Ariana prov
"Kenapa dengan ibu kau?"tanyaku
Aku nampak dia mengeluh.
"Ibu aku tak suka dekat aku"ucapnya seraya menunduk.
Ye aku tau Nurina.
"Maksud kau?"tanya aiman
"Dia selalu marah aku.ketepikan aku.perli aku.kekadang tu bandingkan aku.kalau tak puas hati dia lemparkan dekat aku.aku sakit sangat!aku stress.dah lah dekat sekolah pun stress dengan cikgu"nurina menangis lagi.aku memeluk bahunya.
Ya,cikgu2 dekat sekolah memang tak suka Nurina.kekadang tu aku pun tak faham.salah ke kalau orang yang susah masuk sekolah ni?
Nurina ni susah.even ibu bapanya orang kaya tapi ibubapanya tak suka akannya.pelajarannya semua ditanggung oleh neneknya yang kaya dan ambil berat akannya.kawan??aku je yang selalu disisinya sepanjang waktu sekolah.cikgu2 disekolah pulak ada yang benci dia sebab dia tak kaya.
Bangang bin bahalol kan?
Aku memandang muka The Ace.
Walaweh..muka sedih bhai.agagaga.nak je aku tangkap gambo .boleh buat modal nak pekena diorang kahkah."Erm..mak kau stress kut.kau kena faham kekadang mood dia tak elok"ucap aiman
"Ye..kau sabar je dulu.cuba kau try berbaik dengan mak kau"sampuk nazimi
Aku dengan yang lain mengangguk.
Nurina tersenyum hambar sebelum menyambung
"Bukan itu je dia buat dekat aku."
Kami terdiam.
***
Aku termenung.
"Kesian kawan aku.alhamdulillah mummy daddy masih ambik berat pasal aku even diorang selalu sibuk.aku nak tolong Nurina"ucapku perlahan seorang diri.gila denni gila.
Aku mengeluh.
"TAPI MACAMMANA!!"aku menjerit didalam bilik.
Tiba2
Pintuku dibuka kasar.
"Weh..kenapa ari????"kedua2 wajah abangku muncul dihadapan pintu bilik.
Muka risau hahaha.ingat tak sayang adik.yelah,bergaduh 24/7 sampai nak runtuh kondo ni.
"Haah"aku buat muka minta penyepak aka simpati
"Kenapa?cer cite cer cite"tanya abang azizi .
Kedua2 mereka bersila dihadapanku yang sedang duduk diatas katil.
Aku storykan kepada mereka masalah bespreng aku yang berhuhuhu.
"........so,kesimpulannya ai tengah cari jalan nak selesaikan prob yini.ada paham?"
"Abang ada satu idea"sampuk abang afifi.
Dahiku berkerut .apa pulak abang aku nak merepek kalini.
"Apa?"tanyaku dan abang azizi serentak.
Abang afifi hanya senyum.
Ceit,ingat secret recipe ke nak rahsia bagai.ergh
***
Aku melihat rumah banglo keluarga Nurina dihadapanku.
Fuh..besar banglo.tapi sayang hati tuan dia tak sebesar banglo ni .K takde kena mengena.
Kling!
Aku menekan loceng rumah Nurina.
Seorang perempuan berumur 30-an keluar dari rumah.
Dia menjenguk lalu menuju kearahku.
Dia tersenyum.
"Cari siapa ya?"
"Assalamualaikum makcik"hamek kau.sedas wa bagi.deep tak ?hoho
"Erk..waalaikumsalam.kamu cari Aisha ke"mak Nurina senyum.
Oh..aisha tu adik Nurina.
"Tak Saya cari Nurina makcik.dia ada tak?"
Serta merta senyuman mak Nurina hilang.
"Takde"mak Nurina segera masuk kerumah.
K.aku dah faham perasaan kau Nurina.
***
Aku bersantai didalam bilik sambil bermain instagram.stalking crush lettew ha tak ngaku.( ͡° ͜ʖ ͡°)Tiba2 ringtone hp nya berbunyi
The club isn't the best way to find a lover so the bar is where i go
Me and my friends//(shape of you-Edd SheeranAku mengangkat panggilan tersebut.
"Ariana"
"Nurina??kenapa dengan suara kau?kau menangis?"aku cemas.
"Aku tak apa2.apa2 pun aku nak minta maaf kat kau.aku tak dapat teman kau dah lepas ni.aku dah tak dapat tolong kau dah lepas ni.maafkan aku ari.aku dah give up.goodbye."dia menutup panggilan.
Aku segera mencapai jaketku lalu menyarungnya.
Tak Nurina Tak!!
Kau tak boleh putus asa!!
Jangan Nurina jangan!
Kau bodoh Nurina!
Aku meminta pakmad menghantarku ke satu tempat.aku menghantar mesej kepada ahli The Ace.
Air mataku tak henti mengalir
The beruks🐒
You
Korang cepat ketempat kita selalu lepak dengan Nurina.Now!!Emergency!Aku memasukkan telefon didalam poket jaket.
Aku sampai disatu bukit.terdapat beberapa pokok disitu tetapi pandanganku teralih dipokok yang berada paling atas sekali.
Yes!!
Find her but I'm late?
Aku segera berlari kearahnya.sejurus itu ahli The Ace tiba.
Tolong jangan tinggalkan aku !
I'm begging you :-*+++
Notes:- cite ni takde kena mengena dengan author .hanya nama je sama pis yo ✌
Promote!
Please Read the story
-My one and only
By azalinxdn
YOU ARE READING
Untouchable Queen (HIATUS)
Romans"Abang akan lindungi Ari.Thats our promise"-Azizi/Afifi *** "Korang ganggu dia mati korang kitaorang kerjakan- Cool Guys Squad /The Ace ## "-Aku tak boleh geng dengan korang.i am dangerous!"-Ariana +++ "Tak..aku tak kisah.asalkan kau tetap jadi ka...