler yiyip odama geçtim. Üzerimi değiiştirip yatağıma uzandım ve yine aynı düşüncelerin içinde buldum kendimi. Yarın o kız yine balığa gelecekmiydi. Biran önce sabah olmasını istiyordum. Yarını beklemek daha önce hiç bukadar zor gelmemişti. Bunları düşünürken uyku bastırmaya başladı, tam uykuya dalacaktımki telefonum çaldı arkadaşım barış arıyordu. Herzamanki gibi "gece beraber dışarı çıkalım dicekti" öylede oldu zaten. Gitmemek için Israr etsemde "bütün tayfa gelicek olum gelmen lazım" diyerek beni ikna etmeyi başarmıştı ama gönülsüz gidecektim. Biraz dinlendikten sonra barış araba ile gelip beni aldı. Arabada 3 arkadaşım daha vardı ve müzik eşliğinde sahile doğru gidiyorduk ama benim aklım balıkta gördüğüm kızdaydı. Barış nevali almak için arabayla bakkalın yanında durdu. Benim alkol almadığımı ve öyle ortamları sevmediğimi biliyordu ama ben yinede bakkala girmeden önce hatırlattığımda verdiği tepki" iyi be olum sende kız gibisin "
Bunun kız olmakla bir alakası yok alkol sadece benim inancıma ters.
Sahile vardık ve oturduk. Hava çok güzeldi, onlar muhabbet ederken benim gözlerim denizdeki yakamoza dalıp gidiyordu ve bu durum dikkat çektiğinden olsa gerek barış devamlı beni dürtüyordu.
Sonrada" sende birşeyler var" dedi.
- nolcak olum sadece biraz yorgunum
Deyip geçiştirdim. Anlatmak istemeyişimin sebebi onların bunu ciddiye almayacak olmalarıydı. "Ben o kızı istiyorum"desem "olum sana kızmı yok boşver " diyeceklerdi.
Aralarında önemli konular konuştukları için pek bana bulaşmıyorlardı iyiki. Bende onları dinler gibi yapıyordum. Vakit geç oldu, artık biran once eve gidip yatağıma yatıp yarına uyanmak istiyordum. Benim ısrarlarım sonucu
hepimiz arabaya bindik ve önce beni eve bıraktılar. Çok şükür evin kapısına gelmiştim. Anahtarla kapıyı açıp kimseyi uyandırmadan üzerim değiiştirip yatağıma uzandım. Tavana doğru bakarken hem yarın havanın güzel olması için hemde o kızı tekrar görebilmek için dua ediyordum. Yarını düşünürken uykuya dalmıştım
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mecaz-i Aşk
RomanceBalığa gitmek için evden çıkıp eve kovasında balık ile değil, kalbindeki sevda ile dönen bir adamın hikayesi