" eh yaya, berangan apa tu ha? Cepat giliran kamu pula cangkul baja ni " kata cikgu amri kpd gadis kecil yg bernama Nur Yaya Damia"
" err yaa, baik cikgu" katanya, lalu perlahan lahan mengambil cangkul itu dgn perasaan malu akibat sikapnya yg slalu saja berangan"
Sedang yaya leka mencangkul baja, tiba2 dia terdengar suara suara yg sedang ketawa. Lalu, dia toleh ke belakang. Terdapat 3 org pelajar lelaki dri kelas 1 aman sdg leka ketawa dgn mata mereka tertumpu padanya. Yaya amat geram, lalu dia berkata " err, hmpa knp dok gelak? Tak besa tgk org cangkul baja ka?"
Lalu, si rahman berkaca mata yg wjahnya iras2 lee jae suk dlm running man bersuara " hahahah tkda apa. Ni, aqif ni... dia kata hg ni mcm bdk tadika ja. Nk pegang cangkul pon mcm tak larat jaa. Tulah kecik sgt... hahahahaha"
" sapa aqif haa? Pndai2 kata aku ni bdk tadika!! Aku dh form 1 lah.. errr! Meh sini aku nk tumbok muka dia. Geramnyaa! Smbil tgn yaya mnunjuk pnumboknya yg tidak sbesar mna.
" ni haa aqif. Nma dia aqif aiman. Hensem kan? Muka dia cm korea kann? Tambah fahim, slah seorang dri 3 org itu.
" ehh, satt. Muka hmpa dua ni mcm aku prnh tgklah. Bukan ka ni rahman, dan ni fahim? " kata yaya smbil menunjuk ke arah rahman dan fahim.
" yaa, kami lahh. Kita kn tusyen skali. Tak igt ka? Yg kami slalu kcau hg dulu tuu msa kt tusyen. Dlu hg lgi kecik dri ni hahahhahaha " kata rahman dan fahmi
Belum sempat yaya berkata kata, aqif membuka katanyaa, " eh, kata nk tumbok? Meh la tumbok . Tak berani lah tuu kann. Dh la suka berangan.. ish3"
Yaya semakin bengang dgn ... lalu berkata " eh , igt aku tak berani ka?"
Tiba tiba, cikgu amri dtg " ehh apa bising2 ni haa? "
" emm tkda apa cikgu " kata kwn2 baik yaya, iaitu syamira, ilah, zety, hanan, siti dan nurul serentak.
" ok, wktu kemahiran hidup sudah tamat. Sila msuk ke kelas masing2 yaa. "
" baik cikgu. Terima kasih cikgu " kata murid kelas 1 aman dan 1 budi. Lalu masing2 beredar dri situ.
Di dalam kls....
" ceyh yaya, ada org kcau hg tadi. Dh laaa 3 org pulak tu. Hebat lah kwn aku ni. Tula, comel sgt knp. " kata syamira , kawan yg plg rapat dgn yaya dlm kmpulan chokollis girls"
" ishh merapu lahhh. Mnadaa. Depa tu mcm apa lgi!! Bengang betullah. Dulu wktu kt tusyen drjh 6 dua ja, skrg form 1 jumpa lgi sorang pngacau. Apa nma dia, aqif? Aqif aiman? Errrr. "
" hahahahha. Sbr jelaaa yaa " kata syamira dgn sopan.
Tiba2 ina rakan sekelas yaya, dtg ke arah yaya smbil berkata " ehh yaya! Hg taknak knl la dgn aqif aiman? Dia hnsem kott. Dh la baik. Nah nma fb dia, add lah dia tau."
" apa ni? Tiba2 ja? Taknaklah. "
" ok, terpulanglah. Bye, aku cuma bgi jaa. Hehe klau taknak add pon tkpa"
" ok ok, byee. "
" eh apa tu yaya? " kata syamira teruja
" tkda apa. Ni ha, ina bgi nma fb aqif aiman. Dia sruh aku add.. "
" ouhh, add lahh. Mna tau, kot2 sangkut ngn hg nnti "
" ishh, sudah2 laa tu merapu syamira.. jom lahh loceng rehat dh bunyi. Lapar ni.. " kata yaya smbil membuat muka sperti budak kecil yg kelaparan.
" yela2, jomm. Ajak kwn2 kitaa tu skali. Depa tu kn lmbt sikit. Ksian kwn aku sorg nih lapar"
" hahahahha okk"
Di rumah...
" ermm, aqif aiman? Sedap nma tu. Hehe org dia pon bole tahan hnsem. Ala2 korea ! ADD "
Tanpa sedar, yaya sudah pon ter add aqif di fb. Dia sndri tidak tau knp dgn dirinyaa yg gatal sgt pergi add aqif tu...
Beberapa minit kemudian... ' aqif aiman app your friend request '
Sekali lagi, gadis kecik bernama yaya membuat tindakan gilanyaa. Dia telah menghantar chat kpd aqif " hai" tnpa sedar. Entah apa yg dia rasa, smpai dia berani buat begitu.
Yaya menepuk dahinyaa... lalu berkata " ya Allah, apa yg hg dh buat ni yaya oii "
" ckp apa tu sorang2? " sampuk emak yaya.
" eh makk. Tkda apa pon heee "
Beberapa minit kemudian.. aqif membalas chat yaya dia fb " assalamualaikum.. "
" waalaikumussalam " dlm hati yaya berkata, (ishh perli aku nmpk. Adoi malunyaa knp lah aku x bgi salam. Yg aku ckp hai tu knp.. errr.. )
" ni bdk kecik tu kn? " kata aqif
" err yaaaa. Sorry ganggu"
" ehh tkpa. Tak gnggu ponn. Tgh buat apa? Dh mkn? "
" ouhh. Tak buat apa, on fb ja. Dh. Hg pulak? "
" ouh. Hahahha ...... "
" ......"sejak itu, hubungan yaya dan aqif makin rapat. Pada mulanya, yaya hnya selesa berkawan dgn aqif kerana aqif seorang yg baik dan peramah. Dan ramai juga yg bergosip tentang yaya dan aqif kerana hubungan mereka sgt rapat. Ada juga yg mengatakan yaya yg terhegeh hegeh pada si aqif dri form 1. Padahal mereka tidak tahu hal sebenar. Yg mereka nampak, hnya yaya yg terhegeh hegeh pada si aqif. Yaya buat tidak peduli kerana dia dan aqif hnya berkawan. Dia tidak kisah dgn apa yg org katakan. Tetapi,apabila yaya masuk ke form 3, hatinyaaa sudah rasa syg kpd aqif. Dia berasa yg aqif juga sukakan dia. Malah, bila yaya bercerita tentang aqif kpd rakan rakannya, mreka juga berkata yg aqif juga sukakannya. Yaya berasa dia sudah jatuh hati buat pertama kalinya kpd seorang lelaki yg bernama mohamad aqif aiman. Aqif melayan yaya sgt mesra sekali bagaikan yaya itu kekasihnyaa. Hampir stiap malam, aqif menelefon yaya. Mereka juga chatting melalui whatsapp setiap hari. Aqif juga sering mengajak yaya menyanyi bersama sama di dlm whatsapp. Dan aqif juga mempunyai minat yg sma seperi yaya iaitu suka menonton drama korea. Ia membuatkan hubungan mereka bertambah rapat. Yaya dan aqif amat minat skali cerita korea yg bertajuk " To The Beautiful You" dan lagu closer yg terdapat dlm cerita itu. Lagu itu sgt sedih bagi yaya dan aqif. Pernah juga, wktu mereka sedang berbual dia dlm telefon, mereka berangan angan utk ke korea ber sama sama...
" weyh, teringin nk p korea kn " kata yaya kpd aqif
" haa tu lahh. Tkpa, nnti kita p sma sma yaa. Ok jom kita reka cerita kita p korea nak! " kata aqif
" haa jomm "
" ok, aku nk p amik hg kt umh hg dh ni "
" ok. Aku tnggu. Cpt skit yaa."
" ok, aku dh smpai. "
Setibanyaa di korea....
" wahh cantiknyaaaa kn aqif korea ni " kata yaya..
" yaa. Jom kita p kt padlock love tu "
" ok jom "
" nahh, tulis nma hg n aku. "
" utk apa? " kata yaya
" yelaa. Supaya kita akn sntiasa bersama"
" ok. " yaya berkata dgn penuh gembira.
" jom, aku bwa hg p mkn sedap2... p melawat tmpt cantik2 ..
" ok jom "
Begitulah apa yg mereka angan2 kann...... aqif juga sudah terikut ikut prangai yaya yg suka berangan itu smenjak dia rapat dgn yaya.
# aqif aiman buka hero k dlm cita ni 😂 jgn salah fhm
YOU ARE READING
Miss Berangan, saranghaeyo! ( COMPLETE)
Romance" Dah la pendek, suka berangan, perangai mcm budak budak, jgn harap aku nk suka. not my taste laa ! i hate you Nur yaya damia. Kau tak sesuai dgn aku! Kau faham? Bentak zafry dgn suara yg marah. " Hmm saya tak kisah awk nk cakap apa sekalipon. Y...