skool mane yang takde kaitan dengan kisah horror...especially boarding skool macam skool aq... dalam tempoh masa setahun tu gerenti ada kesah possesed ala2 the exorcist...macam aq tgk citer the exorcist...tapi memangla, mesti ada tiap2 tahun...annual event....
Tapi ada satu tahun, tyme to aq lower form lagi...Tahun tu memang the bigget possesed event lah...possesed besar-besaran...
kejadian tersebut happen tyme prep malam, lepas isyak...aq igt lagi, aq dah ada kat dalam kelas...Walapun prep, aku n memember memang buat aktiviti temubual...bercakap aje je keja...tapi malam tu lain sket... tetiba ada orang masuk kelas kitorang, dengan muka nebes bagitau suro pergi surau utk yang muslim...kitorang dengan bangang teruja pula nak tahu sapa kena sapok...Tyme tu memang dah agak dah, disebabkan possesed...ala sebab seminggu-minggu ada aje org kena possesed tak kira siang dan malam...cuma malam tu agak hebatlah jugak..
Masa ondaway pergi surau tu, lintas kelas fom1....serba-serbi tertutup, pintu tutup, tingkap tutup, kitorang apa lagi, pergilah sekodeng...Huk alooo, ada budak fom1 kena possesed...percuma kena marah warden...
Tapi yang bestlah, bila dah dok kat surau, budak kat surau pula kena posssesed. so kena campak lagi, disuwoh pula pergi asrama. Dah parking kat asrama, budak kat asrama pula kena...Kena campak sekali lagi, disuwohnya ke library pula...Yang bestnya lagi, budak kat library pula kena..di campak ke dewan makan...tak perlu lah aku nak cakap apa yang jadi... budak kat meja sebelah pula kena...
Last2 disuwoh balik asrama semua...kitorang apa pula, emo lah, gila ke apa warden dok campak mencampak student kesana-sini...penat gila woi, jarak dah memang jauh... kot diumpamakan tempat yang kitorang pergi ni.... umpama dari terangganu dicampak ke sarawak pastu dicampak ke kedah, pas ke sabah, sabah baling ke selangor, pastu baling balik ke kedah...
Aku ingat lagi kesah possesed yang kena dekat asrama...
Alkisah, Manse, budak sowng ni memang selalu kena... so bila dah balik asrama tu, Manse jadi lain macam..jadi orang lain.. member dia apa lagi, pergilah tahan dia bila dia dah mula meracau...yang syoknya, Manse ni ada bestfrenz yang namanya Nara.. Nama pun bestfriend, so tyme si Manse ni kena Nara ni ada sama...
lepas je dia tgk Manse ni meracau, Nara lari ke bilik seberang...meracau kat sana...Nara ni agak debabla... jadi memember yang ada dekat sepuluh orang takleh tahan dia sorang...Yang aku takleh tahan curious tu, macam mana si Nara ni boleh alih katil dia dekat 75 darjah dari posisi asal, Nara tu just duduk kat atas katil je... memember lain berundur..gila lebam tahan budak si Nara tu...
Manse n Nara ni, aku tak saksi sendiri tapi ada kes possesed yang kawan aq sendiri kena..Nama dia pikachu.... Pikachu ni bukan nak cakap apalah...dia sendiri cari pasal...
Dia suka pergi kelas petang dekat2 asar...dahlah pergi sorang2 (aq x nak teman sebab, aq pilih tido..jahat punya kawan aku ni)...
kalau dikesahkan kenapa dia boleh kena, aku bermula dengan dia ni jenis yang lemah semangat juga..plus dengan dia yang boleh rasa dengan kehadiran benda tu... benda tu sebenarnya dah bertapa dekat kelas...selalu tengok si pikachu ni sorang2, dengar dia merungut tentang memember dia ni..buat benda tu nak kawan dengan pikachu...
sebab benda tu nak berkawan dengan pikachulah, pikachu kena possesed... hampir tiap harila kena.. pernah sekali tu, budak pompuan kelas kitorang ramai2 pakat ponteng kelas jaga dia.. nasib cikgu2 kitorang kasi greenlight, buat2 paham...
Yang bestnya, dulu ilmu rawatan2 ni kitorang tak reti..yang kitorang tahu tutup mata orang yang kena...so last2, kitorang bagi can benda tu cakap tyme dia possesed si pikachu ni...kitorang lepas dia..takde tahan2...boleh kata buat gaya berkawan gitu.. bagi dia berbual dengan kitorang dengar kesah hidup dia yang kesian... Tapi sori lah nak percaya, geng2 iblis ni kaki penipu, xde jiwa nak percaya.
So dah lama2 berbual, kitorang minta benda tu kuar...apa lagi pikachu pun sedar... pastu kitorang tanya pikachu, kat mane benda tu, pikachu cakap dekat sudut katil 3...kitorang dengan tahap curious tak igt..pergi la hulur2 tangan kat sudut katil3 tu...perasaan tyme tu, mmm...aku rasa tangan aku jadi kebas2...
Seriously aku cakap, feeling tyme to memang havoc happylah..dapat ponteng kelas..dapat lepak2 dengan classmate..memang feeling creepy dan horror tu xde langsung...
Tapi hari seterusnya, pikachu tetap kena lagi...sampai pikachu aku kena pindah sekolah...pergi sekolah harian, senang nak berubat kata maknya. Alhamdullilah, dah kurang kena... hijab dia pun dah ditutup oleh bantuan ustaz dengan izin Allah..
Memanglah Annual horror event yang paling besar sepanjang aku kat skool tu...ada antara member aq belajar perubatan islam sampai sekarang...N alhamdullilah aku xpernah kena, xpenah tengok just dengar je...
YOU ARE READING
CERITA Gila-gila ZAMAN PERSEKOLAHAN
Humorbila ku kenang kembali kesah zaman sekolah, PERGH!! WHAT THE HELL!! so FUN!! so SYIOKK!!