Wat viel ons op, wat willen we echt met jullie delen? Dit zijn onze favourites van deze week!
B O O K S
Extremely loud and Incredibly Close vertelt het verhaal van de negenjarige Oskar Schell. Oskar woont in New York City en is extreem verdrietig en depressief omdat zijn vader is omgekomen tijdens de aanslag op het World Trade Center op 11 september 2001. Op een dag, terwijl Oskar door zijn vaders kast snuffelt, vindt hij een blauwe vaas. In de vaas zit een envelop met een sleutel, en op de envelop staat het woord 'Black'. Omdat Oskars vader vaak speurtochten door de stad voor hem uitzette, denkt Oskar nu dat de envelop misschien ook een betekenis heeft. Hij besluit om iedereen met de achternaam Black op te zoeken in het telefoonboek, en ze één voor een te bezoeken om er achter te komen of ze zijn vader gekend hebben en wat van de sleutel weten.
(€8.99, Bol.com)
F I L M S
Buster Moon is een zingende koala die een ooit enorm succesvol, maar nu gevallen theater runt. Buster is een eeuwige, beetje schurkachtige optimist die het meest van zijn theater houdt en alle doet om deze te behouden. Hij krijgt echter nog een kans om zijn levenswerk nieuw leven in te blazen. Hij organiseert 's werelds grootste zangwedstrijd. Vijf grote zangers melden zich: een muis, een jonge olifant, een overbelaste big, een gangster gorilla en een punk-rock stekelvarken. Een typische disneyfilm waarvan je denkt dat hij kinderachtig is, maar je doet beseffen hoe mooi de wereld eigenlijk is. Sing is zeker de moeite waard, hoe oud je ook bent.
S E R I E S
Netflix heeft geen betere series te bieden dan Stranger Things, denk ik. Het verhaal gaat over Will die leeft in de jaren 80. Het fantasy-spel dat hij speelt met zijn vrienden lijkt werkelijkheid te worden wanneer Will meegenomen wordt door een monster. Gelukkig gaat de serie niet helemaal over Will. 011, het personage waar je de meeste waarde aan gaat hechten in je complete leven, voegt ook iets geweldigs toe aan de serie. Ik ga er niet te veel over vertellen, maar er is iets wat ik jullie op het hart wil drukken. Ga dit zien, je krijgt er geen spijt van. Het zijn maar 8 afleveringen, dus zelfs een onervaren Netflix-kijker kan dit aan.
M U S I C
Alleen de videoclip van chained to the rhythm is al de moeite waard om te kijken. Prachtig en fantasierijk. Na een paar keer zit het liedje helemaal in je hoofd en krijg je hem er niet meer uit.
F O O D
Deze milka chocolade-eitjes zijn super lekker! Je moet misschien even wennen aan een klomp suiker op een lepel, maar gecombineerd met de chocola is het fantastisch. Het is eigenlijk gewoon kinder bueno. De smaak is erg lekker, vooral als je van bueno houdt. Maar 4 eitjes voor die prijs is misschien een beetje duur.
(€3.59, Albert Heijn)
C O V E R S
Ik vind deze cover van werkelijk wonderschoon. Hij is misschien een beetje druk, maar je ziet dat er erg veel werk in zit. Hij oogt super professioneel en de fonts zijn ook erg mooi. Wel jammer dat de titel niet erg goed te lezen is.
W A T T P A D - B O O K S
Ik vind dit één van de beste boeken die Wattpad te bieden heeft. Hij past ook helemaal in het thema van deze week. Het boek gaat over Parker, die worstelt met zijn geaardheid. Het is zo mooi geschreven en je leeft helemaal mee met het personage. Ga dit lezen!
JE LEEST
Het puberbrein - Wattnews editie 1
RandomDe puberteit, wanneer ouders, je lichaam en de liefde moeilijk beginnen te doen. We praten met Jelmer - a.k.a. Sunnebril - over homo zijn en de taboe's er van, met Chantallegie over het schrijven van seksverhalen op Wattpad en met Emma de Beer over...