Chapter 9

680 61 2
                                    

Sekali lagi gempa dapat melihat masa hadapan. Dia melihat yang fang mati di dalam bilik guru dengan berlumuran dengan darah. Dia tidak boleh beritahu fang jadi pada malam itu juga gempa bagitahu abang Kaizo.

Kaizo: Baiklah terima kasih gempa sebab bagitahu tentang fang tapi jangan bagitahu dia.

Gempa: Baik abang Kaizo.

Pada malam itu fang tidak tidur dengan gempa kerana blaze dan ice mahu tidur dengan gempa.

Pada keesokkan pagi sehingga petang mereka melakukan siasatan. Fang sedang berbual bersama-sama blaze dan ice sementara gempa dan kaizo berborak secara senyap.

Kaizo: Macam mana kamu boleh dapat imbasan masa depan tu?

Gempa: Saya pun tak tahu bila saya nak mimpi tentang benda lain tiba-tiba otak saya menjadi gelap dan muncullah imbasan masa depan tu.

Kaizo: Bila kejadian tu?

Gempa: Malam ni.

Kaizo: Tak  apa biar aku yang jaga dia supaya tak hilang.

Gempa: Okey abang Kaizo.

Fang: Apa yang korang bincangkan Jom kita balik ke khemah.

Gempa,Kaizo: Okey.

Mereka semua pun pulang ke khemah mereka.

Pada waktu malam. Di khemah fang dan kaizo.

Fang: Abang adik nak pergi tandas lah.

Kaizo: Okey, tapi balik cepat.

Fang: Baik abang.

Selepas 3 jam

Kaizo terjaga dan dapati adiknya tidak balik lagi dari tandas. Kaizo risau lalu pergi ke khemah gempa, blaze dan ice.

Kaizo: Kamu semua bangun fang dia hilang.

Gempa: Macam mana boleh hilang bukan abang kaizo nak pastikan dia tak hilang ke.

Kaizo: Ya tapi tadi dia nak pergi tandas sebab tak tahan dia kata Sekejap je jadi aku bagilah dia pergi.

Gempa: Dah lah Jom kita cari fang.

Dalam perjalanan mancari fang gempa dan kaizo bergaduh sahaja.

Gempa: Hissh... Kenapa abang Kaizo tak ikut fang.

Kaizo: Mana aku nak tahu jadi macam Ni!

Gempa: Tapi abang kaizo dah tahu kan yang benda jadi pada waktu malam.

Kaizo: Aku tahu lah benda dah nak jadi nak buat macam mana.

Ice: Janganlah gaduh.

Gempa: Aku bukan nak gaduh Tapi bila orang yang aku sayang mati aku jadi marah. Baru sahaja semalam solar tak aku nak tengok lagi seorang.

Kaizo: Kau cakap kau sayang tapi kau nak marah aku sebab tak jaga si pang tu. Kau pun tak jaga dia.

Blaze: Jangan jadi banggang boleh tak? Sekarang Ni kita nak cari kat mana?

Gempa: Sekarang aku,blaze dan ice pergi buka semua lampu bangunan hujung sampai sini. Kau kapten kaizo pergi buka lampu dari sana sampai bilik guru sekarang faham tak?

Semua kcl gempa: Faham.

SKIP TIME.

Semua orang di depan bilik guru.

Kaizo: Biar aku masuk dulu.

Kaizo pun membuka lampu bilik guru selepas itu tak sampai 10 langkah Kaizo masuk lampu bilik guru tu terpadam semula. Kaizo pergi semula untuk membuka lampu semula Tapi jadi seperti tadi lampu bilik guru tu terpadam semula.

Kaizo: Gempa kau tekang suis ni Jangan lepaskan.

Gempa: Okey.

Kaizo berjalan sehingga tengah-tengah meja guru. Kaizo terkejut melihat fang yang terbaring ditengah-tengah meja guru. Fang juga berlumuran dengan darah.

Kaizo: Pang!!

Blaze,ice: Fang!!

Gempa: Tak mungkin kenapa kau nak bunuh semua orang kenapa kenapa?

?: Aku bunuh semua orang kerana aku mahu kan semua kuasa korang untuk aku menakluki Pulau Rintis.

Gempa: Korang tengok jam kuasa fang ada tak?

Ice: Jam kuasa fang ada kenapa gempa.

Gempa: Tiada jawapan.

?: Kau jangan risau aku akan ambil kuasa korang bila korang semua dah mati. Selamat tinggal.

Kaizo: Ada tulisanlah tepi pang.

Gempa: Tulisan apa yang di tulis.

Blaze: Dia tulis" HAHAHAHAHAHA M.A.T.I."

GEMPA: Siapa kau hah?

VOTE AND COMMENTS.

BoboiboyWhere stories live. Discover now