Bab 22

696 65 7
                                    

* apa yg kau dh buat muhammad zafry rayyan? Tergamak kan kau buat kt dia mcmtu? Mcm mna kalau kau yg kena mcmtu? Kau betul betul ke tak sayang dia zaf? Kau dh bersedia ke nk lepaskan dia? Tapi kenapa. Kenapa hati aku sakit bila tgk hakim dukung yaya, pertahankan yaya. Kenapa hati aku sakit? Aku dh kenapa? Patutnya aku kena rasa bahagia sebab yaya dh cakap dia takkan ganggu aku lagi dan dia akan berhenti sayang aku. What!!! Kejap!!!! Maksudnya, yaya akan betul betul takkan ganggu aku dah? Lepasni, aku dh tak bole nk tengok budak kecik yg manja, yg suka menangis, yg suka berangan tu? Lepasni aku dh tak bole nk selalu usik dia? Lepasni aku dh tak bole nk tgk dia ketawa? Ahhh apa yg kau dh buat zaf? Ahhhhhhhhh. Pening. Ya, hadiah! Aku kena cari balik hadiah yg aku buang tadi. Dia dh susah payah buatkan kt aku scrapbook tu* monolog zafry sendirian di dlm tandas. Lalu, dia bergegas ke tempat tadi. Kawan kawannya yg lain semuanya sudah masuk ke kelas. Maklumlah kelas dr ridwan. Takda siapa yg berani ponteng. Tapi zafry? Ya dia ponteng. Dia tak masuk ke kelas, malah dia mencari hadiah yg dibuangnya tadi.

Setibanya di tong sampah itu.. dia mencari cari scrabook yg yaya beri kepadanya tu.

* ya Allah. Ke mana pula ? Aku rsa aku letak dalam ni ja. Ya, aku mmg ingat aku letak dalam tong sampah ni*

Tiba tiba ....

" hoi, kau cari apa? Kau cari ni?" Kata seseorang lelaki.

Zafry memusingkan kepala ke belakang dan melihat siapa manusia itu. Ya, dia nampak lelaki itu sedang memegang scrapbook itu.

" errrr. Kau.. kau siapa? Bak sini benda tu!" Kata zafry

" huhhh? Kau yg buang tadi. Lepastu, kau nk kutip balik? Bodoh nya kau!" Kata lelaki itu

" bak sini!" Kata zafry lalu merampas scrapbook itu. Ya, sekarang benda tu sudahpun berada di tangan zafry.

Baru saja zafry hendak melangkah pergi, tangannya direntap kuat oleh lelaki tadi.

" kau nk apa hah? Dan kau siapa?" Dengus zafry

" jom ikut aku. Kita perlu berbincang." Kata lelaki itu.
Lalu, zafry dan lelaki itu beredar dari situ dan pergi ke cafe.

-------------------------------------

Yaya sedang terbaring di atas katil hospital shah alam. Ya,tiada sesiapa yg memberitahu emak atau abah yaya yg yaya pengsan. Mereka taknak , ibu bapa yaya risau. Maklumah, yaya kn ank bongsu.

Hakim dan qalesya setia menunggu di sisi katil yaya.

" ehh, hakim qalesya? Knp dgn aku?" Tanya yaya. Ya, dia dh sedar.

" alhamdulillah. Awk dh sedar. Awk pengsan tadi. Awk tak ingat ke tadi?" Tutur hakim

" ya. Alhamdulillah. Hang dh sedar. Aku risau gila wey" kata qalesya pula.

Yaya cuba mengingati apa yg terjadi tadi. Ya, hatinya sakit bila mengenangkan apa yg berlaku tadi.

" oh. Ingat" ringkas saja yaya jawab. Ya, dia takda mood. Hatinya betul betul terluka dan kecewa.

" qalesya. Awk teman yaya kt sini tau.. saya nk pergi beli makanan kt yaya" pesan hakim

" ouh ya. baiklah. " balas qalesya

Lalu, hakim berlalu pergi.

" hmm yaya. Hang sabar k? Aku always ada dgn hang. Takpa, tu ujian. Hang kena kuat k. " kata qalesya.

" hmm ya. Aku ok. Jgn risau. Terima kasih byk tau qalesya" kata yaya sebak lalu air matanya mengalir di pipi.

" sudah la tu. Jangan menangis lagi k. " pujuk qalesya

Miss Berangan, saranghaeyo! ( COMPLETE)Where stories live. Discover now