kali ni aku nak buka cerita si hantu galah... si hantu galah ni, classmate aku...so citer ni memang true story la kiranya...for you information si hantu galah ni lelaki and dia memang tinggi ala-ala hantu galah gitu..hehehe...
kisah ini berlaku pada waktu prep, dan lucky nya aku tak datang prep malam 2 (teman member sakit perut kat hostel..hahaha, acting sakit perut, suka beno ponteng prep)... tapi citer ni agak gempak bagi kelas aku, or MIGHT be batch aku... siapa tak takut dengan orang marahkan...Lagi2 budak tu jenis senyap sepi, wajah bengis tapi cute (cute lorr sangat)..
cerita ini bermula dengan malam prep yang penuh bising...sekawanan gadis molek sedang bertengkar dengan siberuk...Perempuankan majorly mulut tak boleh tutup, siberuk tu, nama pun beruk, bising macam beruk....apa la lagi jawabnya, gamatlah suasana mengalahkan jualan murah dekat petaling street.. si hantu galah ni dia duduk diam je kat tempat dia..
sekali-sekala si hantu galah ni beri warning suwoh owg len diam..tapi manalah nak dengar classmate aku yang len...tetap meneruskan operandi kebisingan mereka..
dengan tahap kesabaran yang dah melimpah ruah...si hantu galah bangkit dari kerusinya, seraya itu kerusi nya dilayangkan ke arah seseorang dengan sengaja...petanda kepada kemarahannya yang tertanggung..nasib baik kerusi yang dibaling tak kena sesiapa..cis, kesian kerusi tu...
aku dengar suma agak tergamam, lepas tu aku dengar ada juga yang kutuk2 si hantu galah tu. Aish, sapa nak ngaku bila dah bwat salah? so dari ngaku diorang yang kutuk tu rasa lebih baik blame the others.
lepas tu aku tak taw apa yang terjadi...tapi bukan itu yang aku nak sampaikan disini..the moral utk kali ini, tyme prep tu diamla..org tegur dengar, mane taw ade betulnye...ini tak ditulinya telinga...renungkanlah, tahap kesabaran orang ada batas nya...
YOU ARE READING
CERITA Gila-gila ZAMAN PERSEKOLAHAN
Humorbila ku kenang kembali kesah zaman sekolah, PERGH!! WHAT THE HELL!! so FUN!! so SYIOKK!!