Hermione astelee käytävillä ja luo hyväksyviä katseitä jokaista vastaantulijaa kohtaan. Muutamalle hän väläyttää isommankin hymyn, mutta kaikille hän jokatapauksessa hymyilee.
Tyttö on tänään erittäin hyvällä tuulella. Ulkona on ensinnäkin täydellinen, syksyinen sää. Täydellinen tapa elää toiseksi viimeistä vuotta Tylypahkassa, käyhän Hermione jo kuudetta vuosiluokkaa.
Toiseksi, Hermione, juuri hänet, on valittu kaikista Rohkelikkojen tytöistä suunnittelemaan suurta koulun tapahtumaa. Tapahtuma kattaa käytännössä koko loppu lukuvuoden. Kaarti johon pääsee jokaisesta tuvasta yksi tyttö ja poika, pääsee suunnittelemaan esimerkiksi joitakin kulttuuritapahtumia, tai vaikka tanssijaisia.
Hermione on niin innoissaan koko jutusta, ettei meinaa pysyä rauhallisena ja asiallisena.Draco on ensimmäinen historian luokassa. Tai, tietenkin professori McGarmiwan lisäksi, joka oli kaartin ohjaaja, tai jokin. Siellä pitäisi kokoontua suunnittelukaarti, vai miksi sitä nyt oikein pitäisi kutsua. Draco oli tietysti valittu kaartiin. Olihan hän yksi suosituimmista Luihuisista.
Luihuistyttö taas joka valittiin, oli luonnollisesti Pansy Parkinson. Yksi Dracon naispuolisista ystävistä.Seuraava luokkaan tulija oli joku Puuskupuhtyttö. Tämän kanssa tuli Lööperi Lovekiva ja kolmantena tuli Pansy. Draco katsoo Lovekivaa halveksivasti ja hymyilee Pansylle joka selvästi ilahtuu kipittäessään Dracon luokse.
Seuraavat tulijat ovat Korpinkynsipoika, Puuskupuhpoika ja Rohkelikkopoika. Draco katsoo erityisesti Rohkelikkoa arvioivasti. Seuraava tulija kuitenkin pistää inhon pojan kasvoille.
"Granger." hän toteaa inhon vallassa ja brunette kohottaa katseensa Dracoon. Tuon ruskeat silmät välähtävät ja tuijottavat takaisin Dracon jäisiin silmiin.
"Malfoy." Mutisee Hermione Granger ja tuijottaa yhä Dracoa. Lovekiva hivuttautuu Hermionen vierelle.
McGarmiwa rikkoo onneksi tämän kamalan hetken ja rupeaa puhumaan. "Tiedätte varmasti jo tehtävänne. Nyt jaan teidän pareihin, jonka kanssa suunnittelette oman osuutenne tapahtumasta.
Kuuluu muminaa. Toivottavasti Draco saa Pansyn parikseen, ovathan he ystäviä."Lovekiva ja Wells," McGarmiwa sanoo ja Lööperi ja Puuskupuhpoika katsovat toisiaan hymyillen.
"McHale ja Derenn."
Rohkelikkopoika ja Puuskupuhtyttö näyttävät olevan hyviäkin ystäviä ja halaavat toisiaan.
Draco hymähtää. Nyt hän ja Pansy ovat varmasti pari."Parkinson ja Garvin," MacGarmiwa sanoo ja Dracon hymy hiipuu pois hänen kasvoiltaan.
"Tarkoittaako tämä...?" Draco kysyy ääntänsä korottaen. McGarmiwa nyökkää.
"Kyllä, herra Malfoy. Viimeinen pari olette sinä ja neiti Granger." hän sanoo ja Grangerkin näyttää tyrmistyneeltä.
Kuraverinen, pörröhiuksinen tyttö naurahtaa katkerasti."Anteeksi professori, mutten usko että me voisimme mitenkään tehdä yhteisty-" hän aloittaa mutta McGarmiwa keskeyttää Grangerin pelkällä käden kohotuksella.
"Jos haluat kuulua kaartiin, sinä toimit kuin järkevä ihminen etkä vedä tästä mitään isoa showta. Luulisi sinun nyt olevan fiksumpi Granger, ja toimia jokaisen ihmisen kanssa."
Granger punastuu ja yrittää vielä."Mutta..." hän aloittaa mutta lopettaa McGarmiwan luomalla tuohon merkitsevän katseen.
"Anteeksi professori..." hän mumisee ja kävelee lähemmäksi Dracoa. Draco säpsähtää hieman. Eikai Granger nyt tartuttaisi häneen mitään jästipöpöjä...?
Granger katsoo Dracoa jälleen silmiin ja Draco vastaa katseeseen inhoa täynnä. Tämä kaartiin kuuluminen tulee olemaan vaikeampaa kuin Draco oli odottanut. Tästä tulee varmasti hänen pisin lukuvuotensa. Ikinä.
YOU ARE READING
Cuz I can love u more than this * * * Dramione-tarina.
RomanceKun yleensä niin käytännöllinen Hermione Granger ja ylimielinen Draco Malfoy pistetään tekemään töitä yhdessä, ei siitä tule mitään. Jotain kuitenkin tapahtuu, pala palalta. Asiaa tietenkin "auttaa" Ron, joka on syvästi ihastunut Hermioneen. Ikäraj...