yah! orang sebelah. boleh tolong diam tak?” kata seorang lelaki dan ketika itu minah berasa terkejut. ‘siapa tu? Dr. Song dah balik ke? tapi ni suara lelaki. jangan-jangan hantu.’ bisik hati cemas minah. tidak lama kemudian, minah membuat keputusan untuk membuka tirai di sebelah kanannya untuk mendapatkan kepastian. (dalam bilik kesihatan itu mempunyai 3 katil yang diselubungi dengan tirai. minah duduk di katil kedua). dengan keadaan takut, dia cuba membukanya. setelah tirai dibuka sepenuhnya dengan pantas, minah berasa sangat terkejut.
“nak apa?” kata lelaki itu. “(menghembus nafas)nasib baik bukan hantu.” kata minah dengan perasaan lega. “apa? hantu? waktu macam ni? tak masuk akal langsung.” kata lelaki dengan riak muka tidak puas hati. “mana lah tahu kan. hantu mana kira siang ke malam, kalau dia nak datang, dia akan datang lah.” jelas minah. “tapi aku macam pernah nampak kau lah. dekat mana ya?” kata minah sambil berfikir. “aku dah ingat, kau yang aku langgar pagi tadi kan. (terkejut) kau sekolah sini ke?” tanya minah. “habis tu aku sekolah mana lagi. tak nampak logo dan baju seragam aku ke?” kata lelaki itu. ‘kenapa lah aku tak perasan dan kenapa lah aku tanya, kan aku dah malu. bagus bang minah!’ bisik hati minah.
“tapi! kau buat apa dekat sini? cakap cepat.” kata minah sambil mengawal perasaan malunya. “buat apa lagi. orang sakit memang duduk bilik ni. kau kan langgar aku pagi tadi, sebab tu aku boleh ada dekat sini.” balas lelaki itu. “betul juga kan.” kata minah sambil termenung. “lagi pun kalau bukan gara-gara kau, tak adanya aku nak duduk dekat sini.” kata lelaki itu membuatkan minah sedar dari lamunannya. “apa? maafkan aku, aku tak sengaja nak langgar kau. lagipun aku nak cepat masa tu.” kata minah dengan perasaan serba salah.
“memandangkan kau dah minta maaf, aku boleh maafkan. tapi……” kata lelaki itu dengan nada mengusik. “(terkejut) tapi! tapi apa?” tanya minah. “tapi ada syaratnya.” kata lelaki itu membuatkan minah berasa takut. “syarat? apa syaratnya?” tanya minah. “jadi kuli aku selama 2bulan.” kata lelaki itu. “apa!!” kata minah dengan perasaan terkejut.
To be continue..
YOU ARE READING
Accidental Love (COMPLETE)
Fanfictionpertemuan zuho dan minah secara tidak disengajakan. akibat dari kejadian itu, mereka saling suka satu sama lain tetapi mereka tida luahkannya. dengan kehadiran irene di dalam hidup mereka, minah membuat keputusan untuk menjauhi zuho. yujeong mempu...