Luku 3

1.1K 58 19
                                    

Darco Malfoy katsoo Pansya silmiin. Pansy hymyilee mutta Draco kääntää katseensa pois. Tunnin päästä Hermione Grangerin ja hänen täytyisi mennä suunnittelemaan jälleen Joulutanssiaisia.

Monta viikkoa ovat Draco ja Hermione tehneet jo hommia niiden eteen, ja heidän yhteistyönsä on parantunut. Se ei ole kuitenkaan tarpeeksi McGarmiwalle joka vain pudistelee päätään.

"Ei, ei ei," nainen oli sanonut toissapäivänä. "Teidän pitää olla nopeampia. Luovempia! Lisää ideaa kehiin tai luovutamme suunnitteluprojektinne jollekkin mulle."
Sehän kävisi hyvin, oli Malfoy ajatellut mutta piti tiedot itsellään.

Draco ei jaksanut enää odotella Pansyn kanssa, joten hän katsoo kelloa ja on olevinaan hämmästynyt.

"Kuinka aika kuluukin niin nopeasti!" Draco huudahtaa. "Munhan pitää olla ihan kohta kirjastossa!"

Pansy tuhahtaa. Hän katsoo Dracoa viekkaasti ja sivelee tuon käsiä.

"Ei sun tarvii mennä. Me kyllä keksitään hauskempaa tekemistä täällä," tyttö sanoo, mutta Draco on jo häipynyt tyrmistä.
Tyrmistyneenä jää Pansy katsomaan siihen missä Draco oli äskettäin.

Malfoy juoksee kirjastoon. Lähes tunti aikaa siihen että heidän pitää tavata Grangerin kanssa.
Draco hengähtää ja kävelee hyllyjen ohi. Niin paljon ihania, lukemattomia kirjoja! Draco on niin haltioissaan ettei katso eteensä...

"Au! Varoisit vähän!" kuuluu kivakka tytön ääni. Tytön kirjat ovat lentäneet minne sattuu ja Draco pyytelee anteeksi.

"Hei, mä autan sua keräämään ne," hän sanoo ja kerää kolme kirjaa maasta.

Draco huomaa yhden kirjan nimen ja nauraa.

"Luetko 'Wendlan maailmaa?' Se on minun lempparini." hän tokaisee ja tyttö kääntyy Dracoon päin.

"Joo, se on-" hän sanoo kunnes huomaa Dracon kasvot. Draco Malfoyn ilme on jälleen hapan.

"Hermione," hän sanoo mutta tällä kertaa, halveksiva äänensävy on kadonnut. Lisäksi Draco puhuttelee tyttöä etunimellään.

Hermione Granger näyttää yllättyneeltä.

"Kutsumme toisiamme etunimillä? Se passaa," hän sanoo ystävällisesti mutta näyttää varautuneelta.

Draco saa hivutettua kasvoilleen hymytapaisen.

Mikä mua vaivaa? Hymyilenkö mä oikeesti Hermionen jutuille? Draco miettii mutta ei pysty pyyhkimään hymyään pois.

Hermione vastaa hymyyn ja Draco tuntee vatsassaan muljahduksen.

"Tänään on hyvä päivä vai?" tyttö kysyy virnistäen.

"Jep. Saan olla pari tuntia ilman Pansya," Draco sanoo keveästi kuin hän ja Hermione olisivat olleet ystäviä.

"Hah. Mä tulin kirjastoon pakoon Ronia, se taitaa olla ihastunut muhun." Hermione tokaisee hymyillen.

Draco pidättää nauruaan.

"Tulit piiloon kirjastoon? Täältähän ei sinua ikinä löydä," vitsailee Draco ja tyttö punastuu täysin.

"En keksinyt ensi hätään mitään muutakaan. Mutta hei, en tienny että luet kirjoja," Hermione sanoo puna edelleen kasvoillaan. Draco hymyilee mutta pian hän tulee järkiinsä.

"No, en ainakaan mitään jästikirjoja, ne on pilattu niiden kosketuksella," hän lohkaisee ja Hermione muuttuu apeammaksi. Heidän välilleen lankeaa hiljaisuus

"Mutta mehän voidaan tehdä nyt sitä projektia, eikö?" sanoo Draco yrittäen keventää tunnelmaa. Hermione nöyttää loukkaantuneelta.

"Mä, mä, oon pahoillani tosta," sanoo Draco yhtäkkiä. "Mä oon pahoillani kaikesta."

Cuz I can love u more than this  * * *  Dramione-tarina. Where stories live. Discover now