part 4

55 0 0
                                    

Renée POV

Wat deed Stijn raar, waarom tilde hij me op en liep door heel gymzaal? Wow, dat hoofd van Timo, het leek net of hij super jaloers was! Hij is wel leuk, maar Stijn ook. Het leek of ik ze al jaren kende, zo deden ze tegen mij. Vond ik niet erg hoor! Na een paar rondjes gelopen, zette Stijn me weer op de grond en hij rende achter een basketbal aan. "Raar joch he?" vraagt Miquela. "Ja, maar wel leuk", antwoord ik. "Ja inderdaad!"

"Oké jongens en meiden, binnenkort is het gala. Er is een traditie, als je stijldanst met een ander geslacht, krijg je een tien voor gym", vertelde mevrouw Lamboy. Iedereen was gelijk opgewonden, iedereen wilde graag een tien! "Alle jongens gaan aan die kant staan". Ze wees naar de andere kant van de zaal, daar stond een jongen uit de vijfde. Die de jongens gaat leren stijldansen. Wij moesten blijven staan en voor ons stond een meisje uit de vijfde, die het ons ging leren.

Eigenlijk is stijldansen helemaal niet moeilijk. Been  naar achter, opzij en opzij, been naar voor. Nu moesten de jongens een meisje uit kiezen om mee te oefenen. Het bleek dat er heel veel stelletjes in deze klas zitten en dat ik één van de weinige meisjes ben, die geen verkering heeft. Maar dat is ook logisch, als je nog niet eens een dag op school zit. Bijna iedereen had nu een jongen om mee te oefenen, behalve Isis en ik. Maar dat was niet voor lang, want Timo en Stijn kwamen allebei tegelijk naar me toe gerend. Tegelijk vroegen ze: "Mag ik deze dans van u?' Isis en ik lagen helemaal in een deuk, maar al snel pakte ik Stijns hand vast. Ik zag in mijn ooghoeken, dat Isis dat niet zo leuk vond en daarom vroeg ik: "Isis, wilde jij misschien met Stijn dansen?" "Nee hoor, ik dans wel met Timo", antwoorde ze. Het eerste gedeelte van de dans ging nog een beetje slordig, maar al snel hadden we het onder de knie. We dansten en dansten tot het nummer afgelopen was. Mevrouw Lamboy vroeg: "Nog een keer?" Iedereen stemde toe, behalve Isis, zij wilde niet meer. Maar toch ging het nummer opnieuw. Toen het nummer afgelopen was, gingen we nog een paar spelletjes doen. We werden in twee teams verdeeld en ik zat bij Miquela, Stijn, Timo en nog een paar kinderen. We moesten om de beurt iets doen, bijvoorbeeld: met z'n tweeën uni-hockey of met zijn 3 basketbal of met z'n alle trefballen.

Two boysWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu