Luku 10

891 58 4
                                    


Draco Malfoy oli yllättynyt miten paljon nautti uusien ystäviensä kanssa olemisesta. Hänellä ei ollut koskaan ollut niin läheisiä, kunnon ystäviä, ainoastaan Crabbe ja Goyle, sekä Pansy ja joukku muita Luihuisia. Ei niitä laskettu ystäviksi, sillä usea Dracon "kavereista" hengaili hänen kanssaan vain siksi että hänen isänsä on hyvissä väleissä Pimeyden Lordiin.
Mutta kuitenkin, vielä enemmän hän nautti Hermionen kanssa olemisesta. Tietenkin Hermione oli paljon Rohkelikko-kavereidensa kanssa, kuten Potterin ja Weasleyn, mutta Hermione varasi paljon aikaa myös Dracolle.

Draco katsoo haikeana loitsutunnilla Hermioneen päin. Hermione istuu eturivissä Seamus Finniganin kanssa ja on nauraessaan Seamusin yrityksille, hän Dracosta niin lumoava, ettei edes sanoin voi kuvailla.

"Draco!" Blaise Zabini ärähtää pojalle ja Draco kääntää hätkähtäen katseensa tuohon tummaveriseen luihuispoikaan.

"Olet kumman etäinen. Nyt on kyllä joku tyttö mielessä, vai? Pansy?" Balise kyselee virnistäen ja Draco tuhahtaa.

"Pansy nyt on Pansy. En minä hänestä uneksi," Draco sanoo silmiään pyöräyttäen ja sukii vaaleita hiuksiaan. Jälleen hän kääntää katseensa Hermioneen päin, joka opastaa Seamusta. Draco vajoaa jälleen tytön lumoihin.

"Minulla on muita mielessä."

Mutta Blaise ei ole tyhmä ja tajuaa heti kehen Draco luo katseensa.

"Kuraverinen?" Hän kysyy ällistyneenä ja Draco säpsähtää.

"M-mitä?" hän kysyy vältellen Blaisen katsetta ja Blaise huokaa.

"Okei, onhan se ihan nätti-" Blaise aloittaa ja Draco keskeyttää tämän.

"Tosi nätti," platinablondi korjaa ja Blaise väläyttää jo hymyntapaista.

"Ihan sama. Mä vaan mietin että kyllähän se varmaan on kans ihan okei tyyppi, mutta miten sun isäs suhtautuu siihen että sä isket kuraveristä?" Blaise kysyy ja Draco huokaa.

"En tiedä. Mutta äiti sanoi että sen joutuminen Azkabaniin oli kyllä viimeinen pisara, ja me aiotaan muuttaa muualle," Draco sanoo katsoen maahan.
"Ilman isää."
Draco henkäisee. Blaise oli ensimmäinen jolle hän oli kertonut vanhempiensa olevan viime vuosien aikana eron partaalla ja Azkabaniin joutuminen vahvisti sen.
Blaise luo Dracoon myötätuntoisen katseen.
"Asutko sitten vain äitisi luona?" hän kysyy ja Draco nyökkää.
"Joo, mutta ei se haittaa. Lucius oli muutenkin välillä aika ääliö," Draco toteaa ja kohauttaa hartioitaan. Blaise taputtaa Dracoa olalle.

"No, se isästäsi sitten. Mutta jos tarvitset apua Grangerin ja sinun häiden järjestelyssä, autan mielelläni," hän sanoo vinkaten silmää.

"Kunhan saan olla bestman," Blaise lisää ja Draco nauraa.

"Kiitos," hän kuiskaa ja Blaise hymyilee.

"Malfoy ja Zabini, olkaa nyt vihdoin hiljaa! Olen sanonut siitä teille jo monta kertaa tänään! Suut suppuun ja loitsimaan," Lipetit saarnaa pojille ja mumisten he alkavat töihin.

Tunnin jälkeen Hermione ja Draco menevät vaivihkaa ulos. On kylmä, marraskuinen sää ja sataa lunta.

"Blaise tietää," Draco sanoo heti heidän päästyään tarpeeksi pitkälle muista. Hermione kurtistaa ensin kulmiaan, mutta sitten tajuaa.

"Ahaa. Miten se suhtautui?"

"Hyvin. Se suunnitteli jo meidän häitä," Draco sanoo nauraen ja Hermionekin nauraa.

"No mikäpäs siinä sitten. Ei tarvitse itse ainakaan käyttää aikaa siihen, juhlien suunnitteluun" kiharakutrinen tyttö sanoo.
Pian Draco muistaa tanssiaset jotka Hermionen ja Dracon pitää tosissaan suunnitella. Draco oli unohtanut koko homman. Ja niihin oli enää parisen viikkoa!

"Tanssiaiset Hermione!" hän huudahtaa ja Hermione vain hymyilee.

"Hoidin jo asian. Värväsin pari tyyppiä koristelemaan ja tekemään koristeita. Tilasin pari bändiä ja tarjoilun sain yhdestä jästikaupasta ilmaiseksi," Hermione sanoo punastuen. Draco hymyilee.

"Jästikauppa on just hyvä. Kaikki muukin on hyvä. Mutta onko meillä muuta ohjelmaa?" Draco kysyy ja Hermione virnistää. Puna on hävinnyt jo melkein tämän kasvoilta.

"Kyllä me jotain varmasti keksitään," Hermione sanoo ja Draco nyökkää. He pitävät toisiaan kädestä ja antavat hiutaleiden koristaa itseään. Hermione painaa päänsä Dracon hartiaa vasten ja Draco hymyilee. Hän oli onnellinen.


Cuz I can love u more than this  * * *  Dramione-tarina. Donde viven las historias. Descúbrelo ahora