Dit is geschreven naar een idee van echicaechicaechica
_GhostRockerFan_ heeft het helemaal uitgeschreven. Nog eens bedankt trouwens ;)Veel leesplezier!
***
'Oké, we moeten dus met ons vijf een stuk over de middeleeuwen maken', Zei Jimmy. De Ghost Rockers zaten met z'n allen in de theaterklas. Vanderdonck had de opdracht gegeven om een kort toneelstuk in elkaar de steken over de middeleeuwen en alles wat daarmee te maken had. 'Oh ja! Dat is super leuk! Ik wil zo een roze eenhoorn prinses zijn!' Typisch Charlie. Altijd enthousiast als ze maar iets roos, eenhoornig en mooi mocht zijn. 'Ja! En dan ben ik zo een stoere ridder!' Inderdaad, Alex dus. Al bijna even enthousiast. En dan had je nog de altijd serieuze Jimmy. 'Ja maar jongens! Het moest een romantisch stuk zijn', zei hij. 'Aha!', riep Charlie. 'Daar hebben we onze favoriete tortelbevers voor!' Ja, die tortelbevers watten momenteel met vanalles bezig maar niet met het stuk. 'Mila! Jonas!' De twee schrokken op uit hun dagdromen over elkaar. 'Euhm, ja. Ja, goed! Laten we dat doen!', zei ze niet wetend waar het over ging. 'Oké, dan zijn jullie de hoofdrol.', zei Jimmy. 'Wow, wat! Hoofdrol?', zei Jonas die plots wakker schoot. 'Maar, ik en acteren? Dat gaat toch niet. Ik...' Mila onderbrak hem. 'Hey, Jonas, niet als ik erbij ben. Toch?' Het was Vanderdonck die hun onderonsje stopte. 'Hebben jullie al een rol verdeling? Jullie hebben nog vijf minuten om het stuk in elkaar te steken.' De vijf keken elkaar aan. Vijf minuten was niet veel.
'Oké jongens, to the point. Rolverdeling, Mila jij bent een jonkvrouw. Jonas, schildknaap van Alex die een ridder is. En dan Charlie, jij bent Mila's zus. En ik, ik wordt regisseur. Puur omdat er geen rollen meer zijn.' Zei Jimmy.
***
'Nee edele jonkvrouw. Ik kan niet toestaan dat u met mij omgaat! Als ridder Alex hierachter komt krijgt u straf, en ik wordt vast onthoofd. Uw vader heeft u verplicht om met een ridder te trouwen, met ridder Alex.'
'Nee! Jonas! Schildknaap of niet, ik zie je graag. En wat maakt het nu uit dat ik jonkvrouw ben, wat maakt het uit wat mijn vader zegt? Mijn zuster vind het zelfs oke, zij zegt dat ze ridder Alex wel ziet zitten dus dat het alleen maar beter is als ik niet met hem trouw!'
'Zuster! Jonkvrouw Mila! Waar bent u?'
'Kijk daar is ze, mijn lieve zuster. Zij zal het je nog eens bevestigen.'
Charlie kwam het podium op gehuppeld. Vrolijk en enthousiast als altijd.
'Hey Mila! Ah en wie we daar hebben, onze schildknaap! Zeg gaat dat hier nog lang duren voor jullie kussen?'
De rest van de klas begon te lachen. Zelfs Vanderdonck kon een kleine glimlach niet verbergen.
'Komaan! Komaaaaaan!' Riep Charlie.
En toen gebeurde het. Jonkvrouw Mila en schildknaap Jonas kusten elkaar teder. Hun lippen streelden elkaar zacht en vol liefde.
Maar, net op dat moment verscheen ook Alex als de grote Ridder Alex op de planken. Hij zag zijn verloofde kussen met een simpele schildknaap! Elke persoon op deze planeet zou ontzettend kwaad worden. Hij niet.
Hij haalde zijn schouders op en nam Jonkvrouw Charlotte bij de hand. Samen liepen ze het podium af.
JE LEEST
Een voor allen
FanfictionDit boek is anders. Anders, omdat er niet 1, maar meerdere schrijvers en schrijfsters aan zullen werken. Ik wil verhalen schrijven met zo veel mogelijk schrijvers en schrijfsters van Ghost Rockers fanfictie verhalen. Soms heb je een tof idee voor ee...