Luku 13

496 35 9
                                    

Hermionen valtaa musiikki joka kuuluu  kaikkialla salissa. Hän katsoo Dracoon, joka vetää häntä kohti tanssilattiaa.
Hermione ei murehdi sillä hetkellä mistään. Hän on onnellinen, eikä häntä kiinnosta. Hän huomaa pari katsetta seuraten häntä ja Dracoa, mutta tyttö ei välitä. Ainoa mistä hän välittää sillä hetkellä, on Draco. Hermione kavahtaa ajatusta. Pari kuukautta sitten tuollainen ei olisi tullut mieleenkään.

"Hermione", Draco kuiskaa yllättäen tytön korvaan, ja tämä säpsähtää.
"Oletko valmis tähän?" poika jatkaa ja katsoo Hermionea silmiin, huomaten tytön ajatusten harhailevan. Hermione hymyilee pienesti.

"Nyt tai ei koskaan," Hermione vastaa ja Draco hymyilee. Tyttö säpsähtää hieman, kun Draco asettaa kätensä hänen lantiolleen, mutta rohkaisevan hymyn jälkeen Hermione rentoutuu ja ottaa puolestaan Dracosta kiinni.
Hermione sulkee silmänsä ja painaa päänsä vasten Dracoa. Hän antaa rytmin virrata, ja olettaa osaavansa oikeat askeleet. Totuus on, ettei hermionella ole hajuakaan miten tanssia oikeaoppisesti, mutta hän huojuu rytmin mukana, ja se saa luvan kelvata.
Pian Hermione avaa silmänsä, ja vilkaisee ympärilleen. Hän näkee tanssivia pareja, ja muutaman hämmästyneen ilmeen. Kukaan ei olisi osannut odottaa tälläistä komboa.
Hän etsii hermostunein katsein Harrya ja Ronia, muttei näe heitä. Hermione on helpottunut. Sitten hän näkee Ginnyn joka kääntää katseensa pois parista. Hermione tiukentaa otettaan Dracosta, joka katselee tyttöön kummastuneena.

"Kaikki okei?" tämä muodostaa huulillaan Hermionen pudistaessa päätään. Draco huokaisee ja naulitsee katseensa Hermioneen. Hermione puolestaan sulaa Dracon kylmänsävyisiin silmiin.

Ja sitten se tapahtuu. Hermione suutelee Dracoa kaikkien edessä. Onhan se kiistatta hieman imelää, hieman outoa muiden edessä, mutta Hermione ei välitä.

Draco ja Hermione ovat kuin kokonaan toisessa maailmassa pelkästään toisensa seuranaan. Kun Hermione vihdoin lopettaa, on sali hiljentynyt. Mitä kummaa? Eivätkö kaikki parit nyt suutele tanssiasissa?

"Hermione, mitä merlinin tähden täällä tapahtuu?" tyttö kuulee parhaan ystävänsä sanovan. Hermione naulitsee katseensa Harry Potterin vihreisiin silmiin, jotka leiskuavat vihasta. Hermione katsoo Harrya silmiin ja nostaa leukaansa.

"Draco on..." Hermione aloittaa mutta vilkaisee levottomasti Dracoon.

"...Hänen poikaystävänsä," Draco sanoo, uhkuen rohkeutta ja vilkaisten tyttöä. hermione on helpottunut siitä. Draco tuntee siis samoin kuin hän. Sali on nyt vielä hiljaisempi kuin aiemmin.

"Että mitä?" kuuluu pian monesta suusta. Hermione Granger punastuu, ja katsahtaa Dracoon. Koko sali alkaa mölyämään.

"Hermione, et oo tosissas," Ron sanoo ilmeisen tuskissaan ja tyttö vilkaisee punahiuksista ystäväänsä.

"Tuonko takia dumppasit minut? Tuon rotan?" Ron puuskahtaa ja Hermionen täyttää epämiellyttävä tunne. Ron suuttuu ja loukkaantuu todella helposti, ja Harry on äkkipikainen kuin mikä. Jso hänen kaksi ystäväänsä antavat tumteoden viedä vallan, ei Dracolle käy hyvin. Hermione asettuu hieman sivuttain Dracon eteen, suojaten tätä, kuitenkin niin ettei tytön tarkoitusta huomaa.

Nyt on Dracon kavereiden vuoro keeroa mielipiteensä. Pansy Parkinson on ensimmäinen joka astuu valokeilaan. Hermione katsoo tyttöä inhoten, kun tämä avaa kimittävän suunsa.

"Draco, mitä tämä nyt on?" hän valittaa. Hermione vilkaisee Dracoon joka huokaa.

"Häpäiset koko sukusi," Pansy jatkaa ja Hermione katsoo maahan vaivaantuneena.

"Katso nyt tuota hepsankeikkaa," Pansy kuiskaa. "Olisit saanut kelpoluihuisen hyvästä perheestä, minut," Pansy henkäisee välissä. "Mutta päätitkin sen sijaan valita kuraverisen nörtin, joka on kaiken lisäksi rohkelikko!"

Hermione vilkaisee ympäeilleen. Ei yhtäkään professoria salissa. Voi himskaatti, minne he ovat kadonneet? McGarmiwa hoitelisi asian tyylikkäästi. Salissa on niin paljon porukkaa ettei professoreita näy. Hermionen ja Dracon ympärillä on nyt muutamankymmenen oppilaan piiri.

Pansy astuu lähemmäs Hermionea korot kopisten.
"Sinä, itsekäs, omahyväinen nart-"

"Ketä kutsuit miksi?" kuuluu Mayn vapiseva ääni Pansyn takaa. Yllätyksekseen myös Ginny on Mayn vieressä. Ginny luo Hermioneen kylmän katseen, jonka jälkeen astuu Pansyn luo.

"Ainoa virhe näissä tanssiaisissa olet sinä," Ginny kuiskaa puristaen käsiään nyrkkiin. Hermione henkäisee. Ginny puolustaa häntä. May komppaa Ginnya parhaansa mukaan.

Hermione astuu Pansyn luo, joka läpsäiseee Hermionea poskelle. Siitä alkaa tapahtumien sarja.

Ginny lyö Pansya naamaan, ja tämän jälkeen Pansy potkaisee tätä takaisin. May tyrkkää Pansya, ja tämän jälkeen joku luihuistyttö kaataa Mayn.
Draco vetäisee Hermionen pois tyttöjen luota. Siinä samassa Ron syöksyy Dracon kimppuun, joka hetken epäröityään yhtyy tappeluun. Hermione ei tiedä mitä tehdä, ja yrittää saada pojat toistensa kimpusta pois.

"Kangistumis tyystilys," hän sanoo paniikissa ja jähmettää Ronin. Hermione vilkaisee Ronia myötätuntoisesti ja katsahtaa sitten tyttöihin päin.

"Kangistumis tyystilys," Hermione sanoo jälleen, osoittaen loitsun tällä kertaa Pansylle ja muille hänen ystäcilleen jotka olivat tappelussa. Velhokoulu ja silti nyrkkitappelu kuulostaa oudolta, mutta kaikki tässä illassa on ollut outoa.

Hermione vilkaisee taaksensa, ja kuulee McGarmiwan juoksevan heidän luokseen. Hermione rientää Dracon luokse, ja auttaa tätä nousemaan ylös.

"Juhlat ovat ohi," McGarmiwa sanoo kylmästi. Hermione ei ole koskaan kuullut naisen olevan yhtä vihainen.  Hermione ja Draco vilkaisevat toisiaan. Tästä ei seuraisi mitään hyvää.

Cuz I can love u more than this  * * *  Dramione-tarina. حيث تعيش القصص. اكتشف الآن