Yamtar yıllarca beklediği haberi aldı. Üzülmeli miydi bu habere sevinmeli mi? İnsan sevdiceğinin ölüm haberini alınca neden sevinir ki? Bir an önce işe koyulmalıydı. Sevdiceğinin, İlyada'nın defin merasimine katılmak için hazırlanmalıydı.
Bir ihtiyara göre sıra dışı bir hızla hazırlandı ve defin merasimine katılmak üzere kapsüle binerek yeryüzüne hareket etti. Dünya'ya yıllardır ilk defa inecekti. Bilim adamlarının illegal deneyler yaptığı ve ülkeler tarafından aranan suçluların saklandığı gezegenlerden birin de yaşıyordu; Dolakus'ta. Dolakus, suç ve kötülüğün kol gezdiği gezegen... Yamtar, yaşadığı gezegenin aksine kötü biri değildi aslında. Deneyini ancak burada gerçekleştirebilirdi, bu yüzden katlanıyordu Dolakus'a. Dünya'da yapmış olsaydı Birleşik Dünya Devletleri tarafından yüksek radyasyonla ölüme çarptırılırdı. Yaptığı etik değildi belki de ancak yıllardır merak ettiği soruları cevaba kavuşturmalıydı.
Kapsülün atmosfere girerken meydana getirdiği titreşimle uyandı Yamtar. Yeryüzünü görünce duygulandı.
"İlyada, ah İlyada, böyle mi bitmeliydi? Böyle mi gitmeliydin? Ölümünü sabırsızlıkla beklemek yakıştı mı bana? Bırakıp gitmek yakıştı mı sana?"İniş istasyonlarından en yakın olana indi ve defin merasiminin gerçekleşeceği mekana doğru yola koyuldu. Mekana girdiğinde onu tanıyanlar şaşkın gözlerle bakıyordu. Evet yaşlıydı ancak adeta yürüyen ölü gibi görünüyordu. Bir insan nasıl bu duruma düşer dercesine acıyarak Yamtar'a bakıyorlardı. Haklıydılar da aslında, bazen kendi bile tanıyamıyordu kendisini.
Taziyeleri kabul eden yaşını göstermeyen biri vardı, o olmalıydı. Buna mı tercih ettin beni İlyada? Mutlu muydun bu herifle? Arkandan hiç üzülmüşe benzemeyen bu adamla. Yamtar çekinerek ve acaba beni tanıyor mu düşüncesiyle adamın yanına gitti ve başsağlığı diledi. İlyada ve Yamtar'ın yaşadığı aşkı bilenler, Yamtar'ı tanıyanlar vardı elbette merasimde. Açıkçası İlyada'nın kocası da şüphelenmedi değil gözlerin üstünde toplandığı bu adamdan. Merasim sona erdi, İlyada eski geleneklere göre toprağa gömüldü.
Yamtar merasimden ayrıldı ve eski günleri yad etmek için İlyada ile gezdikleri, buluştukları yerleri dolaştı. Üzerinden otuz yıl geçmesine rağmen anılar capcanlıydı. Bu sevgisizlik çağının sevgilileriydi onlar yada Yamtar öyle zannediyordu. Nihayet hava karardı, gece oldu. Yamtar elini çabuk tutmalıydı. Hızlı adımlarla İlyada'nın mezarının başına geldi, etrafı kontrol etti ve kazmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yozlaşmış
Science FictionBilim ve teknikte ileriye giden insanoğlunun, insanlığı geriye mi gitmiştir?