Chapter 1: the begin

51 4 0
                                    

di rumah pada jam 1.00am, seorang wanita menunggu suaminya pulang dari kerja. pada waktu itu, kedengaran pintu rumah sedang dibuka. “abang!! kenapa balik lewat sangat? abang pergi mana tak beritahu saya.” kata wanita itu. “awak tunggu abang balik ya. maaflah abang pergi jumpa kawan tadi.” kata si suami. “busuknya bau. abang mabuk ke?” tanya wanita itu. “abang minum sikit saja sambil berbual dengan kawan, mereka ajak minum.” kata si suami. “sudahlah. pergi tukar baju dan tidur. esok abang kena kerja.” kata wanita itu dan suaminya mengikut arahan isterinya.

pagi, pada jam 7..

“minah!! doojoon!! mari makan.” panggil wanita itu. minah dan doojoon keluar dari bilik masing-masing dan duduk di meja makan. “lauk ni lagi? doojoon dah penat lah asik makan lauk yang sama tiap-tiap hari.” kata doojoon. “jangan banyak cakap dan makan. kalau merungut lagi, tak payah makan. ” kata wanita itu. “omma! mana appa?” tanya minah. “appa kamu masih tidur lagi. dia balik lewat semalam. jadi kamu makan lah dulu.” kata puan bang. mereka menjamu selera tanpa sedar yang minah telah lambat ke sekolah.

“omma! minah dah lambat ni. minah nak pergi dulu.” kata minah. “bukan kau dah selalu lambat?” kata doojoon iaitu abangnya. “diamlah kau! kau lagi teruk penganggur.” perli minah lalu bergegas keluar dari rumah. “yah!!” marah abangnya. “kamu berdua ni kalau tak bergaduh sehari boleh tak? serabut omma.” kata puan bang. “tapi dia yang mulakan dulu.” kata doojoon. “tapi betul kata adik kamu tu. kamu tu bila nak kerja?” tanya puan bang dan doojoon terus lari masuk ke biliknya. “yah!! bertuah punya anak!” marah puan bang.

minah ke sekolah menaiki basikalnya. minah mengayuh basikal dengan sangat laju kerana takut lambat sampai ke sekolah. ketika minah mahu belok ke kanan, tiba-tiba…….

to be continue...

Accidental Love (COMPLETE)Where stories live. Discover now