Vacanta de vara s-a terminat.Razele soarelui parca nu mai sunt asa de puternice.Copacii au inceput sa ingalbeneasca iar aerul a devenit putin mai rece.Da.Este 15 septembrie si,totodata,prima mea zi de liceeu.Toata vara m-am temut.Am auzit multe...de liceeu.Parca am un gol in stomac,ma doare capul si...imi vine sa vars.Asta sunt eu.Mai emotiva,mai fricoasa,mai timida.
-Luci!Hai trezeste-te!E prima zi de scoala.Haide,nu vreau sa intarzii din cauza ta! m-a oprit din visare glasul pitigaiat al surorii mele mai mici,Izabela care intra in clasa a 7-a.Totusi,nu intelegeam de ce se bucura atat.M-am ridicat alene din pat si m-am indreptat spre baie.M-am oprit in fata oglinzii.Tot ce vedeam era o fata inalta si slaba, cu parul lung,drept si ciocolatiu,ochii mari,caprui,cat de cat veseli care straluceau ca ai unei veverite cu gene lungi,negre,nas drept,gura micuta,fata palida cu 3 alunite sub ochiul stang.Eram obosita.M-am stropit cu apa rece pe fata si a inceput din nou sa "umble" fliturasii prin stomac.
Dupa ce am venit de la baie m-am imbracat cu o camasa alba cu maneca scurta,niste blugi negri stramti,mi-am pus cravata rosie la gat si m-am imbracat cu sacoul de scoala tot rosu.Acestea compunea uniforma mea scolara.Macar in prima zi sa fiu exemplara,nu?Am coborat la parter,in bucatarie unde am luat micul-dejun dupa care am plecat eu,mama si Izabela spre scoala ei.Bineinteles ca voiam sa trec si eu sa-mi revad diriginta,colegii,scoala in care am copilarit 8 ani...Brusc m-a cuprins un sentiment de melancolie,de tristete apoi de neliniste.Imi era frica de liceeu.De ce?Pentru ca nu apucasem sa intru cu nici un coleg din generala in clasa.Eu ma emotionez repede si de integrat...Si mai rau!
Cand am ajuns in fata scolii,mi-am amintit de momentele bune...De Ziua Copilului la scoala,cand aveam concurs de desenat cu creta in curtea scolii,excursiile noastre care intotdeauna porneau de la scoala,jocurile de-a "Va-ti ascunselea" din pauza...De odata cineva m-a trezit din visare.Mai bine zis,mai multe persoane.Erau chiar cele mai bune prietene ale mele din generala:Dorina,Miruna si Ionica.Cand le-am vazut,am zambit fara sa-mi dau seama si am sarit pe ele.I-am spus mamei ca merg in clasa noastra,unde cel mai probabil erau si restul colegilor mei.Am avut ocazia sa mai pasesc inca odata,si probabil pentru ultima oara,pragul scolii generale.Am alergat pe culoare,ca odinioara,pana la clasa noastra.Am intrat incet,incercand sa nu deranjam.Dar cand m-au vazut colegii,cu totii mi-au zambit si m-au luat in brate.Toti se schimbasera.Crescusera in vara aceasta.Si fetele, si baietii.Se schimbasera de-a binelea.Probabil ca si eu ma schimbasem.Daca as fi putut,i-as fi cuprins pe toti in brate.Dar,nu puteam.Imediat dupa noi,au intrat..."boboceii",adica copii de clasa a 5-a.I-am intampinat cu totii cu zambete mari pe fata iar ei s-au asezat in banci.Apoi d-na diriginta a inceput sa le explice,cum va sta treaba la gimnaziu.Cred ca i-a speriat putin,asa cum ne-a speriat si pe noi intr-a 5-a.Noi,cei mari,susoteam in spatele clasei sau ne intrebam "Cum a fost in vacanta?"
-Luci!Cu cine esti in clasa?m-a intrebat Dorina.
-Cu nimeni,din pacate!am spus eu deznadajduita.
-Hai ca n-are nimic!Te descurci tu!
Dupa aproximativ 15 minute,noi cei mari,am iesit afara din clasa luandu-ne adio de la d-na diriginta si totodata de la clasa noastra.Am iesit cu totii in curtea scolii.Unii au plecat la liceele lor pentru festivitatea de premiere,altii au mai stat sa mai vorbeasca putin.Eu a trebuit sa plec.Mi-am luat la revedere de la colegii mei,ne-am imbratisat apoi am mers cu mama si Izabela spre iesirea din curtea scolii.Inca mai rasunau glasurile fostilor colegi.
-Pa paaaa!
-Sa pastram legatura!!
-O sa ne fie dor!!!
Am trecut de Bulevardul "Castanilor" si am ajuns in centru.Am mai mers putin pana cand in fata mea s-a inaltat trufas liceeul.La intrare ne-a intampinat paznicul cu un "Bine ati venit!".Am mers in curtea scolii unde se desfasura festivitatea de incepere al anului scolar.Am cautat-o pe noua mea diriginta,d-na Stan Niculina,si m-am asezat in rand cu ceilalti elevi ,adica noii mei colegi.Am ascultat putin ceea ce avea de spus domnul director al liceeului cand in spatele meu,a aparut inca cineva.Un intarziat.Mai bine zis,o intarziata.Era chiar Lavinia,fiica vecinului meu de peste drum.Ne cunosteam,dar nu eram foarte apropiate.
-Lucia?Vai,Doamne!Nu stii cat ma bucur ca sunt cu tine in clasa.Stii,mi-era frica,ca nu am picat cu nimeni de la mine la liceeu,a spus ea bucuroasa sa ma vada.
Lavinia?Ei bine,ea era o fata de aceeasi varsta ca mine,doar putin mai scunda si mai bine-facuta,pentru ca facuse dansuri de la 8 ani.Avea parul rosu ca vapaia,ochi caprui,mici,cativa pistrui pe fata care nu se vedeau foarte tare si fata alba-alba.
Dupa aproape 1 ora de stat afara,d-na diriginta ne-a condus in noua clasa de la etaj.Nici o clasa de la liceeu nu statea la parter deoarece clasele de acolo se pastrau pentru scoala surorii mele.De ce?Pentru ca scoala lor era in renovare anul acesta.Clasa noastra era foarte spatioasa.Avea banci noi de cate doi,3 table cu marker ,un cuier mare in spatele clase si 3 dulapuri.Eu si Lavinia ne-am asezat in banca a doua de la usa.Am decis sa stau cu ea,gandindu-ma ca ma voi simtii mai in largul meu.D-na Stan s-a asezat la catedra si s-a prezentat.Unii ascultau,altii se jucau pe telefon sub banca.Apoi,d-na profesoara ne-a propus un "joc".Ne prezentam apoi,fiecare sa spuna doua insusiri de ale lui in functie de initiala numelui si prenumelui.La un moment dat,a ajuns la banca din fata mea si a Laviniei unde stateau doi baieti.Primul s- a prezentat,dar al doilea...Sa zicem ca era prins in lumea lui "cibernetica".
-Heii!Baiete!!a strigat d-na profesoara de la catedra.
-Am...a tresarit baiatul.Ce?!a intrebat confuz iar toata clasa a bufnit in ras.
-Cum te cheama si zi doua calitati ale tale,dupa initialele numelui si prenumelui!a spus d-na vorbind rar ca si cand ar fi discutat cu un ...neghiob.
-Aa!Pai...Ma cheama David Daniel si....sunt...am....
-Distras!a spus d-na profesoara luandu-i-o inainte.
-Am...Da!a spus el facand clasa sa izbucneasca in ras.Si...Destept,a spus schitand pe fata un zambet idiot.
-Foarte bine,mai vedem noi daca esti destept sau nu.Mai departe!
-Eu sunt Lavinia Dobrin.Ei bine...sunt Loiala si ...Dezghetata,a spus ea zambind.
-De ce,cand ai fost inghetata?!a sunat vocea lui Daniel care chicotea pe sub banca.Lavinia i-a aruncat o privire plina de ...ura?
-Vrea sa spuna ca judeca!Nu ca altii,Daniele!a spus d-na Stan iar Daniel s-a oprit din ras.Urmatorul!a spus d-na profesoara aratand spre mine.Eu am facut ochii mari si m-am ridicat incet in picioare.
-Am...Eu sunt Lucia Teodorescu si sunt...Linistita si...Timida...
-Foarte bine,Lucia!Urmatorul!si am continuat asa pana a terminat toata clasa se se prezinte.
Dupa prezentari,d-na a inceput sa ne explice cum va fii la liceeu.Ne-a spus sa nu ne speriem,dar eu aveam o mie si una de motive sa ma sperie liceeul.Apoi a trimis "3 baieti puternici" pana la biblioteca scolii sa ne ia manualele adica pe Daniel,Radu si Mihai..Noi restul i-am asteptat cuminti in clasa in timp ce d-na profesoara ne mai explica cate una,cate doua.
-Si ...ce ai facut in vacanta?m-a intrebat curioasa Lavinia.
-Nu mare lucru...Stii tu,leneveala,am mers pe litoral...
-Mdea...Cam asa.Eu am mers la munte.A fost splendid.Trebuia sa-i vezi.Pe varf inca mai era zapada.Asa frumos...a sunat oftatul Laviniei care parea ca-si aminteste de vacanta.Apoi,au navalit " cei 3 baieti puternici" cu manualele noastre in mana.D-na profesoara i-a pus sa ne imparta manualele.De romana,mate,fizica,biologie,chimie,filozofie,latina,engleza,franceza,desen... si altele.Oh Doamne!Dar aveam ceva de carat!Dupa ora,cu totii am iesit din incinta liceeului.Toti s-au indreptat spre casele lor.Dupa mine a venit tata cu masina.Am luat-o si pe Lavinia cu noi.Cand am ajuns acasa mama m-a intampinat zambitoare.
-Si?Cum a fost prima zi de liceeu?
-Ce?!Trebuie sa ma intorc acolo si maine?!am spus eu sarcastica.
-Sa inteleg ca nu a fost bine?
-Ba da...Ca orice alta prima zi.Fara teme...Dar mie imi e frica de ce va urma,am spus eu oftand.
-Ia!Ce manuale va dat?
-De toate!De mate,romana chiar si de filozofie.Nu credeam ca se mai preda materia asta.
-Cum sa nu?!a spus mama.
-In orice caz!Imi trebuie un penar nou.Plus caiete.A!Si sa nu uitam de stilou nou.
-Hai la papetarie atunci.
-Hai!am spus eu.
CITEȘTI
Bobocelul
Teen FictionUn secret,o singura privire,o ...GRESEALA. El a aflat,ea nu are de gand sa faca nimic...Nu poate face nimic! Oara o sa inceteze?Oare va uita? "E grau sa fii...BOBOC!"