"Yah ! Cepatlah siap !!" kata Sora , rakan baik Haneul .
"Sekejap lahhh pokok pokok ni kena letak tempat yang lagi sesuai !"
"Min Haneul ! Hari ni wedding kau tau , bukan wedding orang lain . Suruhlah staff kau yang buat kau tu kena siap cepat cepat !" Sora dengan pantas menarik Haneul dan menyiapkan dia .
Pintu bilik persiapan dikuak . Seorang lelaki masuk dan mencium dahi Haneul lembut .
"Yoongi oppa ."
"Hm , tak sangka adik oppa dah nak kahwin ." kata Min Yoongi , abang Haneul yang baru pulanh dari Jepun .
"Oppa , janganlah bersedih ." kata Haneul .
"Takdelah . Oppa cuma masih rasa bersalah sebab oppa tak tau apa yang jadi dekat kamu waktu oppa dekat Jepun dulu ."
"Oppa , it's okay Haneul tak pernah salahkan oppa ."
"Hm nasib baik Haneul kahwin dengan salah sorang dari kawan baik oppa juga . Takdelah oppa risau sangat ." kata Yoongi .
"Hihi ."
Lagi sekali , pintu bilik itu terbuka luas tetapi kali ini dengan bunyi yang kecoh dan meriah .
"Adik iparrrrrr ~" jerit seseorang .
"Hoseok oppa , jangan lah jerit jerit hahahah !"
"Cantiknya Haneul ')" kata Seokjin .
"Tapi tak secantik Seokjin oppa lah ."
"Tahu pun ." Perasan betul si Seokjin ni .
"Mana Jimin dan Taehyung oppa ?" tanya Haneul .
"Diorang siapkan Jungkook ." kata Namjoon .
Haneul hanya mengangguk .
Dengan last touch up oleh jurumekap dan juru rambut (?) , Haneul akhirnya siap !
"Haneul ! Cantiknya kauu !" kata Sora .
"Hehe tau hohoho !"
-
"And now , you may kiss the bride ."
Jungkook mendekatkan mukanya kepada Haneul lalu bibir mereka bertemu . Para tetamu bertepuk dan bersorak .
"Cantiknya Haneul ! Kalau tau , baik kahwin dengan Jimin je ."
"Tak pun dengan Tae , sebab Tae lagi comel huhuhu ~" kepala Jimin dan Taehyung kemudian diketuk Jungkook kerana kata kata mereka .
"Berani hyung rampas bini aku !"
"Mestilah HAHAHAHAHA Haneul , kalau Jungkook naughty naughty , Jimin oppa ada okay ?" kata Jimin kepada Haneul sambil wink ."Eh tak payah , kalau Jungkook naughty , Haneul smash dia pakai cangkul hihi ." kata Haneul .
"Amboi menakutkan betul bini oppa ni ." kata Jungkook .
"Oppa apa ni ? Kita sebaya okayy *flip hair*" kata Haneul dengan lagaknya .
"Jungkook , ikut hyung sekejap ." kata Yoongi .
"Kenapa hyung ? Ada masalah ke ?"
"Hyung tau hyung tak berhak cakap macam ni sebab hyung pun tak tau apa jadi dekat Haneul sebelum ni . Tapi hyung cuma nak cakap terima kasih dekat Kook sebab jagakan adik hyung selama ni . Hyung percaya Kook pilihan yang terbaik untuk adik hyung . Hyung berharap sangat Kook boleh sayangkan Haneul macam Kook sayangkan diri sendiri ." kata Yoongi kepada lelaki yang baru menjadi adik iparnya itu .
"Hyung , bukan salah hyung pun semua benda tu jadi . Dan Kook janji , Kook akan pastikan Haneul bahagia . Kook akan jaga dia sebaik yang Kook mampu ." kata Jungkook sambil menepuk nepuk bahu abang iparnya .
"Thank you Jungkook ."
"Mana pengantin lelaki dan abang pengantin perempuan ? Kita nak amik gambar ni !" jerit jurukamera profesional yang dikhaskan untuk mengambil gambar sepanjang majlis perkahwinan mereka .
"Okay rapat sikit , rapat lagi-" snap !
Gambar Jungkook , Haneul , Yoongi dan Bangtan telah ditangkap dengan sempurna .
-The End-
YOU ARE READING
[c] gardener + jjk (end)
Fanfic+ i'm just his gardener start : 1/2/2017 end : 1/3/2017 © trisyakim 🌸 #914 in fanfiction skybmstories