Bab 7

3.2K 194 3
                                    

Keesokkannya.

"Bangun la budak!"afifi menggoncang2 badan ariana.

Eiii!!!pemalas punya badak air!

Afifi naik keatas katil ariana.dia dengan suka hatinya melompat lompat diatas katil ariana sambil membuat pose tak pape.

And Ariana be like.

"Argh!!!!beruk mana singgah katil aku ni hah?!!"dia menendang afifi yang sedap melompat.kan dah kena!hahaha.

Dengan bergayanya,afifi jatuh terlentang dilantai gara2 tendangan ala messi ariana.

"Adeh!!taguna betul minah ni!diberukkan aku.aku ni manusia paling hensem dimuka bumi ni tau dok?"

Erk!sila bin ninggal.

"Bangunlah pemalas!!pak mad dah tunggu engko!"

"Hah?!asal tak kejut awal2 tdi.ish..abang ni ah!"marah ariana lantas meluru ke bilik air.

Afifi be like~

"HUWAA!!!!!!APA SALAH AKU!??"sambil menghantukkan kepalanya kedinding bilik.

Dikelas.Ariana duduk disebelah Nurina.

"Weh...kemarin kau pergi mana?aku cari kau dekat dengan parking takde pun"tanya Nurina.dia meletakkan buku mathematics diatas meja .

"Aku ronda2 sekolah kemarin"jawab ariana selamber.

"Wah!tak ajak!boleh aku tunjuk port lepak yang aku suka"

"Alaa...aku ingat kau dah balik..mana lah aku tau."

Sedang mereka bersembang.kedengaran luar kelas riuh rendah dengan segala jeritan gedik nak kena lempang dengan ariana.

Ada k idol datang kew??gotseben?bitiyesh datang?exo?erm..seventeen?kalau ada ai pun nak join jerit jugak..

Ariana pandang muka Nurina.

'kenapa-tu??'

'ntah'Nurina angkat bahu tanda taktahu.eh..terpantun pulak

Kelihatan 7 jejaka masuk kedalam kelas Ariana.Mereka meng-scan muka2 dikelas tersebut.tetapi terhenti apabila melihat muka Ariana yang macam jebon sebab jumpak balik dengan perogol bersiri kemarin

'erk...apa perogol bersiri ni buat kat sini? Ke nak saman aku sebab lari kemarin.aduh aduh!'getus hati Ariana

"Tu!"tunjuk salah seorang dari mereka.

"Mari kejap"panggil sorang lagi ahli.

Ariana terkaku.apa jadi ni!tapi dia tetap menurut.kelihatan beberapa orang berbisik2 melihat kejadian tersebut.

"A-ada apa eh?"Ariana cuba memberanikan diri bertanya.

Tiba2

Seseorang dari mereka menarik tangan Ariana keluar dari kelas.beberapa ahli hanya mengikuti.

"Eh eh..lepaslah.nak bawak saya pergi mana ni?!"jerit Ariana.dia cuba melepaskan genggaman tangan lelaki itu tapi gagal.

"Ikut jelah!"jawab lelaki itu sambil mengheretnya ke satu bilik.Aip!!pikir hape tu!!

Bilik tu macam port lepak selain jamming.

Beberapa kawannya masuk kedalam bilik tersebut.

Ariana hanya diam sejuta bahasa.eh?!hahaha

"Erm ...kau nama apa?"

Eh..heret aku sampai kesini nak tanya nama je.aish!aku hempuk jugak tujuh2 orang ni!

"Erk..Ariana"malas nak cakap nama  panjang.kang dikata skema pulak en.nadanya masih dingin sebab marah kena heret secara paksa.sian Nurina takde sesiapa nak teman dia kat kelas.

"Kau kenal kitaorang tak?"tanya lelaki yang rambut ala2 park jimen bitiyesh.dia tak kena denda ke buat rambut cemtu pegi skolah.bapak style duh!

"Tak kenal.cer korang intro sikit "selamba badak sumbu je Ariana menjawab.

"Seyes ah dia tak kenal kita.dia duduk sekolah pedalaman ke dulu?"salah seorang dari mereka berbisik ke kawannya.
Tapi tak layak dipanggil bisik sebab Ariana dengar la woy!nak matey betul betul ngumpat aku!grrr!aku tembak sekor2!

Ariana mengetap bibir tahan marah.

"Fyi...aku bukan duduk pedalaman okey?!dan aku tak akan ambik kisah pasal benda2 remeh macamni.hak alah..kalau tanya aku pasal kpop ke,artis hollywood ke..ai kenal ler.act,korang ni sapa sebenarnya? feymes sangat kew?"tanya Ariana .muka muka jebon dihadapannya dipandang satu persatu.(baru kenal dah panggil jebon ye kau Ari?)

"Wow...pestaim aku rasa terhina uols"kata seorang lelaki yang gaya cam fashion designer.over kauu!

"Haih.. Malas aku nak sembang lebih..nama aku izzarul haziq"

"Oh"ariana tengok orang disebelahnya pulak.

"Nama aku tengku hariz..sebelah aku ni tengku nazimi"jawab nya sambil menunjuk kearah lelaki disebelahnya.tengku?naiss

"My name is ikmal danish"lelaki yang fashionista tu perkenalkan diri sambil ber-dab..sawan ke hape.tetiba je dab

"Hye..aku aiman izzhan..aiman tak kisah!"kisah pulak Ariana.eh kijamnya dia.

"Oh..hyee"Ariana cuba bermesra.awkward duh.

"Wassup sis...nama aku afiq danial"

"Wassup bruh"

"Erk..azmir"

Yang tu je pengenalan dia.hakalah sombong bhai!

"So..thats its.korang heret aku nak perkenalkan diri kat aku je ke?"

"Eh...tak!kitaorang nak offer kau something"

"Offer mende?"

"Kau jadi manager kitaorang."

Dehek!!

"Ish..taknak ah.korang ni pasukan ape ah?!nak kena pakai manager bagai?!"Ariana merungut.

"Kitorang band muzik "

"Nama?"

"The cool guys squad"

Erk!!

"HAHAHAHAHA"Ariana gelak besar.
Poyo gila nama grup.adeh.terputus urat kentut aku gelak.

"Apa yang lawak babun"marah izzarul.

'Eh..dibabunnya aku.'marah ariana dlm hati.

"Poyo duh nama group"wow..jujurnya engko Ariana.

Abislah kau bila diorang mengamuk.

Untouchable Queen (HIATUS)Where stories live. Discover now