Capitolul 2.-10 la matematica

70 11 0
                                    

O noua zi de liceeu-20 octombrie.Dupa ce a trecut o luna de la pima zi de scoala,liceeul...tot mi se pare o...gaura neagra.Profesorii sunt foarte exigenti,cei mai "rai" sunt profesorii de matematica,sport si de filozofie.De exemplu,acum 2 saptamani la ora de matematica am avut de facut o problema mai complexa ca "munca independenta".Eu,pot spune ca invat destul de bine.Deci,am stiu s-o rezolv.Cand am mers cu maculatorul la catedra,proful mi-a pus un...8.Desi,facusem toata problema...perfect.Atunci,m-a surprins faptul ca a spus urmatoarele:"Lucia,sa stii ca ti-am dat nota 8 pentru ca <10 este nota lui Dumnezeu iar 9 este nota profesorului.>Restul notelor,ale elevilor.Hai,treci la tabla si rezolv-o!".Ce era sa fac?!Sa lamurim ceva!Desi invatam destul de bine,nu aveam note sub 6,nu eram considerata tocilara,ca in majoritatea filmelor pentru adolescenti.Nu.

Astazi era vineri.Ceea ce insemna ca avem...dirigentie.Imi plac mult orele de dirigentie.Dar mi-au intunecat ziua,restul orelor:Latina,Matematica,Biologie,Chimie,Desen.Pentru azi,m-am imbracat cu o fusta neagra lunga aproape pana la genunchi,o camasa alba cu maneca lunga,cravata rosie si nelipsitul sacou.Mi-am prins parul intr-o coada de cal,dupa care am coborat jos unde m-am intalnit cu Lavinia.Noi doua mergeam impreuna pana la liceeu,pe jos.

Cand am ajuns in clasa,eu si Lavinia ne-am asezat direct in banca.Ne-am scos manualul de mate dupa am inceput sa vorbim.

-Si...Cum ti se pare liceeul pana acum?a intrebat ea.

-Ufff...Greu!!am raspuns eu oftand.

-Greu?!Tu,care ai media 8 sau 9 la toate materiile.Eu era sa raman corigenta la chmie daca nu ma mai asculta Tanase inca odata!a spus Lavinia surprinsa de raspunsul meu.

-Ei...am spus eu.

-Hai,da-o-ncolo de scoala!Sa vorbim de-altceva.Si...e cineva care-ti face cu ochiul?a spus ea dand din sprancene si zambind ca o idioata.

-Ce..Ce vrei sa spui?am spus eu inrosindu-ma.Bineinteles ca ma prinsesem de ceea ce voia sa spuna.

-Oh,nu te preface.!Adica,daca iti place de vreunul de pe-aici...

-Uh..nu,nu chiar...am spus eu si mai rosie.

-Cum spui tu...Dar sa stii ca voi fi atenta!a spus ea indreptand degetul aratator spre mine si facad un botic...foarte ciudat...

Am avut noroc ca proful de mate a intrat in clasa.Intai a facut prezenta,dupa care ne-a verificat tema.Si,intotdeauna dupa verificare temei,scoate 2 elevi in fata,sa-i asculte.Nu voiam sa ma asculte pe mine.Chiar daca invatasem lectia,ma emotionam vazand cum toti ochii erau pe mine...Intai,ma inroseam apoi imi pierdeam ideea apoi...ma balbaiam.Dar,ca intotdeauna,nu am avut noroc.Taman pe mine m-a scos.Si pe...Daniel.

-Lucia Teodorescu si David Daniel,hai,poftiti in fata!a spus domnul profesor.Eu si Daniel am mers la catedra.El parea foarte relaxat.

-Bun!Ia spuneti-mi voi teorema unghiului de 30 de grade.Lucia!

-Am...am spus eu inrosindu-ma.

-Ai invatat?Hai,eu stiu ca ai invatat.Nu te mai emotiona!a spus proful iar eu am tras putin aer in piept si am inceput sa turui.

-Dacă un triunghi dreptunghic are un unghi de 30o atunci lungimea catetei opuse acestuia este egală cu jumătate din lungimea ipotenuzei.

-Foarte bine!Ai vazut ca sti?Acum,Daniel!Tu,spune-mi definitia sinusului unui unghi ascutit.

-Pfff...Pai...Pe asta n-am apucat s-o invat.Ca am avut mult de invatat la biologie...a spus Daniel,desigur,mintind.Nu am avut nimic de invatat la biologie.Insa,nimeni nu l-a dat de gol.

-Si cum?E mai importanta biologia decat matematica?Lectia asta am facut-o luni.Trebuie s-o sti.Hai,nu ma mai enerva si zi definitia!

-Pai...Stie ea!a spus el aratand cu degetul spre mine.

BobocelulUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum