princess luna

1.3K 49 7
                                    

Di dalam sebuah dunia magis Equestria,terdapat dua beradik diraja yang memerintah.

Si kakak menggunakan kuasanya untuk menerbitkan matahari manakala si adik mengeluarkan bulan pada waktu malam.Si adik merasa geram karena semua kuda meluangkan masa kegembiraan mereka pada waktu pagi tetapi tidur nyenyak pada waktu malam.

Suatu malam,si adik enggan menurunkan bulan.Dia bertukar menjadi Nightmare Moon "Kuda Kegelapan Si Kakak bangkit dan menggunakan "The Elements Of Harmony" untuk mengusir adiknya ke Bulan.

Si Kakak mula mengambil alih matahari dan bulan.Keharmonian Equestria bermula sejak itu.

Selesai membaca buku,Twilight terus pergi ke tempat lain.Semasa berjalan,Twilight telah bertemu  dengan Lemon Hearts,Twinkle Shine dan Minuette.Lalu mereka mengajak Twilight pergi ke parti Moondancer .Twilight kata dia harus mengulang kali dan dia terus berlari.Twilight masuk ke dalam perpustakaan di atas menara gading dan menempuh Spike yang baru hendak keluar sehingga Spike tercampak.Twilight terus mengarahkan Spike mencari buku berjudul "Predictions and Prophecies" dengan tergesa-gesa. Twilight sedar bahawa Nightmare Moon akan kembali.pada hari "The Summer Sun Celebration"iaitu pada hari lusa.Twilight menghantar surat kepada Puteri Celestia untuk memberi amaran.Puteri Celestia membalas suratnya dengan mengatakan dia percayakan sepenuhnya kepada Twilight dan menyuruh Twilight berhenti membaca buku lama.Twilight merasa sungguh terkejut.

My little pony the nightmare moonTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang