di belakang sekolah..
yujeong sampai di belakang sekolah seorang diri. seorang lelaki datang menghampiri yujeong dan dia berasa sangat terkejut. “kau buat apa dekat sini?” tanya yujeong. “akulah orang nak jumpa kau.” kata lelaki itu. “yah shownu! kau dah gila ke?” kata yujeong dengan marah. “aku dengar kau dah bercinta balik. betul ke?” tanya shownu membuatkan yujeong rasa gementar. “y..ya.. jadi kenapa? apa urusan kau dengan aku pula?” kata yujeong. “(ketawa) tak ada apalah. aku saja nak tahu.” kata shownu. ‘sampai hati kau buat aku macam ni. apa salah aku? kenapa kau mudah mengalah dengan aku?’ bisik hati sedih shownu. “dahlah! aku nak masuk kelas dulu.” kata shownu lagi lalu shownu pergi meninggalkan yujeong. “yah! shownu!” panggil yujeong namun shownu tidak menghiraukannya. “apa kena dengan dia tu?” tanya yujeong seorang diri.
di laman sekolah..
minah tiba di sana sebaik saja zuho tiba. “kau ke yang nak jumpa aku?” tanya minah. “aku nak beritahu kau mulai hari ni kau akan balik lambat.” kata zuho. “apa! kenapa pula?” tanya minah berasa terkejut. “mula dari sekarang kau akan jadi kuli aku, jadi aku ada kerja untuk kau lepas habis sekolah.” jelas zuho. “kau nak apa-apakan aku ke?” tanya minah dengan cemas. “jangan nak perasan boleh tak! lagipun aku tak teringin langsung nak apa-apakan kau.” marah zuho. “baiklah!” kata minah dengan rasa tak puas hati. ‘hodoh sangat ke aku ni? nak kutuk pun agak-agaklah, aku pun ada perasaan juga.’ bisik hati geram minah.
di dalam kelas 3-4..
pelajaran terakhir mereka sudah tamat. wonho pergi menuju ke tempat duduk minah. “yah minah! nak lumba macam semalam tak?” tanya wonho. “maaflah wonho! aku balik lewat hari ni. aku ada urusan nak buat. kau baliklah dulu. kita jumpa esok.” kata minah. “baiklah! jumpa esok.” kata wonho dan dia berlalu pergi. “minah! aku balik dulu ya!” kata yujeong. “baiklah! jumpa esok ya.” kata minah dan yujeong juga berlalu pergi.
semua pelajar dan guru pulang ke rumah, manakala hanya zuho dan minah tidak pulang. minah pergi menuju ke kelas 3-1. minah membuka pintu dan masuk ke kelas tersebut. minah melihat zuho sedang membaca buku di tempat duduk yang paling hujung dan telah membuatkan minah berasa terpegun melihat zuho. “kau buat apa lagi dekat situ?” kata zuho membuatkan minah tersedar dari lamunannya. kemudian, minah berjalan menuju ke arah zuho. zuho menghulurkan buku notanya kepada minah. “(keliru) kau nak aku buat apa dengan ni?” tanya minah. “buat apa lagi. notalah.” kata zuho. “apa! dah gila ke? aku bukannya pandai buat nota. dalam kelas pun aku tak fokus, nota pun aku tiru orang. apa? kau suruh aku buat nota? kau memang dah gila.” leter minah. zuho menunjukkan jari kanannya ke arah papan hitam. “aku cuma minta kau salin apa ada dekat papan hitam itu saja.” kata zuho. “lain kali cakaplah awal-awal. buat penat aku saja membebel.” marah minah. “aku belum sempat cakap lagi, kau dah menyampuk.” kata zuho. ‘aduh! malunya.’ bisik hati malu minah dan lalu minah menyalin semua yang ada pada papan hitam tersebut.
manakala yujeong berjalan pulang bersama teman lelaki barunya, chani. “macam mana sekolah?” tanya chani. “macam biasa saja. chan pula?” kata yujeong. “samalah. tapi hari ni ada orang marah sebab chan bagi tahu yang chan dah bercinta. kenapa ya?” tanya chani. “sebab mereka suka pada chan.” kata yujeong. “tapi kenapa mereka tak terus terang macam jeong?” tanya chani. “mungkin mereka takut atau malu. tapi kenapa? chan suka mereka ke? chan tak suka jeong dah ke?” tanya yujeong dengan marah. “tak adalah. chan tanya saja. chan suka sangat pada jeong. janganlah jeong marah.” kata chani dengan perasaan bersalah. tidak lama kemudian, mereka meneruskan perjalanan mereka sehingga masing-masing sampai ke rumah.
di bilik yujeong..
yujeong tiba-tiba mendapat satu mesej dari seseorang. yujeong membukanya lalu dia berasa sangat terkejut.
To be continue..
YOU ARE READING
Accidental Love (COMPLETE)
Fanfictionpertemuan zuho dan minah secara tidak disengajakan. akibat dari kejadian itu, mereka saling suka satu sama lain tetapi mereka tida luahkannya. dengan kehadiran irene di dalam hidup mereka, minah membuat keputusan untuk menjauhi zuho. yujeong mempu...