"Ariana El Drag Neol. I'm her descendants, Steve. " ujar Aurora dengan riak sayu.
Ketika Ariana memberikan kuasanya kepada si gadis berambut emas itu. Memori Ariana dengan seseorang yang amat dikenali oleh nya.
Steve Devilian El Diablo.
Memori mereka ketika kecil. Sahabat yang sangat disayangi. Kasih sayang antara mereka sangat suci.
Tapi mereka berpisah kerana berbeza puak.
Kerana sejarah puak yang sudah tegang daripada permulaan. Pelbagai perkara yang telah berlaku sehingga terlahirnya titik dendam didalam diri Steve untuk memusnahkan dan menguasai dunia.
"It can't be. She's dead. Carvon killed her. There's no vision who will be her descendants. " teriak Steve dengan nada dingin. Tangan digenggam kemas untuk menahan rasa perit yang bertamu.
Aurora cuba menghampiri Steve tanpa lelaki itu sedar. Tangan kanan diangkat. Bahu lelaki itu disentuh lembut. Steve terkejut akan sentuhan tersebut.
Sentuhan yang pernah dirasai dahulu.
Ariana.
Why they did to us? Why they separated us?
Air matanya bergenang mengingati semua yang terjadi.
"I love you, Steve. I'm always be you lovely friend. " Ariana berbicara lalu menghadiahkan senyuman manis.
"No, you lie... ARGHHHHHHH" Steve menjerit. Aurora terkejut melihat apa yang terjadi segera berundur.
Satu bulatan mengelilingi Steve lalu menghilang bersama lelaki tersebut. Si gadis tergaman melihat perubahan lelaki itu.
Infinity Blade Trinity digenggam kemas. Pedang berkembar itu dihayunkan.
Zirah hitam tersarung kemas pada tubuhnya. Tombak dipegang kemas. Aura kegelapan jelas dirasai.
Suasana di medan perang sungguh tegang.
"You're not my friend, Ariana. Not even once. Die you, Angel.. "
Steve memecut kehadapan menyerang Aurora. Libasan tombak ditahan kemas oleh pedang berkembar itu.
Aurora meningkatkan kuasa lalu menolak Steve. Pedang hayunkan sehingga terhasil cahaya libasan menyebabkan tanah sedikit merekah. Steve menghasilkan pendinding lalu lenyap.
Si gadis itu menutup mata lalu cuba merasai kehadiran sesuatu.
Steve muncul dibelakangnya lalu digerakkan pedangnya menghalang tombak tersebut menikam tubuhnya.
TINGGG!!!
SHRINGGG!!!
CINGGGG!!
Termengah-mengah gadis itu menahan serangan bertubi-tubi daripada Steve.
Louis pula bekerjasama bersama yang lain untuk menumbangkan Godirah.
"FIRE BLADE: SLASH OF FIRE"
Libasan pedang api terkena pada bahagian kaki Godirah dan ketika itu juga Gladio merempuh si raksasa pemusnah itu.
Louis yang sedar akan kedudukannya sekarang di ancam bahaya oleh The Fallen Army, segera menghayunkan pedangnya kearah askar-askar seruan itu. Louis menetak habis-habisan.
Gladio dan Godirah bergelut sesama mereka. Frylyn, si naga api menembak bebola api dari atas kearah Godirah yang cuba menggigit leher Gladio.
"Yo Griffin. Kau pergi tolong Frylyn buat tembakan dari atas. Cari titik kelemahan makhluk tak guna ni. " Gladio bersuara setelah sekian beberapa minit bergelut dengan raksasa pemusnah ini. Si naga itu mendecih lalu menolak kuat raksasa tersebut.
YOU ARE READING
AURORA: ANGEL & DEVILS(BOOK 1)
FantasyKewujudan kuasa baru telah menggugat kedudukan Raja Demon setelah empayarnya yang dibina beribu-ribu tahun dahulu menyebabkan beberapa puak musnah termasuklah kaum manusia yang wujud didunia itu.. Keselamatan puak lain-lain diancam oleh puak Devils...