skrang dah bulan jun, maknanya x lama lagi nak bulan ramadhan... gunakanlah masa bulan ramdhan utk kita lakukan amal ibadah yang sebaiknya, ambil kesempatan untuk mengejar keredhaannya dan mendapatkan pahala yg berlipat kali ganda...mana taknya syaitan dan iblis semua dah kena kurung...tak de nya hasutan dan bisikan daripada maskhluk penghasut tu...cuma nafsu yg diasuh mereka sahaja yang bekerja keras menguasai iman manusia...
ini lah yang sering berlaku kat sekolah aku. bulan puasa tulah ramai budak buat hal...cari masalah...bukannya cari pahala... apa yang diorg buat? hm.....susah nak ckp, ade yang ponteng prep, cari alasan mc dari kelas, fly from skool, main mercun kat kwsn skool.. tp aku rasa, yg plg ramai owg buat ialah ponteng prep...lepas berbuka, perut kenyang mls nak gerak, ngatuklah, ape la..masa tu lah nak cari cara ponteng prep. ada yang buat2 sakit, minta izin tidur kat asrama. ada yg dok kat asrama diam2 tak nak keluar. bulan tulah warden paling pasang tanduk...fuh kecut perut. aku pernah lah ponteng prep berapa kali je dlm bln poser tu...taktik biasa, minta owg kunci bilik dari luar..sapa nak suspect tgk bilik terkunci..mana ade owg nak duduk, btway aku antara owg yg sanggup. tak pernah kantoi dgn taktik ni..
pernahlah sekali tu warden ugut, sapa tak keluar tiada maaf bagimu...aku ape lagi angkat kaki surrender....
sekali tu, dpt berita warden nak melawat asrama, dgn enjin kuda kitowg yg tinggal di asrama siap cepat2. cabut keluar asrama...fuyh...still ego nak g kelas..nak tunggu warden abis check pastu nak masuk balik...so kitowg pown tunggu kat makmal upper form ramai2 (kira2 belasan gitu, semuanya sejiwa dan seniat)...intai punya intai tetiba get nebes...dgr bunyi tapak kaki..ape lagi...berdentum jantung... nak taw sape? rakan sebatch sendiri...diowg heran tgk (terlihat) kitowg bersorok bagai nak takut tyme tu...kitowg ape ag senyum kambing je r...
P/S: semua ni kita tak perlu bwat tyme poser...tyme poser nilah korg ikut peraturan, coz sekadar ikut peratruran tu pown dpt pahala...drpd korg langgar peraturan, pastu gelabah tak kira masa, pakej dapat dosa, berserta bonus di aim ckgu..korg pkrlah dengan bijak dan smart...aku tak ikut takpe, sebab aku bukannya smart sangat
YOU ARE READING
CERITA Gila-gila ZAMAN PERSEKOLAHAN
Humorbila ku kenang kembali kesah zaman sekolah, PERGH!! WHAT THE HELL!! so FUN!! so SYIOKK!!