Aku berbaring di atas sofa dengan henfon di tangan.Bosan!.
Cuti sekolah musim sejuk dah mula.Salji di luar memutihi lantai bumi.Aku bangun dari posisi berbaring.
Nak buat apa ni?
Aku mengalihkan pandangan ke luar.
Hmmm baik aku berjalan dekat luar.Boleh main salji ke..Aku berlalu ke bilik lantas mencapai baju panas dan sarung tangan...jeket takde la pulak.Takpelah main salji dekat luar je.
Aku memeluk diriku yang ditiup angin salju.
"Se-sejuknya"Bibir aku bergetar menahan kesejukkan.Namun aku sempat terpegun melihat salji yang memenuhi halaman rumah.
Sunyinya...
Rindu nak main salji dengan mak ayah..
Rindu nak main salji dengan kawan-kawan..
Aku rindu semuanya...
Just my sweet memories...
Aku menghela nafas berat.'Topeng' bahagia yang aku 'pakai' mulai retak.Aku perlukan seseorang...seseorang yang boleh memberikan aku semangat.Tapi..siapa orang tu?
"Khai!"satu suara menganggu lamunan panjang aku.Aku menoleh ke arah sang pemilik suara.
itu macam-
Kaitou?
"Hai!selamat pagi!"kaitou mengambil nafas lantas menyapa aku yang terkaku.Entah la...aku tak tahu kenapa dengan diri aku ni.
"A-awak buat apa kat sini?kat rumah saya ni?"teragak-agak aku bertanya.Dia hanya tersenyum manis.
"Nak temankan awak la."spontan kaitou menjawab soalan aku.
Aku mengerut kan dahi.
"Saya tahu awak sunyikan?"giliran kaitou menyoal aku.
Aku diam.
"Sebab tu saya datang sini..saya nak temankan awak.Kawan mesti bantu kawannya kan?"Kaitou melangkah menghampiri aku.Aku yang terkejut terus memejamkan mata.
Apa dia nak buat?
Pukul aku ke?
Eh-?
Perlahan-lahan aku membuka kelopak mataku yang tertutup rapat.Dan aku terkejut sebab...Kaitou sedang mengusap kepala aku lembut.Aku terdiam.
Ke-kenapa?.
"Saya faham awak sedih kan?takpe saya ada untuk awak"usapan lembut itu penuh kasih sayang.Aku merasa sebak.Susah payah aku menahan esakkan daripada keluar.Aku tak nak menangis depan Kaitou.
"Saya tak kisah awak nak menangis depan saya....Let it out Khai...Just cry..."kaitou memujuk.
"Hisk..hisk...sa-saya rindu mak ayah.Sa-saya sunyi..hiks...hisk"aku terus meluahkan kesedihan ku di hadapan Kaitou.Muka aku dah lencun dengan air mata.
"Saya ada kat sini Khai.Awak tak berseorangan lagi."kaitou mengesat lembut air mata aku mengunakan hujung lengan bajunya.Aku menangis semahu-mahunya.
"Te-terima kasih.."Tanpa rasa malu aku memeluk tubuh Kaitou.Dia kelihatan terkejut dengan tindakan mendadak aku tu.
"K-khai?"kaitou memanggil dengan wajah yang sudah berona merah.Mana tak terkejut si Kaitou ni!mengejut je kena peluk.aku hanya tersenyum.
"Terima kasih untuk semuanya.."aku mengeratkan lagi pelukkan aku di tubuh hangat kaitou.Perlahan-lahan kaitou membalas pelukkan aku.Dia turut tersenyum.
Namun tiba-tiba kepala aku diserang kesakitan yang teramat.Aku meleraikan pelukan lantas memegang kuat kepala aku.
"Argh!"kaki aku semakin lemah untuk berdiri tegak.
"Khai!awak kenapa ni?!"kaitou cemas melihat aku yang berusaha menahan kesakitan.
"Sa-sakit...ka-kaitou.."seiring dengan kata-kata itu aku jatuh lemah di atas timbunan salji.Mata aku tertutup rapat dan...
Gelap.
"Khai!!"kaitou menerpa ke arah tubuh yang terbaring longgai di hadapannya.Bahu aku digoncang kuat oleh kaitou.Malangnya semua itu hanya sia-sia.
"Dia tak sedarkan diri..aku kena bawak dia ke hospital"tanpa berfikir panjang,Kaitou terus mendukung tubuh aku ala bride style.Dan korang mesti tahu hala tujunya iaitu sudah semestinya ke hospital.
"Khai sakit apa??"kaitou bertanya di dalam hati.Dia mempercepatkan langkahnya.
TBC
Maaflah kalau chapter kali ni pendek..author kehabisan idea.Hohoho apa pun.harap korang terhibur membaca cerita ni.Kalau rajin boleh vote sekali..hehehe.
Ok babai!😜
YOU ARE READING
Menanti hujan
Short Storykisah seorang gadis yang sungguh tragik.Dia kehilangan kedua ibubapanya..rakan-rakan pula mulai menjauhinya..sikapnya yang ceria hilang sekelip mata.Masih adakah 'bahagia' untuk dirinya. "kenapa aku dijauhi semua orang?aku hanya mahu 'bahagia'."-k...