Bully » Dino √

384 21 1
                                    

[ Jiwon POV ]

"KAU MEMANG NAK MATI KAN ?!?!?" Tersentak. Aku pegang hujung skirt aku. Tu suara Seungcheol.

Boyfriend aku.

Suara dia kuat. Aku rasa dia betul-betul marah sekarang sebab muka dia merah. Dia tengok budak lelaki depan dia macam nak tembus kepala. Tajam sampai aku pun takut nak tengok.

And what the hell am i doing right now ? Bersembunyi dekat tepi tiang lepas ternampak kejadian yang tak sepatutnya aku tengok ? Apa patut aku buat..

Lari ?

Macam jahat sangat je. Patutnya aku tolong lelaki tu sebab.. yelaa tu kan boyfriend aku takkan aku nak buat bodoh je seriously..

Masuk campur ?

Andwaeeee...aku takut. Tak berani nak berdepan dengan Seungcheol dalam keadaan mood tak stabil tu. Tak pasal-pasal nanti dia tumbuk aku.

Aku raup muka aku. Jadi emosional tiba-tiba padahal bukan aku yang ada dekat tempat lelaki tu. Rasa helpless laa pulak.

"AKU DAH CAKAP JANGAN DEKAT DENGAN JIWON TAPI NAMPAKNYA MACAM KAU TAK AMBIL PEDULI PUN APA YANG AKU CAKAP"

Wait.. what ?

Dekat dengan aku ? Aku toleh balik dekat Seungcheol dan lelaki tu. Mata aku fokuskan dekat lelaki tadi dan...

Shoot !

Dah nampak muka dia. Heol ? Dino ? Budak sekelas aku. Takkan sebab Dino rapat dengan aku dia nak marah. Like what the heck i can't believe this. Boyfriend aku marah sebab aku rapat dengan BFF aku seriously aku tak percaya. Dan kenapa dia tak bagitau pun aku yang Seungcheol ugut dia selama ni. Aku rasa macam aku ni kawan yang tak guna.

"Kau tak ada hak nak halang dengan siapa dia nak berkawan. Dah dia nak kawan dengan aku, kau ada kuasa ke nak halang ? You're not her husband remember that."

Aku terkejut. Pertama kali aku dengar Dino cakap berani mati macam tu. Aku rasa Dino pun mesti dah tahu yang Seungcheol ni memang kaki pukul dekat sekolah. Tapi kenapa dia berani sangat ni ? Patutnya dia mengalah je kalau berdepan dengan seungcheol sekarang.

"TAPI AKU TAK BODOH LAH !!! KAU MEMANG SIMPAN PERASAAN DEKAT DIA. KAU INGAT AKU TAK TAHU ? AKU PUN LELAKI LAA TAK GUNA !!"

Lepas Seungcheol habis cakap, dia terus acukan penumbuk dia dekat Dino. Dino tunduk sambil letakkan tangan dekat perut. Dia mengaduh kesakitan. "KAU MEMANG BERHAK DAPAT NI !"

Seungcheol terus pukul Dino tanpa berhenti sampailah aku nampak darah keluar dari mulut dia. Aku takut nak masuk campur. Aku memang .. tak guna. Tapi kenapa Dino tak lawan balik ?

Baju dia penuh dengan darah tapi tu tak buat Seungcheol berhenti dari pukul dia. Kali ni aku nampak perut dia kena tendang. Banyak kali pulak tu. Aku dah tak tahan. Aku kena buat sesuatu tapi.. ahh gasaklah.

"Seungcheol !" Alamak ! Aku memang cari nahas. Beraninya aku

Dua-dua lelaki depan aku ni macam terkejut je dengan kedatangan aku. Tak percaya laa tu heiii aku nampak lah apa yang jadi tadi. Aku tengok Seungcheol tajam lepastu pergi dekat Dino. Dino diam tapi mata tak lepas dari pandang aku. Mesti dia ingat aku dah balik tadi. Aku tak hiraukan pandangan diorang dan terus papah Dino untuk pergi dari situ. Dino cuma menurut bila aku pegang bahu dia.

"And you're defending him, huh ?" Aku dengar Seungcheol cakap belakang aku. Aku toleh belakang."I want a breakup."

Seungcheol pandang aku tak percaya. Dino pulak lagi lah tak percaya. Dia pandang aku tak berkelip. Aisy~ tak selesa lah pulak. Tiba-tiba Seungcheol senyum sinis.

"Why ? 'Cause you want to be with him right ? You chose him over me and what make you that ?" Dia diam sekejap lepastu sambung. "Curang. You deserves that you know ? Kau—"

"Awak ke saya yang curang ?" Aku tanya dia. Dia nampak terkejut. "Saya memang setia dalam hubungan kita and what i found a month ago ? You hanging out with Joy .. holding hands was not a coincidence i guess."

Aku lepaskan apa yang aku pendam. Dia jelas tergamam. "Jiwon..i just—"
Dia nak dekati aku tapi aku undur belakang. "No ! Just stay where you are. I'm so done with all this shit and i want a breakup. The one who's not loyal is you and we're done."

"Baby.. i just—"

"No. Go to hell with 'that' baby. We're done get it?"

Aku nampak dia genggam penumbuk. Nak lepas geram kat aku lah tu. Aku papah balik Dino dan terus pergi dari situ. Aku dah tak tahan nak bertikam lidah dengan orang yang tak faham bahasa ni. Memeningkan kepala je.

※※※※※※※

"Kau sakit tak ?" Bodoh nye soalan aku.

"Ehh taklah. Tak sakit pun. Best giler kena tumbuk" Dia buat-buat senyum paksa

Tak guna. Haihlaa bestfriend aku ni. Aku tendang kan.

"Tahanlaa sikit lagi. Balik rumah aku nanti, aku suruh omma aku letak ubat"

"Kau ni memang tak pandai letak ke ?" Dia tanya aku. Aku jeling dia. "Malas."
Pendek aku balas. "Kau tak takut ke kalau Seungcheol claim nak getback ?" Aisy~ dia ni. Tiba-tiba pulak tanya.

"Entahlaa. Aku pun tak tahu"

Lepastu diam. Aku nampak Dino macam tengah fikirkan sesuatu. "Kau dah single kan ? Kalau aku nak cuba nasib boleh?" Dia sengih.

Aku pandang dia. "Errm... tak boleh." Lepastu aku cubit perut dia yang kena tumbuk tu.

"Arghhhh !!!" Dan kawasan perumahan aku tu dengar suara dia je "

THE END » βULL¥ [ 디노 ]

[C] Seventeen » One Shots √ || Malay FanficWhere stories live. Discover now