Chapter 2

1.2K 88 4
                                    

Pada hari ahad di sekolah

Boboiboy: Fang apasal kau bawak abang kau datang sini.

Fang: Oh cikgu Papa kata kalau nak bawa keluarga bawalah so aku bawaklah abang aku.

Cikgu Papa: Okey semua orang sudah ada sekarang Kita akan agihkan kumpulan. Sila pilih ahli pasukan sendiri.

SKIP TIME

Selepas semua orang sudah pilih ahli pasukan dan tempat untuk berkhemah.

Boboiboy: Okey Kita akan berkhemah Kat sini tapi kena asingkan tempat Yaya dan Ying.

Semua kcl boboiboy: Okey.

Cikgu Papa: Okey setiap ketua dari setiap kumpulan mari ke sini. Kamu semua tolong agihkan tugas kepada setiap ahli dan pastikan semua buat Kerja. Semua perlu balik ke tempat perkhemahan sebelum pukul 7 : 00 .

Semua kcl Cikgu Papa : Baiklah cikgu.

Boboiboy: Yaya dan Ying Masak , abang Kaizo dan Gopal pergi pasang khemah aku dan fang cari kayu api . ( Selepas bertukar menjadi boboiboy biasa)

Kaizo: Cepat Gopal Kita pasang khemah.

Gopal: B-baik Kapten Kaizo.

Di tempat boboiboy dan fang.

Fang: Boboiboy kau tolong bertukar jadi boboiboy thron ambil kayu atas pokok tu.

Boboiboy: Okey boboiboy thron.

Mereka pun kembali ke tempat perkhemahan. Yaya dan Ying mula masak Dan semua pun makan.

SKIP TIME

Kaizo: Okey baik korang semua tidur esok ada aktiviti lain pulak.

Semua kcl Kaizo: Baik abang Kaizo.

Pada pukul 2:00 pagi.

Gopal: Aduh sakitnya perut. Boboiboy teman aku pergi toilet.

Boboiboy: Tiada jawapan

Gopal: Ish....... Boboiboy Ni tak bangun pulak.

Selepas 2 jam.

Boboiboy: Gopal mana kau. Korang Gopal hilang.

Kaizo: Apa! Gopal hilang!!!!!!!!

Boboiboy: Jom kita cari dia.

Yaya: Tapi sekarang masih tengah malam apa kata Kita cari pagi nanti.

Awal pagi.

Boboiboy: Jom kita cari Gopal dekat bangunan sekolah. Boboiboy kuasa 7.

Semua kcl boboiboy: Okey.

Mereka semua mencri Gopal di bangunan sekolah dan tiba-tiba mereka ternampak kepala Gopal dan badan ditembus oleh simen.

Semua kcl Gopal: Gopal!!!!

Selepas boboiboy memberitahu cikgu Papa, cikgu Papa terus menhantar Gopal ke hospital. Semua orang telah pergi dari sekolah kerana takut tapi tidak  boboiboy dan yang lain-lain guru besar sekolah itu tidak benarkan boboiboy dan yang lain keluar dari sekolah itu sehingga masalah itu selesai.

VOTE AND COMMENTS.

BoboiboyWhere stories live. Discover now